Volvo SARTRE sistem
Volvo SARTRE sistem
SARTRE projekat sigurnih automobilskih vozova, koji je okupio sedam evropskih partnera, uspješno je okončan tokom ove godine.
Ovaj unikatni projekat naglašava potencijale za primjenu automobilskih vozova na konvencionalnim autoputevima, gdje vozila u grupi funkcionišu u različitim uslovima.
Zahvaljujući Volvo Car korporaciji i drugim partnerima u SARTRE projektu, uskoro će se moći skloniti ruke sa upravljača i maknuti pogled sa ceste, jer će moderna tehnologija samostalno upravljati vozilom.
„Cestovni voz spaja najbolje od dva svijeta. Istovremeno uživate u brojnim mogućnostima obavljanja drugih stvari prilikom vožnje po autoputu. To je pravi dodatak istinskom užitku vožnje Volva“ – tvrdi Erik Coelingh, tehnički ekspert pri Volvo Car korporaciji.
Razmak od četiri metra između vozila
Volvo Car korporacija je jedini automobilski proizvođač u SARTRE projektu cestovnog voza, koji uključuje vodeći kamion kojeg vozi vozač, a kojeg automatski prate još jedan kamion i tri automobila (S60, V60 i XC60).
Sva prateća vozila kreću se samostalno pri brzini do 90 km/h, a u nekim slučajevima sa jedva četiri metra razmaka između vozila.
„Osnovni princip je da prateća vozila ponavljaju pokrete vodećeg vozila“ – kaže Erik Coelingh i dodaje: „Kako bi postigli spomenutio, proširili smo funkcije kamere, radara i lasera, koje koriste aktuelni Volvo sigurnosni sistemi, kao što su Adaptive Cruise Control, City Safety, Lane Keeping Aid, Blind Sport Information System i Park Assist Pilot.”
Najvažnije nove dodate tehnologije su:
- Prototip Human Machine Interface koji uključuje ekran osjetljiv na dodir, na kojem se prikazuju vitalne informacije, kao što su pridruživanje i odvajanje od cestovnog voza.
- Prototip komunikacije među vozilima, koji omogućava da sva vozila u koloni međusobno komuniciraju.
Ugodnije od javnog prevoza
Dugoročna vizija je stvoriti transportni sistem, gdje će priključivanje cestovnom vozu biti atraktivnije i udobnije od ostavljanja vozila i korištenja javnog prevoza na dužim putovanjima.
„Informacije o cestovnom vozu i njegovom funkcionisanju će biti integrisane u Volvo Sensus infotainment sistem, kada tehnologija bude spremna za proizvodnju. Rezervisanje, priključivanje i odvajanje od cestovnog voza mora biti lagano i ugodno. Sljedeći izazov je stvaranje sistema koji upravlja troškovima. Naravno da će korištenje cestovnih vozova koštati, ovisno od toga da li ste u vodećem ili pratećem vozilu“ – tvrdi Erik Coelingh.
Brojne prednosti
Uporedo sa atraktivnim mogućnostima da tokom vožnje u cestovnom vozu radite šta god želite, tu su i brojne druge važne prednosti:
- Promocija sigurnijeg transporta. Profesionalni vozač, recimo u kamionu, predvodi kolonu vozila. Vozila međusobno reaguju veoma brzo i sigurno.
- Smanjenje štetnog uticaja na okolinu. Vozila koja se kreću blizu jedno drugog imaju manji otpor zraku.
- Smanjena varijacija u brzini vožnje poboljšavaju tok vožnje i efikasnije iskorištenje kapaciteta ceste.
„Potencijal uštede energije iznosi 10 do 20 posto. To znači da put nije samo udoban i siguran, a novac koji uštedite na gorivu, možete iskoristiti za dodatni ručak na plaži“ – naglašava Erik Coelingh.
Dijalog učesnika
Prepoznavši da izazov implementacije tehnologije cestovnih vozova na evropskim autoputevima nije samo tehničke prirode, SARTRE projekat je uključivao i studiju koja je trebala otkriti koje će se infrastrukturne izmjene morati izvršiti, kako bi automobilski vozovi postali stvarnost. No, cestovni vozovi nesumnjivo imaju veliki potencijal.
SARTRE projekat (Safe Road Trains for the Environment – sigurni cestovni vozovi za okolinu) je projekat kojeg dijelom finansira Evropska komisija, a kojeg vodi kompanija Ricardo UK Ltd u saradnji sa sljedećim partnerima – Idiada, Robotiker-Tecnalia of Spain, Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) of Germany, SP Technical Research Institute of Sweden, Volvo Car Corporation i Volvo Technology of Sweden.