LED svjetla: sigurnost, dugotrajnost, manja potrošnja…
LED svjetla: sigurnost, dugotrajnost, manja potrošnja…
LED (Light-emitting diode) izumljene su 1962. godine. Sastoje se od nekoliko slojeva poluprovodničkih komponenti. U zavisnosti od tipa i kompozicije pluprovodičkih slojeva, zavisi njihova boja i svjetlosni intenzitet. Ovakve diode smještene su u plastično kučište koje definiše njihova svojstva zračenja, a protok struje sa katode na anodu generiše svjetlost.
Individualna svjetlost jedne diode nije velika, ali se one mogu sastavljati, do postizanja željenog svjetlosnog fluksa od 2.000 lumena (za duga svjetla).
U direktnom poređenju halogenih, xenonskih i LED svjetala, ljudsko oko odmah primijećuje razlike u boji, preciznije temperaturi svjetla. Halogena svjetla imaju temperaturu od oko 3.200 K (Kelvina), xenonsa oko 4.000 K, a LED svjetla 5.500 K, što je najbliže „dnevnom“ svjetlu čija je temperatura 6.500 K. Jednostavnije rečeno, LED svjetla imaju osvjetljaj najpribližniji dnavnom. Uz to, domet halogenih svjetala na vozilima iznosi oko 120 m, dok je domet LED svjetala 150 m. Ova razlika je vozačima veoma bitna, posebno ako se vozila kreću većim brzinama. Dobra osvijetljenost znači sigurnost, i to važi za sve učesnike u saobraćaju.
Još jedna prednost LED osvjetljenja je brzina reakcije, naime, dok je „klasičnim“ sijalicama potrebno i po nekoliko sekundi da postignu puni intenzitet, LED svjetla reaguju trenutno, brže nego što to ljudsko oko može primijetiti.
Primjenom Xenonskih svjetala, potrošnja električne energije je popolovljena u odnosu na halogena svjetla, dok je kod LED svjetala snaga svega 20 W. Drugačije rečeno, primjenom LED svjetala potrošnja energije za osvjetljenje je dvostruko smanjena.
Ekonomski aspekt LED svjetala po pitanju trajnosti je spektakularan. Servisni interval standardne halogene H7 sijalice je 400 do 800 radnih sati, dok je kod LED svjetala servisni interval 15.000 – 20.000 radnih sati. Drugačije rečeno, servisni interval LED svjetala je u prosjeku 19 puta duži. Koliko treba vremena da se sijalica promijeni 19 puta, izačunajte sami. U poređenju sa xenonskim svjetlima, čiji je vijek trajanja 2.500 do 3.000 sati, kalkulacija je, naravno, drugačija, ali treba imati u vidu, da već nakon jedne polovine tog vremena, intenzitet svjetla opadne za otprilike jednu trećinu (cca 30%), dok kod LED svjetala, nakon 15.000 sati rada intenzitet svjetla opadne za gotovo neprimjetnih 3% – 7%.
LED svjetla u Volkswagenu
LED tehnologija otvara nove mogućnosti za inženjere i dizajnere, a ova tehnologija već je danas dostupna u mnogim Volkswagen modelima, a uskoro bi LED tehnologija trebala biti standard za sve Golf varijante.
Volkswagen je prvo LED svjetlo napravio 2005. godine, a prvi model na kojem se primjenila LED tehnologija svjetla bio je XL1, a zatim e-Golf. Također, Passat B7 imao je LED tehnologiju za dnevna svjetla, dok je njegov nasljednik Passat B8 dobio kompletna LED svjetla čija je tehnologija unaprijeđena, pojednostavljena i cjenovno pristupačnija. Tako je LED far Passata B8 sačinjen od više malih LED dioda koje je moguće pojedinačno promjeniti, što olakšava i pojeftinjuje održavanje.
LED tehnologija je otvarila je niz novih mogućnosti dizajna, kao što su podjeljena svjetla u prednjoj i stražnjoj svjetlosnoj grupi. Danas mnogi modeli iz Volkswagen dostupni su sa LED tehnologijom, Touran, Touareg, Multivan, Tiguan, Polo, Up!, bilo da se rado samo o dnevnim ili komletnim LED svjetlima.