Kia u Ženevi predstavlja sljedeću generaciju hibrida
Kia u Ženevi predstavlja električnog Soula EV i sljedeću generaciju hibrida
Novi električni Kia Soul EV 4. marta će doživjeti evropsku premijeru na 84. salonu automobila u Ženevi. Druga premijera će biti sljedeća generacija hibridne tehnologije. Na podijumu će biti i osvježeni modeli Sportage i Optima Hybrid kao i koncept GT4 Stinger, koji je svjetsku premijeru doživio na nedavnom salonu u Detroitu.
Utjelovljenjem ikoničnog dizajna nedavno predstavljene druge generacije Soula novi Kia Soul EV će postati Kijin prvi globalni električni model, a početak prodaje je predviđen u drugoj polovini ove godine.
Soul EV je električno vozilo sa vrlo izdržljivom litij-ionskom polimerskom baterijom (27 kWh) i energijskom gustoćom ćelija baterije od 200 Wh/kg. Električni motor snage 110 KS proizvodi 285 Nm okretnog momenta. Zahvaljujući dometu od čak 200 kilometara s jednim punjenjem vozilo je namijenjeno vozačima koji dnevno prelaze kraće relacije.
Soul EV će mnogo pridobiti poboljšanom vožnjom i upravljivošću, jer se može pohvaliti nižim težištem, prerađenom platformom i šasijom kao i novim materijalima koji su posebno dizajnirani da smanje buku i vibracije.
Kako bi maksimalno iskoristili učinkovitost i domet električnog Soula EV u vozilo su ugradili brojne tehnologije, koje štede energiju i smanjuju težinu baterije te povećavaju domet vozila. To obuhvata novo napredno grijanje, ventilaciju i klima uređaj, uključujući i jedinstveni ventilacijski sistem, koji je namijenjen samo vozaču, regenerativno kočenje s čak četiri načina kočenja i sistem grijanja baterije.
Soul EV će biti jedno od najpraktičnijih vozila na tržištu, jer baterija minimalno zadire u prostor u kabini i prtljažniku. Kao i svi ostali modeli Kia i Soul EV kupcima zahvaljujući 7-godišnjoj garanciji za cijelo vozilo (do 150.000 km) pruža bezbrižnost i duševni mir.
Kia će u Ženevi predstaviti i novu hibridnu tehnologiju, koju su razvili u svom evropskom R&D centru i namijenjena je upotrebi u budućim modelima.
Hibridni sistem sastoji se od 48-voltne karbonske baterije povezane s malim električnim motorom, što povećava izlaznu snagu motora. Baterija obezbjeđuje i energiju električnog superpunjača, koji povećava okretni moment i snagu pri nižim brzinama. Ako su ispunjeni ostali potrebni uslovi hibridni pogon može pokretati vozilo isključivo na struju pri nižim brzinama, dok se kod smanjenja brzine baterija i puni. Mirujuće vozilo se zahvaljujući start/stop sistemu može pohvaliti i sa nultim emisijama i kod ponovnog paljenja ne prenosi nikakve vibracije ili buku kao što je običaj kod uobičajenih sistema s lancem. Najnovija tehnologija omogućava smanjenje veličine i težine postojeće 12-voltne baterije.
I koncept GT4 Stinger, koji je bio nedavno predstavljen na salonu u Detroitu, u Ženevi će doživjeti evropsku premijeru. GT4 Stinger, koji je nastao u Kijinom dizajnerskom centru u Kaliforniji, Kiju pomjera ka odvažnom dizajnerskom pravcu koji obećava maksimalan užitak u vožnji i atraktivan dizajn.
Koncept pokreće dvolitarski turbo benzinski četverocilindraš s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDI) i 315 konjskih snaga, a za prenos snage na zadnji par točkova zadužen je ručni 6-stepeni mjenjač. Žarko-žuti koncept je zbog dinamičnosti postavljen na novu šasiju sa nezaviosnim ovjesom sa dvije trokutne poprečne vođice, prednji produžetak od karbonskih vlakana pruža dodatni podpritisak, a vanjski izgled dopunjuju još i otvori za zrak za prednje kočnice Brembo. Karakteristična Kijina »tigrova« maska spuštena je ka podlozi zbog što boljeg dovoda zraka za hlađenje.
Iako zasad još nije predviđena serijska proizvodnja Stingera korejski gigant ima iza sebe dugu istoriju vozila koja su u serijskom obliku ostala vjerna konceptu, zbog čega možemo biti sigurni da GT4 Stinger pruža pogled u blisku budućnost modela Kia.
Evropsku premijeru će doživjeti i osvježena Optima Hybrid kod koje je bilo urađenih podosta modifikacija. Vizuelno hibridna Optima predstavlja redizajnirane branike, prednja LED svjetla za maglu i promijenjenu tigrovu masku. Na bokovima primijećujemo ukrasne lajsne i nove 16- i 17-inčne aluminijske naplatke. Kupci mogu izabrati i novu bijelu unutrašnjost s crnim svjetlećim dodacima. Na raspolaganju su i dvije nove boje karoserije – plava i srebrna.
Nova Optima Hybrid će nuditi i brojne novosti u opremi, kao što je npr. sistem regenerativnog kočenja (3. generacija) s poboljšanim djelovanjem, novi interfejs sa touchscreen monitorom i novi (opcijski) paket High Tech (uključuje sistem za upozoravanje kod promjene vozne trake, sistem za upozoravanje kod detekcije mrtvog ugla i sistem za automatsko parkiranje).
Početak proizvodnje osvježene hibridne Optime predviđen je u aprilu, a prodaja u Evropi kreće u drugoj polovini godine.