Test: Volkswagen Caddy 1.6 TDI Comfortline – Most između dva automobilska segmenta
Test: Volkswagen Caddy 1.6 TDI Comfortline – Most između dva automobilska segmenta
Prošle jeseni Volkswagen je predstavio četvrtu generaciju vrlo uspješnog Caddy modela. Prethodni model prodan je u više od 1,5 miliona primjeraka što dovoljno govori o njegovoj uspješnosti.
Četvrta generacija predstavlja evoluciju svog uspješnog prethodnika koja nudi mogućnost personalizacije, bogatu ponudu tehnike i opreme. Ono što je možda i najvažnije je da novi Caddy nudi najviše luksuza od svih svojih prethodnika.
Piše: Emir Kalender
Most između privrednog i putničkog segmenta
U segmentu privrednih vozila Volkswagen odavno je postao polazna tačka u mjerenju kvaliteta i izdržljivosti. S novim Caddy modelom Volkswagen pokreće novu priču u tom segmentu, a to je mogućnost personalizacije po želji svakog kupca po pitanju tehnike i luksuza što do sada nije bio standard za privredni program. Novi Caddy s bogatom ponudom nove tehnike, opreme i mogućnošću luksuznog opremanja ponovo postavlja nova mjerila u svojoj klasi, ili bolje rečeno luksuzni Caddy postaje jedinstven most između privrednog i putničkog programa Volkswagena.
Modernizovan je i dizajn koji se u potpunosti uklapa u luksuzne mogućnosti opremanja Caddyja, a u isto vrijeme je zadržao visok stepen funkcionalnosti koja je glavni temelj svakog privrednog vozila. Dizajn nije pretrpio radikalne promjene, već evoluciju koja je donijela oštrije linije karoserije što je temelj aktuelnog Volkswagen dizajna. S novim dizajnom, tehničkim mogućnostima i opcionim luksuzom, novi Caddy postaje ozbiljan alternativni konkurent i automobilima iz MPV segmenta.
Funkcionalnost i ponuda prostora
Temeljna vrijednost svakog privrednog vozila je njegova funkcionalnost, pa isto vrijedi i za Volkswagen Caddy. Luksuzna izvedba Caddy modela već u osnovi nudi više praktičnosti od teretne izvedbe jer s istom mogu se prevoziti ljudi i robe. U ovom slučaju prioritet je stavljen na prijevoz ljudi. Prostrana i praktična unutrašnjost glavni je mamac za kupce koji s jednim automobilom žele povezati svakodnevne porodične potrebe s poslovnim. Zbog toga je Volkswagen ponudio Caddy model u dvije izvedbe, s dužim i kraćim međuosovinskim razmakom. Testirani model bio je s kraćim međuosovinskim razmakom, koji čini većinu prodatih modela na našem tržištu.
Visoka karoserija omogućila je da inženjeri naprave velike i simetrične otvore, pa s ulaskom u Caddy probleme neće imati ni natprosječni putnici. Pored toga, dodatno je olakšan ulazak/izlazak na stražnju klupu jer se na obje strane nalaze klizna vrata što je itekako važno u skučenim parking prostorima. Putnička kabina testnog Caddyja nudi dovoljno prostora za putnike i prtljag. Svi putnici mogu se udobno smjestiti u prostranoj kabini, a oni na stražnjoj klupi na raspolaganju imaju mini stoliće. Ovo praktično rješenje dobro će doći na dužim putovanjima.
Iako je testni model bio u putničkoj izvedbi, transportne mogućnosti roba nisu narušene. Otvaranjem poklopca prtljažnika dočekat će vas korisni transportni prostor od 750 litara s mogućnošću utovara kabastih stvari. Za vanredne transportne situacije drugi red sjedišta možete lako izvaditi iz kabine kada se Caddy pretvara u pravog transportera čij transportni prostor ima zapreminu 3.030 litra. Prilikom stvaranja novog Caddyja inženjeri u Volkswagenu su iskoristili sav raspoloživi prostor za korisna rješenja, pa tako ispod nogu putnika na stražnjoj klupi imaju dva vrlo korisna pretinca. Težina praznog vozila iznosi 1.539 kg. A ukupna dozvoljena težina vozila je 2.160 kg.
Za izradu svih elemenata putničke kabine korišteni su materijali koji će odolijevati dugim eksploatacionim periodima, a pri tome da putnicima pruže maksimalnu ugodnost tokom putovanja. Iako se radi o vozilu iz privrednog programa, sjedišta su mekana s odličnom ergonomijom što je odlika svakog luksuznog automobila. Bez problema u jednom danu možete prevaliti 700 km kombinovanog puta, koji u 70% sadrži magistralnu cestu što je nekih 11 sati aktivne vožnje. Ova informacija dovoljno govori koliko je Caddy napredovao u segmentu udobnosti. Buka u putničkoj kabini je svedena na najmanju razinu. Odlična zvučna izolacija gotovo da je u potpunosti eleminisala zvuk rada motora, zvukove sa točkov i šum vjetra tokom vožnje na auto putu.
U današnjem vremenu pametnih telefona i tableta svaki automobil mora imati dovoljan broj 12V utičnica koje će osigurati redovno punjenje navedenih uređaja, a Caddy ih ima na prednjoj i zadnjoj klupi, te u prtljažniku. Također, multimedijalni sistem testiranog modela imao je mogućnost povezivanja s pametnim telefonom što vozaču dodatno olakšava vožnju.
Vozne karakteristike
Za privredna vozila mnogi bi rekli da nisu za svakodnevnu upotrebu. Možda su djelimično upravu, ali ako je riječ o Volkswagen Caddyju onda definitivno griješe. Već nakon prvih pređenih kilometara u potpunosti ćete se naviknuti na Caddy, pa razlike između njega i klasičnog putničkog neće biti. To je jedna od njegovih glavnih prednosti. Kakav je osjećaj u vožnji? Odgovor je jednostavan; klasično dobar, što je odlika svih modernih Volkswagen vozila.
Ovjes je tvrđe podešen što omogućava dinamičniju vožnju, ali bez pretjeranih očekivanja s obzirom na koncept automobila. Međuosovinski razmak od 2.682 mm omogućava mu neutralno ponašanje u situacijama bržih prolazaka kroz duge zavoje. Kada je vozilo prazno i kada vozite agilnije, treba obratiti pažnju na zadnji dio koji može blago poskakivati po neravninama.
Pokretačka snaga dolazi iz 1.6-litrenog TDI turbo dizel motora sa 102 KS i 250 Nm okretnog momenta pri 1.750 – 3.000 okr/min koji zadovoljava Euro5 norme o ispušnim plinovima. Motor je uparen s ručnim petstepenim mjenjačem kojeg odlikuju dobri prijenosni omjeri i visoka preciznost prilikom promjene stepena prijenosa. Upravo ova kombinacija motora i mjenjača razbija sumnju da će Caddy sa 102 KS biti „trom“. Fabrika deklariše ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 168 km/h.
Uz dobre performanse Caddy ne troši velike količine goriva. U gradskim uslovima (prazan automobil) zadovoljit će se 6,2 l/100 km, dok mu je na otvorenoj magistralnoj cesti potrebno 5,1 l/100 km. Vožnja auto putem zbog povišene karoserije (1.792 mm) i veće brzine (do 140 km/h) zahtijeva i veću potrošnju koja iznosi 6,1 l/100 km. Test smo završili s ukupnim prosjekom od 5,6 l/100 km.
Zaključak
Putnički Caddy nameće se kao ozbiljan kandida kupcima koji imaju raznovrsne potrebe. On nudi udobnost na nivou kompaktnog automobila i zadovoljava velike transportne potrebe. Uz prostranu i funkcionalnu putničku kabinu koju je moguće bogato opremiti luksuznom opremom Caddy je pogodan je za duža putovanja. Uz sve navedene mogućnosti Caddy odlikuje odlična ekonomičnost po pitanju eksploatacije i potrošnje goriva.
Testni model bio je bogato opremljen već s Comfortline paketom opreme, a spisak je proširen s dodatnom opremom koja uključuje: čelični rezervni točak s gumom u punoj veličini i setom za popravak, automatski klima uređaj “Climatronic”, upozorenje za nevezan pojas vozača, kontrola za vožnju uzbrdo i Radio “Composition Media”. Na sve ovo treba dodati i garanciju od 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, dok je garancija na prohrđavanje 12 godina. Na kraju dolazi cijena testnog modela koja iznosi 42,466,78 KM s PDV-om. Detaljnu specifikaciju vozila možete pročitati OVDJE.