Kia predstavlja novi hibridni sistem
Kia predstavlja novi hibridni sistem
Kia je nedavno u Ženevi predstavila novi hibridni pogon. Pogon, koji je dio Kijinih tehnologija budućnosti, napravljen je kako bi smanjio emisije CO2 i poboljšao performanse motora u Kijinim budućim modelima.
Razvijen u Kijinom evropskom centru za istraživanja i razvoj novi hibridni sistem koristi 48-voltnu karbonsku bateriju, koja pokreće mali električni motor kako bi se povećala snaga motora i smanjile emisije CO2. Razvojni tim koji stoji iza novog hibridnog pogona odlučio se za karbonske baterije umjesto litijum-ionskih, jer im ne treba aktivno hlađenje, jednostavnije su za reciklažu i bolje djeluju u temperaturama ispod nule.
Kijin hibridni sistem će vozilu omogućavati vožnju samo na struju pri nižim brzinama, a baterija se puni kod kočenja pri svim brzinama. U koloni ili uslovima gradske vožnje pogon takođe koristi stop-start sistem automatskog paljenja i gašenja motora kod kratkotrajnih zaustavljanja. Koristeći generator s kaišem, koji zamijenjuje uobičajeni alternator, motor se pali gotovo bez nečujno i bestrzajno.
Baterija takođe energijom opskrbljuje električni superpunjač, što povećava okretni moment i snagu pri manjim brzinama. Kijini inžinjeri u ovakvom pogonu vide električni superpunjač kao potporu većem uobičajenom turbopunjaču, koji nezapaženo preuzima djelovanje pružajući veću snagu i okretni moment prilikom povećanja brzine. Zbog pojednostavljenja pogona u manjim modelima novi hibridni sistem može dolaziti i bez električnog superpunjača.
Kijini inžinjeri su za cilj kod serijskih vozila zadali cilj smanjiti emisije CO2 do 15 posto, a električni superpunjač trebao bi pružati od 15 do 20 posto veću snagu u zavisnosti od upotrebe.
Novi pogon takođe bi trebao smanjiti veličinu postojećih baterija i startera.
Novi hibridni pogon će biti na raspolaganju u novim dizelskim i benzinskim motorima u skoroj budućnosti.