Test: Citroën C3 1.2 PureTech Max Turbo 100 S&S BVM6 – Nova forma, isti komfor
Test: Citroën C3 1.2 PureTech Max Turbo 100 S&S BVM6 – Nova forma, isti komfor
Citroën C3 predstavljen je u svojoj četvrtoj generaciji sa potpuno novim dizajnom i novom formom. Citroen je odbacio dizajn zaobljenih linija te novi C3 stvorio u kutijastoj formi. Ovaj potez je izazvao podijeljena mišljenja među ljubiteljima brenda, ali je nesumnjivo donio osvježenje u B segmentu.
Novi Citroen C3 sa svojim dizajnom značajno se odmakao od svojih prethodnika. Ranije generacije modela C3 imale zaobljene linije inspirisane legendarnim modelom 2CV6, ali novi C3 donosi ravne linije i oštre ivice, pružajući osvježenje u Citroënovoj ponudi. Novi C3, iako vizuelno različit, zadržava prepoznatljivu udobnost po kojoj je Citroën poznat. U nastavku čitajte detaljan test novog C3 modela.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora: Moderan izgled spojen s praktičnošću i udobnošću
Novi Citroën C3 odlikuje se kutijastom karoserijom koja odstupa od prethodnih generacija. Ovaj dizajn pruža više prostora unutar vozila, što doprinosi udobnosti putnika. Uprkos promjeni u dizajnu, Citroën je zadržao fokus na udobnosti, implementirajući unaprijeđene amortizere s hidrauličnim graničnicima, što dodatno poboljšava kvalitetu vožnje.
Prednji dio novog C3 karakterišu ravne linije i oštre ivice, što predstavlja značajan odmak od zaobljenih linija prethodnih generacija. Ovaj dizajn daje vozilu moderniji i robustniji izgled, što može privući novu publiku koja preferira ovakav stil. LED svjetla i maska hladnjaka daju vozilu prepoznatljiv i agresivan izgled. Citroënov novi logo u retro stilu ističe se na sredini maske, naglašavajući spoj tradicije i modernog dizajna.
Novi Citroën C3 donosi kutijasti dizajn koji povećava unutrašnji prostor i poboljšava udobnost, uz unaprijeđene amortizere s hidrauličnim graničnicima. Oštre linije, LED svjetla i retro logo daju mu moderan i robustan izgled, dok praktični detalji poput velikog prtljažnika čine ga funkcionalnim za svakodnevnu upotrebu.
Bočna silueta vozila odražava kutijasti dizajn s naglašenim rubovima na blatobranima. Dvobojna karoserija i 17-inčne felge doprinose dinamičnom izgledu, a povećano rastojanje od tla asocira na crossover modele, pružajući dodatnu svestranost.
Zadnji dio automobila prati oštre linije prednjeg i bočnog dijela. Horizontalna LED svjetla i aerodinamični detalji doprinose modernom izgledu. Veliki otvor prtljažnika olakšava utovar i istovar prtljaga, čineći vozilo praktičnim za svakodnevnu upotrebu, a što će se najviše osjetiti u svakodnevici.
Unutrašnjost novog Citroën C3 modela dobila je novi inovativni koncept nazvan C-Zen Lounge, koji redefiniše tradicionalni dizajnerski pristup putničke kabine. Novi dizajnerski pristup pruža vozaču i suvozaču nesmetan pogled kroz veliki vjetrobran, dok horizontalna instrument tabla, koja se proteže cijelom širinom vozila, doprinosi osjećaju prostranosti. Karakteristični vertikalni ventilacioni otvori smješteni su sa strane, dodajući prepoznatljiv estetski pečat.
Instrument tabla je podijeljena u dva segmenta: gornji, tehnički dio, i donji dio koji je obložen prijatnom tkaninom, što stvara osjećaj topline i udobnosti. Ma da, to rješenje također izaziva polarizaciju među ljubiteljima C3 modela, na one za i protiv. Prije svega iz praktičnih razloga, jer protivnici izražavaju bojazan na problem prljanja.
Značajna inovacija je izostanak klasične instrument table; umjesto nje, novi Citroën Head-Up Display prikazuje ključne informacije na sjajnom crnom području između gornjeg dijela table i donjeg dijela vjetrobranskog stakla. Ovo rješenje omogućava vozaču da prati sve bitne podatke bez skretanja pogleda s ceste.
Fizički prekidači su zadržani za osnovne funkcije, što olakšava intuitivno rukovanje i doprinosi sigurnosti tokom vožnje. Ergonomija je pažljivo osmišljena pa je novi kompaktni multifunkcionalni volan, manji i lakši za upravljanje. Također, podesiv je po visini i dubini, čime se osigurava neometan pogled na digitalne instrumente.
Citroen je za novi C3 odabrao već viđene materijale kod njegovog prethodnika – to je kombinacija kvalitetne tkanine i tvrde plastike sa obojenim ukrasnim elementima. Završna obrada je na visokom nivou, spojevi su čvrsti i precizni, što doprinosi osjećaju solidnosti. Donji dio instrument table obložen je tkaninom u stilu “Sofa Design”, što unosi dodatnu toplinu u unutrašnjost. U konačnici izgleda veoma lijepo, ali neki vozači bi mogli preferirati mekše materijale na određenim površinama kako bi se dodatno povećao osjećaj luksuza.
Novi Citroën C3 donosi inovativan C-Zen Lounge dizajn s Head-Up Displayem umjesto klasične instrument table, poboljšanom ergonomijom i fizičkim prekidačima za lakše upravljanje. Unutrašnjost nudi prostranost, bolju zvučnu izolaciju i praktične pretince, uz prtljažnik kapaciteta do 1.188 litara.
Zvučna izolacija je unaprijeđena pa tokom vožnje buka iz okoline je svedena na minimum, što putnicima omogućava mirno i ugodno putovanje.
Pozitivne strane unutrašnjosti uključuju inovativan dizajn instrument table, zadržavanje fizičkih prekidača za ključne funkcije, odličnu ergonomiju i kvalitetnu završnu obradu.
Sa dimenzijama, dužina 4.015 mm, širina 1.755 mm, visina 1.577 mm te sa međuosovinskim razmakom od 2.540 mm, novi C3 zadržava kompaktne dimenzije karakteristične za B segment, što ga čini idealnim za gradsku vožnju i parkiranje u urbanim sredinama. Novi Citroën C3 nudi prostranu i udobnu putničku kabinu, prilagođenu potrebama vozača i putnika. Prednji dio kabine odlikuje se dobro osmišljenim rasporedom, s ergonomskim sjedištima koja pružaju solidnu podršku i udobnost tokom vožnje. Vozačka pozicija je prilagodljiva, a kompaktni upravljač omogućava lakšu kontrolu vozila.
Putnici na zadnjim sjedištima imaju dovoljno prostora za noge i glavu (ako vozač nije viši od 185 cm), što omogućava ugodnu vožnju čak i na dužim relacijama. Sjedišta su dizajnirana s dodatnim slojem pjene ispod tkanine, pružajući osjećaj mekoće i udobnosti. Kabina nudi praktične pretince za odlaganje, uključujući veliki pretinac za rukavice, a prtljažnik s kapacitetom od 310 litara, a preklapanjem zadnje klupe (djeljiva u omjeru 60:40) kapacitet raste na 1.188 litara.
Ukupno gledano, novi C3 pruža prostranu i funkcionalnu unutrašnjost, uz naglasak na udobnost, čineći ga pogodnim izborom za vozače koji traže praktičan i ugodan gradski automobil.
Vozne karakteristike: Pouzdana efikasnost i izuzetna udobnost u vožnji
Novi Citroën C3 postavljen je na Smart Car platformi, koja je razvijena unutar Stellantis grupacije. Ova platforma, poznata i kao STLA Small platforma, a koristi se za razvoj kompaktnih vozila s naglaskom na efikasnost i prilagodljivost različitim pogonskim sklopovima, uključujući i električne varijante. Primjena ove platforme omogućava smanjenje broja komponenti za 30% u odnosu na prethodne modele, što pojednostavljuje proizvodnju i smanjuje troškove.
Iako je platforma nova, pogonski agregat je već dobro poznat. Riječ je o trocilindarskom 1.2 litrenom PureTech turbo benzinskom agregatu koji isporučuje 101 KS pri 5.500 okr/min i najveći okretni moment od 205 Nm pri 1.750 okr/min. Pogonski agregat uparen je sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa. Ova kombinacija motora i mjenjača osigurava ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,6 sekundi, dok je najveća brzina 183 km/h.
Novi Citroën C3 koristi STLA Small platformu koja smanjuje broj komponenti i optimizuje proizvodnju, dok ga pokreće provjereni 1.2 PureTech turbo motor sa 101 KS i 6-stepenim ručnim mjenjačem. Ističe se efikasnom potrošnjom goriva (4,7-8 l/100 km) i udobnom vožnjom zahvaljujući unaprijeđenom ovjesu s hidrauličnim graničnicima.
Ova kombinacija motora i mjenjača već su poznati po svojoj efikasnosti i pouzdanosti. Motor pruža dovoljno snaga za svakodnevnu gradsku vožnju, dok mjenjač omogućava glatke promjene brzina, doprinoseći ukupnom pozitivnom utisku u vožnji. U gradskoj vožnji motor pokazuje svoju agilnost i poletnost, međutim izlaskom na otvorenu magistralnu cestu pri preticanjima na većim brzinama potrebno je nešto više vremena – dužine u preticajnoj traci.
Citroen C3 u segmentu efikasnosti može se pohvaliti da u gradskim uslovima ima prosječnu potrošnju od 7,7 do 8 l/100 km, dok na otvorenoj cesti potrošnja se kreće od 4,7 do 5,2 l/100 km. Sa jednim rezervoarom goriva od 44 litra u kombinovanom režimu vožnje možete prijeći više od 650 km.
Udobnost na je veoma dobra, posebno na lošim putevima a sve zahvaljujući unaprijeđenom ovjesu s hidrauličnim graničnicima. Ovaj sistem ovjesa, koji je već dokazan u većim Citroënovim modelima, osigurava glatku vožnju čak i na neravnim putevima. Mekano podešeni ovjes nije idealan za dinamičnu vožnju, pa je prilikom učestalih izmjena pravaca pri većim brzinama izraženo naginjanje karoserije.
Zaključak
Novi Citroën C3 donosi novi dizajn s kutijastom karoserijom, prostraniju unutrašnjost i inovativni C-Zen Lounge koncept, zadržavajući prepoznatljivu udobnost brenda. Poznati 1.2-litreni PureTech turbo motor i šestostepeni ručni mjenjač nude solidne performanse za gradsku vožnju uz umjerenu potrošnju goriva. Unutrašnjost nudi dovoljno prostora za putnike i prtljag, a kvalitetna završna obrada i dobra zvučna izolacija dodatno doprinose pozitivnom korisničkom iskustvu. Ono što nam se definitivno ne sviđa jeste ušteda na materijalima u određenim segmentima, kao što je ne farbanje motornog prostora ili recimo korištenje doboša na kočionom sistemu zadnjih točkova.
Sveukupno, novi C3 ostaje vjeran Citroënovoj filozofiji udobnosti i praktičnosti, uz moderniji i robusniji dizajn koji može privući novu publiku. Iako promjene mogu podijeliti dugogodišnje ljubitelje brenda, C3 i dalje nudi konkurentne karakteristike u B segmentu, čineći ga primamljivim izborom za vozače koji traže ekonomičan, udoban i vizuelno upečatljiv gradski automobil.