Volvo senzori koji poznaje svog vlasnika
Volvo istražuje tehnologiju senzora vozača u cilju stvaranja automobila koji poznaje svog vlasnika
Uz pomoć sistema, koji mogu prepoznati i ocijeniti da li je vozač umoran ili nepažljiv, automobil budućnosti može postati još sigurniji. Dio tog sistema jeste i tehnologija koja detektuje zatvorene oči ili ono što vozač zapravo gleda osim same ceste.
„Ova će tehnologija omogućiti vozačima da se više pouzdaju u svoj automobil, saznanjem da će im isti pomoći u slučaju potrebe.“ – objašnjava Per Landorfs, inžinjer Volvo Cars kompanije i vođa projekta usmjerenog na sisteme podrške vozaču.
Smještajem senzora na instrument tablu, koji nadgleda aspekte kao što je pravac u kojem vozač skreće pogled, način na koji otvara oči, kao i sama pozicija i ugao držanja glave, moguće je razviti precizne sigurnosne sisteme, koji detektuju stanje vozača i prema istom podešavaju rad sistema unutar automobila. To znači da će automobil osigurati siguran nastavak vožnje bez napuštanja vozne trake ili nekontrolisanog približavanja vozilu ispred u slučaju smanjene pažnje, a tu je i mogućnost buđenja usnulog vozača.
„Obzirom da je automobil sposoban detektovati vozačevu nepažnju, sigunosni sistemi se mogu efektnije adaptirati. Naprimjer, sistemi podrške vozaču, mogu biti aktivirani kasnije, ukoliko je vozač fokusiran, ali i ranije, ako je pažnja vozača usmjerena na nešto drugo.“ – objašnjava Per Landfors.
Neki od postojećih sistema, koji se mogu uključiti su Lane Keeping Aid (pomoć pri držanju pravca), Collision warning with full auto brake (upozorenje na sudar sa opcijom automatskog kočenja), te Adaptive Cruise Control with Queue Assist (adaptivni tempomat sa sistemom pomoći prilikom vožnje u koloni.
Tehnologija se bazira na senzoru integrisanom u instrument tablu ispred vozača. Mali LED-ovi osvjetljavaju vozača sa infracrvenim svjetlom, kojeg nadgleda senzor. Infracrveno svjetlo je potpuno nevidljivo za ljudsko oko, odnosno ne ometa vozača.
Senzori vozača, otvaraju brojne druge mogućnosti. Nadgledanjem pokreta očiju, automobil je u mogućnosti podesiti nivo unutrašnjeg i vanjskog osvjetljenja, kako bi se adekvatno osvijetlilo ono što vozač zapravo gleda. Automobil je također u mogućnosti podesiti sjedišta.
„Sve je ovo moguće zahvaljujući senzorima koji mjere različite tačke na licu, kako bi se vozač identificirao. Istovremeno, jako je važno zapamtiti da automobil ne spašava fotografije niti vrši bilo kakvo snimanje vozača.“ – objašnjava Per Landorf.
Tehnologija je već ugrađena u test vozila. Volvo trenutno provodi istraživački projekat sa partnerima kao što su Chalmers University of Technology i Volvo AB, kako bi se vremenom otkrile efektivne metode detekcije umora i nepažnje.
Analiza stanja vozača, poznata i kao Driver State Estimation, u kojem senzori vozača igraju važnu ulogu, je polje koje može biti od presudnog značaja za autonomna vozila budućnosti. Automobil će morati biti u mogućnosti samostalno odrediti da li je vozač sposoban za preuzimanje kontrole nad vozilom, kada uslovi za autonomnu vožnju više nisu prisutni. Senzor vozača će ovdje biti od velike pomoći.
Ova je tehnologija još jedna u nizu inicijativa koja Volvo približava cilju da do 2020. godine niko ne bi trebao smrtno stradati ili biti teško povrijeđen u novom Volvo automobilu.