Nova Honda Civic Type R – Cestovni trkač testiran za uspjeh
Nova Honda Civic Type R – Cestovni trkač testiran za uspjeh
Kada funkcija diktira formu dobija se vozilo vrhunskih performansi i dizajna, koje će se već ovog ljeta naći u evropskim prodajnim salonima. Honda na najbolji način predstavlja svoj najreprezentativniji Type R do sada, sa željom da to bude najbolje vozilo sa pogonom na prednje točkove.
Inženjeri su mu podarili sve što je potrebno vrhunskom vozaču, za vrhunske performanse i sve to „upakovali“ u gotovo savršenu cjelinu kojoj se teško oduprijeti. Tokom pred-proizvodne razvojne faze, prototip Civic Type R je testiran na stazi Nürburgring Nordschleife, a rezultat je 7 minuta 50 s i 63 stotinke, najbolje vrijeme u segmentu (hatchback sa pogonom na prednje točkove). Direktiva je bila „Buttigiri“, što na japanskom znači: probiti se i ostaviti sve iza sebe! Šta je tajna uspjeha? Odgovor je kompleksan, jer je za uspjeh potrebno mnogo činilaca.
Krenimo redom… Iza oznake 2.0 VTEC TURBO krije se četverocilindarski agregat, optimiziran u svakom pogledu. Ovaj motor generiše 310 KS pri 6.500 o/min i 400 Nm okretnog momenta dostupnih već pri 2.500 o/min. To je postignuto legendarnom VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) tehnologijom upravljanja ventilima, direknim multipoint ubrizgavanjem pod pritiskom od 20 MPa (u odnosu na konvencionalne sisteme to predstavlja poboljšanje protoka za 85% i povećanje pritiska goriva za 45%), smanjenjem pokretnih masa u motoru, primjenom poboljšanih (lakših) materijala gdje god je to moguće, te boljim sistemom hlađenja. Osim toga, u Hondi su pripremili i +R mod, sa kojim se postiže bolji protok zraka kroz turbopunjač, čime se smanjuje „turbo-rupa“, a postiže bolji „odziv na gas“, čime se osigurava nezadrživo ubrzavanje, kao i maksimalnih 7.000 o/min, kao dio već provjerene „Earth Dreams Technology“. Za prenos snage do prednjih točkova zadužen je „Slick-shifting“ 6-stepeni manuelni mjenjač, koji vozaču daje odlične povratne informacije.
Kako bi se postigao što bolji kontakt sa podlogom, primijenjen je modificirani prednji sistem vješanja nazvan „Front Dual Axis Strut“, dok je straga torziona „greda“ u obliku slova „H“, što dozoljava izbacivanje konvencionalnog stabilizatora, te tako smanjenje ukupne mase vozila, a prema navodima proizvođača čvrstoća je na taj način povećana za 177%. Primijenjen je i novi Adaptive Damper System, čiji senzori 500 puta u sekundi provjeravaju status opterećenja svakog točka i tako optimiziraju opterećenje, a također limitiraju prenos opterećenja prilikom ubrzanja i kočenja te tako optimiziraju trakciju u ekstremnim uslovima. Kontakt sa podlogom ostvaruje se preko 19-inčnih felgi i guma (Continental) dimenzija 235/35 R 19. Za pouzdano zaustavljanje zaduženi su prednji vetilirani diskovi prečnika 350 mm sa 4-klipnim čeljustima, te stražnji, puni, prečnika 296 mm.
Aerodinamika je neizostavan činilac dobrog vozila, a veliki zračni usisnici i usmjerivači, gotovo potpuno ravna podnica, te krilni spoiler, čine odličan sklad, kako funkcionalno, tako i estetski. Sva ova „tehnika“ smišljena je u cilju postizanja dobrih performansi. Prema navodima proizvođača Honda Civic Type R, iz mjesta do 100 km/h stiže za 5,7 s i glatko ubrzava do maksimalnih 270 km/h. U prosjeku troši 7,3 l/100 km, a u atmosferu, pri tome, emituje 170 g/km CO2, uz zadovoljavanje Euro 6 normi. Ove performanse upučuju da govorimo o punokrvnom sportskom vozilu, ali moramo pomenuti i neke činjenice koje ga čine sposobnim za svakodnevnu „porodičnu“ upotrebu.
Cockpit je ergonomski dobro organiziran, prednja sjedišta su izdašno dimenzionisana, a strađnja klupa je djeljiva (60/40), dok se prtljažnik hvali osnovnom zapreminom od 477 l (VDA), te 1.210 l, sa preklopljenom stražnjom klupom. Lista standardne opreme je veoma bogata, tako da će tek rijetki kupci imati stvarnu potrebu da zavire u još bogatiji izbor opcija.