Yamaha Tricity – Novi trotočkaš u svijetu skutera!
Yamaha Tricity – Novi trotočkaš u svijetu skutera!
Yamaha je prošle godine na sajmu EICMA u Milanu predstavila konceptne verzije skutera sa tri točka, a već na sajmu u Bangkoku predstavila je proizvodnu izvedbu skutera Tricity.
Naime, Piagio je svojevremeno sa ovakvim konceptom i modelom MP3 iznenadio javnost. Skuter sa tri točka koji se naginje u krivinama, pruža velike prednosti, prije svega, više sigurnosti i stabilnosti. Međutim, sistem prednjeg ogibljenja je dosta složen i težak, što povećava cijenu i zahtijeva pogonske agregate veće snage.
Bilo kako bilo, MP3 je poodavno našao svoje mjesto na tržištu, a sada i Yamaha provjerava svoje mogućnosti u ovom zanimljivom segmentu, iako, istinu govoreći, Tricity ima manju zapreminu motora u odnosu na zaista malobrojnu konkurenciju.
Nime, za pokretanje skutera Tricity u Yamahi su razvili novi, jednocilindarski, četverotaktni, vodom hlađeni motor i uparili ga sa CVT mjenjačem. Ovaj motorić ima radnu zapreminu od 124,8 ccm, 2 ventila (SOHC), te uz kompresioni odnos 10.9 : 1 razvija 11 KS pri 9.000 o/min i 10,4 Nm okretnog momenta pri 5.500 o/min.
Za ovaj skuter Yamaha je razvila originalni ‘Leaning Multi Wheel’ sistem prednjeg ogibljenja, koji se sastoji od dva neovisna teleskopska štapa, povezanih sistemom poluga u obliku paralelograma, koji omogućuje naginjanje u krivinama, te pruža ‘neutralno i prirodno’ upravljanje i osjećaj sigurnosti koju daju dva prednja točka.
Velika pažnja posvećena je kompaktnosti, pa je međuosovinsko rastojanje svega 1.310 mm, što rezultira izuzetnim manevarskim sposobnostima. Također, pomenimo i da su prednji točkovi prečnika 14 inča sa gumama dimenzija 90/80-14, dok je stražnji točak prečnika 12 inča sa gumom dimenzija 110/90-12. Kočioni sistem čine dvostruki prednji diskovi prečnika 220 mm, dok je straga disk prečnika 230 mm.
Dizajn prednjeg oklopa je veoma moderan, a sa sportski oblikovanim vjetrobranom i štitnicima za noge, pruža vozaču i suvozaču dobru zaštitu u različitim vremensim uslovima. Da se radi o zaista kompaktnom skuteru, najbolje govore njegove dimenzije, jer Tricity je dug 1.905, širok 735, dok je visina sjedišta 780 mm, a ukupna masa 152 kg.
Po svemu sudeći Yamaha Tricity predodređena je za uspjeh, jer je manja i lakša od konkurencije (Piaggio MP3: 300 ccm, 200 kg), a najavljeno je da bi i cijene bile adekvatno niže. Ispunjavanjem najavljenih mogućnosti Tricity bi značajno promijenio segment skutera sa tri točka, jer je takav koncept idealan za gradsku vožnju, pa bi i ostali proizvođači, vjerovatno, usmjerili razvoj u ovom pravcu.