3.0 TDI Biturbo
Audi predstavio 3.0 TDI BiTurbo
Dobro poznati Audijev 3.0 TDI motor, nakon skoro osam godina dobio je prvu značajnu promjenu. Sada je to BiTurbo 3.0 TDI koji razvija 313 KS. Ovaj Biturbo motor nije ništa novo od Audijevih inžinjera osim odgovora na žestoku konkurenciju, posebno onu iz BMW-a, koja u 2011. godini napravila puno toga.
Ovaj novi common rail motor razvijat će 313 KS i 650 Nm okretnog momenta i sve to uz prosječnu potrošnju koja nebi trebala preći 6.4 l na 100/km. Turbo punjači kod ovog motora su hlađena tekućinom, a rade u kombnovanom ciklusu. Manji turbo punjač zadužen je za povećanje snage motora pri manjem broju okretaja motora, a tek na 2.500 o/min u rad se uključuje drugi veći turbo punjač. Do 3.500 o/min rade oba turbo punjača nakon čega se manji isključuje i sve ostaje na većem turbu.
Ovakvim režimom rada turbo punjača vozaču se osigurava da već na 1.450 o/min ima raspoloživ maksimalni okretni moment od 650 Nm. Osim što će vozač već u niskim okretajima imati na raspolaganju punu snagu, nju će pratiti i odličan zvuk motora. Prema riječima Audijevih inžinjera, novi 3.0 TDI Biturbo zvučat će baš kao neki benzinski monstrum. Kada je riječ o maksimalnoj brzini ona će biti 250 km/h a sprint do 100 km/h 5,1 sekunda. Ako se pitate koji modeli će biti počašćeni ovim motorom, odgovor je limuzinski A6, A6 Avant i A7 Sportback. A6 Avant i A7 do stotke će dolaziti nešto “sporije”, za 5.3 sekunde. Rezultati vrijedni divljenja!
Pored snage koju donosi novi 3.0 TDI Biturbo tu su i čišći ispušni plinovi. Obzirom da uskoro nastupaju Euro 6 norme o ispušnim plinovima, ovaj motor će zadovoljiti visoke kriterije koje će donijeti novi pravilnik o zasštiti okoline.