Kia predstavlja novu limuzinu K5
Kia predstavlja novu limuzinu K5
Novi Kia K5 je fastback evolucija Kijine globalno najprodavanije limuzine, koja združuje agresivan dizajn s vozaču podređenom unutrašnjošću, najnovije tehnologije i nove motore.
Pored prikaza Kijinih budućih dizajnerskih smjernica K5 će kao prvi Kijin model ponuditi opciju pogona na sva četiri točka (AWD), uz standardni pogon na prednji par točkova. Snagu modelu daju učinkoviti benzinski motori ‘Smartstream’ s novim 8-stepenim mjenjačem s dvostrukim (mokrim) kvačilom.
Bolji materijali u kabini, visokotehnološka pomagala i nova šasija znače da K5 vozačima nudi opušteniju, samouvjereniju i zabavniju vožnju nego prije.
Prodaja novog Kia K5 počinje u prvoj polovini nove godine na većini globalnih tržišta, među kojima (zasad) nema Evrope.
K5 donosi novu sportsku siluetu
Sportska limuzina K5, koja je nastala kao plod saradnje Kijina tri dizajnerska centra u SAD, Evropi i Južnoj Koreji, označava korak naprijed u odnosu na prethodnike.
Sprijeda je novi model doživio evoluciju ‘tigrovog nosa’ s LED farovima, integriranim u masku. Dnevna svjetla, koja podsjećaju na ‘puls’, doprinose agresivnijem prednjem dijelu, a svoj udio daju i donja maska s fluidnom zračnom zavjesom i širi otvori za protok zraka.
Gledajući iz profila K5 donosi veću dozu mišićavosti i nešto Stingerovih oblina. Ramena postepeno rastu, što sa suženim staklenim površinama prema kraju vozila pruža ‘naprijed nagnut stav’ i sportskiji izgled. U odnosu na prethodnika K5 je niži za 20 milimetara (sada 1.445 mm), duži za 50 mm (4.905 mm), širi za 25 mm (1.860 mm) i ima 45 milimetara duži međuosovinski razmak (2.850 mm). Duži, niži i širi nego prije K5 na cesti pruža veću stabilnost i veći užitak u vožnji.
K5 biti će raspoloživ sa 16-, 17- ili 18-inčnim aluminijskim naplacima i različitim bojama karoserije. GT izvedbe će nuditi posebne 19-inčne naplatke i agresivniji prednji i zadnji branik, posebne ‘GT’ oznake i dvije ispušne cijevi.
Prema vozaču usmjeren dizajn kabine i više prostora
Kabina donosi minimalističan izgled s Kijinim najsavremenijim sistemom infotainmenta, s novim dizajnerskim jezikom koji će ubuduće preuzeti i ostali modeli. Pored 10,25-inčnog zaslona na dodir nudit će se i Kijina nova 12,3-inčna digitalna instrument ploča na kojoj se jasno prikazuju informacije neposredno ispred vozačevog vidokruga i ceste.
Pored toga je kod K5 na raspolaganju i ambijentalno osvjetljenje, koje suptilno osvjetljava unutrašnje obloge vrata i armaturnu ploču, kao i bežično punjenje mobilnih uređaja. Za vrhunski zvuk u kabini zadužen je audio sistem BOSE® sa 12 zvučnika.
Zavisno od tržišta novi K5 će pružati mogućnost izbora jedno- ili dvobojnog tapeciranja kabine, s tkaninom, umjetnom kožom i različitim kombinacijama kože. Armaturna ploča nudit će se u metalik boji ili s drvenim umecima za prefinjeniji izgled i osjećaj.
Benzinski motori Smartstream, novi mjenjači, premijerno AWD sistem
Novi K5 dobio je nove ‘Smartstream’ motore i – premijerno – novi pogon na sva četiri točka (AWD). Novi motori nude veću samouvjerenost, manju potrošnju goriva i veću uglađenost nego ikad prije.
Kia će prvi put u D razredu na nekim tržištima ponuditi AWD pogon, dok će K5 standardno imati pogon na prednji par točkova.
U domaćoj Južnoj Koreji i u Sjevernoj Americi Kia će nuditi 1.6 T-GDI benzinski motor s tehnologijom vremenski promjenjivog otvaranja ventila (Continuously Variable Valve Duration – CVVD). Tehnologija upravljanja ventila regulira vrijeme trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu s uslovima vožnje, zbog čega CVVD ostvaruje poboljšanje performansi od 4% i 5% manju potrošnju goriva, dok su emisije smanjene za čak 12 posto. 1.6 T-GDi ima najveću snagu 180 KS pri 5.500 okr./min, dok najveći okretni moment iznosi 265 Nm u intervalu od 1.500 do 4.500 okr./min.
Najsnažniju izvedbu K5 GT, koja će biti raspoloživa samo u Sjevernoj Americi, pokretaće 2.5 T-GDi turbobenzinski motor sa 290 KS i okretnim momentom od 422 Nm, kojem će od 0 do 100 km/h biti potrebno 6,6 sekundi.
Kao i prošla generacija modela i novi K5 će biti raspoloživ i s hibridnim pogonom.
Svi motori standardno imaju 6-ili 8-stepeni automatski mjenjač, dok će 2.5 T-GDi imati Kijin novi 8-stepeni mjenjač s dvostrukim (mokrim) kvačilom (8DCT).
K5 nudi sistem izbora načina vožnje (Drive Mode Select), koji s različitim podešavanjima ubrzanja, upravljivosti i mjenjačkih omjera vozačima nudi različite načine vožnje – ‘Smart’, ‘Comfort’, ‘Eco’, ‘Sport’ i ‘Custom’, od kojih svaki nudi drugačije iskorištenje goriva, drugačiju upravljivost ili odzivnost vozila na vozačeve inpute.
Najnovija povezivost i infotainment
Program za prepoznavanje glasa vozačima omogućava posredovanje različitih naredbi vozilu, kao npr. upravljanje klima uređaja, električno podizanje stakala, grijanje upravljačkog obruča, sjedišta i zadnjeg stakla, kao i upravljanje audio sistema. Tako vozač K5 može imati obje ruke na volanu i oči na cesti ispred sebe.
U slučaju kad je vozilo opremljeno s navigacijom tu je 10,25-inčni zaslon na dodir, a moguće je naručiti i Kijine nove 12,3-inčne digitalne mjerače, koji zahvaljujući visokoj rezoluciji vozaču nude jasno prikazivanje informacija.
K5 će nuditi i 8,0-inčni head-up zaslon, koji projicira putne informacije na malom staklu ispred vozača. Sistem prikazuje upozorenja brojnih sistema asistencije, detalje o brzini vozila, navigacijska uputstva zavoj za zavojem. Najzahtjevnijim ljubiteljima muzike namijenjen je audio sistem BOSE sa 12 zvučnika, dok će na nekim tržištima biti omogućeno i ambijentalno osvjetljenje.
Napredni sistemi asistencije s daljinskim automatskim parkiranjem
Limuzina K5 donosi brojne pasivne i aktivne sigurnosne i asistencijske sisteme, koji štite putnike i ostale sudionike u prometu u vožnji. Kijin napredni sistem asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) smanjuje rizik od povreda i stresa tokom vožnje.
U zavisnosti od tržišta i stepena opremljenosti ADAS će nuditi sljedeće sisteme: sistem za sprječavanje naleta (FCA), sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu (BVM) s prikazom okoline vozila (SVM) i sprječavanjem sudara s vozilima u mrtvom uglu (BCA), radarski tempomat (SCC) ili navigacijski radarski tempomat (NSCC), sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LFA), sistem za upozoravanje vozača na dekoncentrisanost (DAW), i sistem asistencije na autocesti (HDA), koji automatski prilagođava podešenu brzinu radarskog tempomata ograničenjima brzine na autocestama s upravljanjem i kontrolom ubrzavanja i kočenja vozila, što omogućava održavanje sigurne razdaljine do vozila ispred i unutar vozne trake.
Kijin ‘2. stepen’ autonomne vožnje – sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LFA) – kontrolira položaj vozila s obzirom na vozila ispred. LFA za praćenje podnih oznaka i održavanje vozila na sredini vozne trake koristi kameru. Pored toga K5 nudi i prikaz događanja iza vozila (RVM) sa sistemom za sprječavanje sudara s preprekama iza vozila (PCA) i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA).
Model K5 je Kijin prvi model s daljinskim navođenjem automatskog parkiranja (RSPA), koje vozačima omogućava autonomno pomjeranje vozila pomoću dugmeta na pametnom ključu. To olakšava pomjeranje vozila naprijed i nazad na uskim parkiralištima ili ako je drugo vozilo parkirano preblizu i vozač ne može sjesti u vozilo.
Prodaja nove limuzine K5, čiji će glavni globalni konkurenti biti Nissan Altima, Toyota Camry, Honda Accord i Hyundai Sonata, počinje u prvoj polovini godine na većini globalnih tržišta, a zasad još nije poznato hoće li (i kada) među njima biti i Evropa.