Ducati 1299 Panigale – Cestovni monstrum
Ducati 1299 Panigale – Cestovni monstrum
Ducati je prošle godine predstavio svoj novi superbike nazvan 1299 Panigale. Želja njegovih kreatora bila je stvoriti moderan cestovni motocikl, koji po pitanju dizajna i tehničkih kvaliteta ne ostavlja mjesta kompromisima. I tako novi Ducati 1299 Panigale ispunjava sve želje njegovih konstruktora, te postavlja nove standarde u ovom zahtjevnom segmentu.
Kako bi novi motocikl bio brz, pripremljen je novi motor sa dva cilindra u širokom V rasporedu sa desmodromskim vođenjem ventila, nazvan Superquadro. Ovaj agregat, radne zapremine 1.285 ccm hvali se do sada neviđenim odnosom prečnika i hoda klipa od 1,91, po čemu je i dobio naziv. Prečnik klipova je 116 mm, a njihov hod svega 60,8 mm, pa takav motor, uz kompresioni odnos 12,6:1, postiže čak 205 KS pri „vrištećih“ 10.500 o/min, uz maksimalnih 144,6 Nm okretnog momenta dostupnih pri 8.750 o/min.
Gorivo ubrizgava elektronski sistem sa dvije brizgaljke po cilindru, dok je izduvni sistem konstruisan po prinicipu 2 u 1 u 2 sa katalizatorom i dvije lambda sonde. Snaga se do stražnjeg pogonskog točka prenosi putem ‘mokrog’ višelamelnog hidraulički kontrolisanog kvačila, 6-stepenog DQS (Ducati Quick Shift) mjenjača, koji omogućuje izuzetno brzu izmjenu stepeni prenosa, te lančanog prenosnika sa 15 zubaca sprijeda i 39 zubaca straga.
Sve to na okupu nosi lagani aluminijski monocoque okvir, ovješen o prednju potpuno podesivu Marzocchi viljušku prečnika 50 mm i stražnji potpuno podesivi, gotovo horizontalno postavljeni Sachs monoamortizer. Kako bi točkovi bili što lakši, felge su napravljene od lake legure, prednje dimenzija 3.50” x 17” i stražnje 6.00” x 17”, sa gumama Pirelli Diablo Supercorsa SP dimenzija 120/70 ZR 17 i stražnje 200/55 ZR 17.
Kočioni sistem čine prednji dvostruki poluplivajući diskovi prečnika 330 mm sa radialno postavljenim 4-klipnim čeljustima Brembo Monobloc M50. Straga je kočioni disk prečnika 245 mm, kojeg steže 2-klipna čeljust, a ABS nije opcija, već standard. Rezervoar za gorivo ima zapreminu 17 l, a sve relevantne podatke vozač dobija putem TFT displeja u boji.
Zahvaljujući laganoj konstrukciji ‘suha’ masa motocikla iznosi 166,5 kg, dok je masa motocikla spremnog za vožnju, prema EC standardu 93/93 (uključena sva maziva, rashladna tečnost i rezervoar napunjen 90 %) 190,5 kg.
Vozačeva pozicija ne zamara, a dobar balans u vožnji osiguravaju skladne proprcije, sa visinom sjedišta od 830 mm i međuosovinskim rastojanjem od 1.437 mm. Mogućnosti ovog motocikla, iskusio je Alessandro Valia (službeni Ducati Motor Holding test vozač), vozeći prve testne kilometre modela 1299 Panigale S na stazi Mugello početkom januara ove godine. Ostvareni rezultati nadmašili su očekivanja, što potrvđuje i krug u vremenu od 1 minute, 55 sekundi i 3 desetinke (1'55 “3).
Alessandro Valia iznosi svoje prve utiske: “Sa novim motociklom sam očekivao povećanje performansi, ali konačni rezultat je nadmašio sva očekivanja. Ovo nije samo senzacija, već konkretan rezultat. Moj prvi test 1299 Panigale S na stazi Mugello i ostvareno vrijeme po krugu me šokiralo: 1'55 “3! To je nevjerovatan rezultat za proizvodni cestovni motocikl, koji je omogućen novim motorom sa 205 KS i monumentalnim okretnim momentom.”
I dodaje: ‘Temeljno je urađen okvir. Ugao glave upravljača i geometrija stražnjeg vješanja daju opipljive rezultate, posebno u brzim krivinama sa velikim prečnikom, čineći prednji dio stabilnim, a stražnji efikasnim i preciznim u završnici i izlazu.
Elektronska kontrola ovjesa (kod testiranog modela 1299 Panigale S koji je opremljen ekskluzivnim polu-aktivni Öhlins Smart EC sistemom sa inercionom Bosch platformom) omogućuje neprimjetno podešavanje za vrhunske performanse na stazi i udobnost na cesti. Svaka vožnja predstavlja pravo zadovoljstvo, čak i uprkos neravninama. Na primjer, pri kočenju sistem učvršćuje prednju viljušku, a zatim je omekšava, kako motocikl ubrzava.
Sa ovim novitetom Ducati pomiče ljestvicu i postavlja je na mjesto koje je teško dostići, a koje se ogleda u vrhunskoj tehnici, odlilčnom dizajnu i monstruoznim performansama.