Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D – Rekorder u petoj deceniji koji ne odustaje
Test: Toyota Corolla 1.4 D-4D – Rekorder u petoj deceniji koji ne odustaje
Kada se govori o rekordima prodaje automobila, njihovom kvalitetu, pouzdanosti i upotrebnim vrijednostima, teško je, gotovo nemoguće zaobići Toyotu Corollu. Ovaj japanski model apsolutni je rekorder po broju prodatih primjeraka u čitavom svijetu.
Za period od skoro 50 godina, Toyota je prodala preko 40 miliona primjeraka ovog automobila, što je više i čak i od legendarne Volkswagen Bube, za koji mnogi smatraju da je apsolutni rekorder po prodaji. Ipak, njoj pripada drugo mjesto, no, vratimo se na Corollu.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Kada govorimo o nekim bitnijim činjenicama vezanim za model Corolla, važno je spomenuti da je Corolla u svom «vijeku» promjenila klasu, izvorno je od 1966. godine do 1987. godine pravljena kao mini kompakt, da bi od 1988. godine prešla u veću kompaktnu klasu. Zašto ovo spominjemo? Razlog je jednostavan, posljednja Corolla opasno prijeti da bi sa svojim dimenzijama mogla preći i u sljedeću Srednju klasu. To svakako nije cilj Toyote, jer u tom segmentu već ima odlični Avensis model, ali svakako da Toyota budućim kupcima želi pružiti razlog više da upravo Corollu odaberu kao budući svoj automobil.
Razmaženo evropsko tržište uveliko diktira dizajn novih modela, a na svu sreću to su u Toyoti prepoznali, pa su dizajneri nove Corolle napravili zaista odličan posao. Bez komplimentiranja, vanjski dizajn nove Corolle može dobiti najveće ocjene. Ovo se posebno odnosi na prednji kraj koji izgleda skladno ali vrlo agresivno. Japanci nisu skloni dizajnerskim egzibicijama, pa često prave dosadni klasični dizajn, a kažu klasika je vječna…
No, ipak prilikom dizajniranja vanjskog dijela nove Corolle nešto se dogodilo, postoje dvije mogućnosti, da su Toyotini šefovi dizajna uslišili molitve evropskih kupaca te dopustili dizajnerima da se malo zaigraju s novim dizajnom, ili su dizajneri iskoristili momenat kada nije bilo šefova na radnom mjestu. Ako je ovo drugo razlog odličnog vanjskog dizajna nove Corolle, onda nam je jasno zašto je potpuna suprotnost u autu. Odgovor je, strogi japanski šef se vratio na posao!
Unutrašnjost nove Corolle gotovo da je identična novom Auris modelu. U principu radi se o malim, gotovo neprimjetnim promjenama. Samo ljubitelji Toyote i perfekcionisti mogu primjetiti razlike između unutrašnjosti ova dva modela. Minimalizam i jednostavnost preovladava i na instrument tabli, koja je izvedena slično kao kod aktuelnog modela Yaris.
Japanci su gotovo nepogrešivi kada je ergonomija u pitanju, pa tako volan, ručica mjenjača i nožne pedale imaju vrlo dobre pozicije, a zahvaljujući tome vozač brzo pronalazi dobru poziciju za ugodnu vožnju. U novu Corollu može se udobno smjestiti 4 do 5 putnika, a sjedišta pružaju vrlo dobru udobnost. Kada govorimo o sjedištima, odmjereno su profilisana i mekana, a koji cenitimetar više na sjedećoj plohi nebi bio višak. Kada govorimo o prostoru u putničkoj kabini, tu se zaista ne može naći primjedba.
Nova Corolla sa 9 mm manjim međuosovinskim razmakom (2.700 mm) od većeg Avensisa zaista pruža zavidnu količinu prostora u putničkoj kabini, pa svaka “žalba” na nedostatak prostora može se poistovjetiti sa glupošću, osim ako za saputnika nemate turskog gorostasa Sultana Kosena.
Kada već govorimo o dimenzijama, nova Corolla duga je 4.620 mm što je zaista na cesti čini ozbiljnim automobilom. Pri tome svakako treba dodati i prtljažnik od 452 litre zapremine koji se može proširiti preklapanjem zadnje klupe. Ono što bi, kad bi mogli, svakako promjenili kod nove Corolle jeste poklopac prtljažnika, koji bi zamjenili sa petim vratima. Corolla s petim vratima bacila bi drugu “rukavicu u lice” svojim direktnim konkurentima.
U novu Corollu nisu uselili «cvrčci» što je redovna pojava kod mnogih brendova. Tačnije, škriputanje plastika u kabini je eleminisano korištenjem solidne kvalitete materijala. Ipak, da li će nekad «kukci» useliti u Corollu, pitajte službe za održavanje puteva koji su čini se uzeli duži godišnji odmoru u zadnjih nekoliko godina. Završna obrada je vrlo dobra što u konačnici ostavlja dobar utisak kada je kvalitet unutrašnjosti u pitanju. Da je udobnost putnika na visokom nivou potvrđuje i vrlo dobra zvučna izolacija putničke kabine, pa čak i u momentima kada je motor na punom fabričkom opterećenju po pitanju maksimalne brzine.
Pored svega navedenog, ulaskom u svaku novu Toyotu, pa tako i u Corollu dočekat će vas stari dobri «miris novog» automobila što je jedan od znakova da su korišteni kvalitetni materijali. Neko će reći, da to je ok, nov je auto, ali… Neki «razmahani» brendovi koji dolaze sa istoka za izradu unutrašnjosti koriste većinom reciklirane materijale, pa isti na suncu ispuštaju «čudan» miris od kojeg vam se često spava, a ni glavobolja nije isključena.
Testni model bio je opremljen sa LUNA paketom opreme što je srednji paket opeme u ponudi, te opcionim ORION paketom. LUNA paket ne nudi neku raskoš, ali nema ni velikih nedostataka, dok ORION paket donosi 16’ inčne aluminijumske felge koje efektno uljepšavaju automobil. Sa LUNA paketom dobit ćete dobiti kožom presvučeni mutifunkcionalni volan i ručicu mjenjača, veliki centralni ekran osjetljiv na dodir, kameru za olakšano kretanje i parkiranje unazad, bluetooth, automatski dvozonski klima uređaj, centralne naslone za ruke naprijed i nazad, detalje od kroma na karoseriji… Detaljan popis opreme pročitajte OVDJE.
Za pokretanje testne Corolle bio je zadužen mali dizelski 1.4-litreni D-4D motor koji je trenutno jedini dizel u ponudi za ovaj model. Ovaj po zapremini mali dizelski motor razvija respektabilnih 90 KS dostupnih na 3.800 okr./min. i 205 Nm okretnog momenta u rasponu od 1.800 do 2.800 okr./min. Iako raspolaže sa 90 KS, na prvi pogled će vam se učiniti da je ovaj motor «nejak», što je tačno ali samo u situaciji kada je automobil maksimalno opterećen u putničkom i prtljažnom prostoru. No, za svakodnevnu upotrebu, posebno u gradskom režimu ovaj motor pokazuje svoje prave vrijednosti, a to je niska potrošnja goriva.
Tokom testa bez velike pažnje na pritiskanje papučice gasa te uz režim «stani-kreni» u jutarnjim i popodnevnim špicama, ostvarili smo prosjek potrošnje goriva od 5,8 L/km. Na otvorenim magistralnim cestama potrošnja je pala na 4,4 L/km, a obzirom da smo dobili automobil na test sa svega 500 pređenih kilometara, vjerujem da će ona biti i niža nakon prvog redovnog servisa na 15.000 km, pa i prije. Na kraju test smo završili sa prosjekom od 5,5 L/km.
Ako poželite nešto agilniju vožnju, motor zbog male radne zapremine morate zavrtiti u nešto veće okretaje, ali bez prevelikih očekivanja. Rad turbo punjača najbolje se osjeti od 2.000 do 3.000 okretaja, nakon čega ćete i sami osjetiti potrebu za promjenu stepena prenosa u više. Motor je bio uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem koji je savršeno precizan pa izmjene stepena prenosa idu tečno i glatko.
Kada je u pitanju ovjes nove Corolle on je zaista prijatno iznenađenje. Inžinjeri su napravili kompromis između dobrog držanja i udobnosti, s tim da su možda ipak malu prednost dali udobnosti, što je i razumljivo obzirom na klasu i namjenu ovog automobila. No, zatreba li Corolla će korektno držati zadani pravac i u krivudavim putevima kada vozač ne bude želio popustiti gas. Sve eventualne greške vozača popravljat će ESP sistem, a za sigurnost putnika Toyota je obezbjedila 7 zračnih jastuka. Važno je napomenuti da se navedeni sigurnosni sistemi nalaze već u osnovnom-najjeftinijem Corolla modelu. Da Corolla zadovoljava visoke standarde sigurnosti putnika potvrđuje i EuroNCAP test na kojem je dobila maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost. Detalje sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE.
Zaključak
Bez preuveličavanja ili skromnosti, za novu Corollu možemo reći da je trenutno jedan od «best buy» automobila na BiH tržištu. Razlozi su jednostavni, nudi atraktivan vanjski dizajn, provjeren kvalitet, visok stepen upotrebljivosti, vrlodobar komfor, ekonomičan motor i u recesjiskim godinama prihvatljivu cijenu, koja je često presudna u odabiru automobila. Za testni model potrebno je izdvojiti 33.015 KM do registracije. Kada sve zbrojimo Toyota je napravila dobar posao sa novom Corollom, pa statističarima ostaje samo da bilježe nove brojke prodanih Corolla, a japancima da ističu da je njihov automobil najprodavaniji u čitavom svijetu!