Renault CMF platforma
Renault-Nissanova modularna platforma (CMF)
Nakon što je Volkswagen predstavio svoju modularnu platformu, sve više brandova okreće se istom rješenju u kreiranju budućih modela. Korištenjem modularne platforme u proizvodnji značajno se smanjuju troškovi kreiranju novi modela. Nakon Volkswagena, zatim PSA grupacije, na kreiranje svoje modularne platforme odlučila se i Renault-Nissan grupacija koja na njoj planira stvoriti minimalno 14 modela.
Renault-Nissanova modularna platforma (CMF) do kraja ovog desetljeća trebala bi postati osnova za najmanje 14 modela iz Renaultove i Nissanove game. Nova arhitektura trebala bi spomenutoj grupaciji donijeti minimalnu uštedu od 30% kada su u pitanju troškovi razvoja novog automobila, dok bi zbog dijeljenja istih komponenti troškovi na tom polju pali za dodatnih 20 do 30%.
CMF platforma uskoro će postati podloga za minimalno 1.6 miliona vozila godišnje. Prema dostupnim informacijama velik dio tog broja otpadat će na Renault koji na njoj planira temeljiti 11 novih modela dok će Nissan za sada CMF platformu iskoristiti samo za tri svoja automobila.
Ono po čemu se Renault-Nissanova platforma razlikuje od one Volkswagenove na kojoj se već temelji dosta novih modela je pristup njenom građenju. Umjesto da su svi automobili zasnovani na više manje istoj platformi Renault-Nissan svoju je CMF platformu podijelio u pet dijelova.
Na taj način na spomenutoj je platformi moguće bazirati znatno veći broj modela koji će se strukturalno razlikovati jer je sama platforma podijeljena u segmente poput elektronike, motornog prostora, prednjeg i stražnjeg dijela podvozja, te kokpita.
Prvi model koji će biti zasnovan na CMF platformi je Nissan Rogue koji je trenutno u fazi testiranja, a u skoroj budućnosti ona će postati podloga za modele poput Nissana Qashqai i X-Trail ili pak Renaulta Espace, Scenic i Laguna…