Volvo testira cestovne magnete
Volvo testira cestovne magnete za precizno pozicioniranje autonomnih automobila
Volvo je kompletirao istraživački projekat u kojem je koristio magnete ugrađene u cestu, kako bi autonomni automobil lakše odredio svoju poziciju. Istraživanje, koje je u strateškoj saradnji, finansirala švedska transportna administracija (Trafikverket) je potencijalni ključ implementacije autonomnih, odnosno samovozećih vozila.
Pouzdano i naglašeno precizno pozicioniranje je jedan od ključnih elemenata u razvoju tehnologije autonomnih vozila. I dok tehnologije za pozicioniranje, kao što su GPS i kamere imaju ograničenja u određenim uslovima, magneti integrisani u samu cestu ostaju netaknuti od strane fizičkih prepreka i loših vremenskih uslova.
„Magneti stvaraju nevidljivu „prugu“, koja bukvalno utire put maksimalno preciznom pozicioniranju automobila. Testirali smo tehnologiju u nekoliko aspekata i pri različitim brzinama, a rezultati su obećavajući.“ – tvrdi Jonas Ekmark iz odjela preventivne sigurnosti pri Volvo Car grupaciji.
Volvo automobili igraju vodeću ulogu u pilot projektu autonomne vožnje, u kojoj će 100 samovozećih Volvo automobila svakodnevno saobraćati groz švedski grad Gothenburg.
„Naš je cilj da automobil bude potpuno sposoban za samostalnu vožnju. Precizno i pouzdano pozicioniranje je neophodna predispozicija za autonomnu vožnju. Sasvim je moguće autonomna vozila bez problema implementirati u postojeću saobraćajnu infrastrukturu, uz jednostavan dodatak magneta u postojeće oznake na cesti.“ – objašnjava Jonas Ekmark.
Prevencija saobraćajnih nesreća
Uporedo sa potencijalima na polju autonomne vožnje, magneti integrisani u cestu, otvaraju i mnoge druge mogućnosti kao što su:
- prevencija nesreća u smislu gaženja nečega što se nalazi na cesti
- bolje informacije o temperaturi i vlažnosti za službe zimskog održavanja cesta
- efikasnije iskorištenje prostora na cesti, gdje bi tačnije pozicioniranje automobila moglo omogućiti suženje saobraćajnih traka.
Precizno, pouzdano i isplativo
Istraživački tim Volva, stvorio je 100 metara dugačku test stazu unutar testnog postrojenja Hällered blizu Gothenburga. Uzorak okruglih feritnih magneta (40×15 mm) bio je lociran 200 mm ispod površine ceste, dok je automobil bio opremljen sa nekoliko senzora magnetnog polja.
Istraživački program bio je dizajniran da procijeni bitne parametre, kao što je domet detekcije, pouzdanost, trajnost, troškovi i uticaj na održavanje same ceste.
„Naše dosadašnje iskustvo pokazuje da su feritni magneti efikasno, pouzdano i relativno jeftino rješenje, kako po pitanju strukture, tako i po pitanju senzorske tehnologije. Sljedeći korak jesu testovi u svakodevnom saobraćaju.“ – zaključuje Jonaks Ekmark.
Claes Tingvall, direktor odjela saobraćajne sigurnosti pri švedskoj transportnoj administraciji slaže se sa Ekmarkovim riječima, te kaže: “Rezultati testiranja su veoma interesantni, naročito kada se u obzir uzmu sigurnosni potencijali, te sve moguće prednosti samovozećih automobila. Šira primjena cestovnih magneta mogla bi vrlo lako biti dio želje Švedske da bude pionir tehnologije održive mobilnosti.“