Renault Truck Optifuel Lab 2 – Pokretna laboratorija

optifuel_lab_2_renault_trucks_01

Renault Truck Optifuel Lab 2 – Pokretna laboratorija

Renault Trucks kontinualno nastavlja istraživanja na polju smanjenja potrošnje goriva i povećanja efikasnosti kamiona i tegljača. Sa novim Optifuel Lab 2 laboratorijskim vozilom Renault Truck spaja različite tehnologije sa ciljem smanjenja potrošnje i utire put za proizvodnju novih modela u budućnosti. Ova istraživanja vrše se na novom laboratorijskom vozilu nastalom na platformi novog modela Renault Trucks T.

Da podsjetimo, projekat Optifuel Lab 1 uveden je 2009. godine i razvijen uz pomoć partnera: Plastic Omnium, Michelin, Sunpower, Renault, IFP Energies Nouvelles, CEP-Armines, CETHIL INSA-Lyon i LMFAO-Ecole Centrale Lyon, te pordžan od strane ADEMA (Francuska agencija za zašitu životne sredine i kontrolu energetike).

Optifuel Lab 2 koristi 20 tehnologija, koje se odnose na četiri glavna pitanja u vezi sa potrošnjom goriva: upravljanje energijom (energetski management), aerodinamika, otpor točkova kretanju i različita pomagala.

optifuel_lab_2_renault_trucks_03

‘Ideja je da se što je moguće manje koristi energija iz (SUS) motora, pa se električni pogon koristi za rad klima uređaja, pumpe za vodu, pumpe za gorivo i pumpi upravljača.’ objašnjava Claude Covo, direktor projekta.

Zbog toga se koriste ‘slobodni’ izvori energije, kao što su solarni paneli i toplota izduvnih gasova. ‘Kada vozač zatraži energiju, a računarski sistem analizira potrebe i nalazi optimalno rješenje iz kojeg izvora će je dobiti.’ dodaje Covo ‘Što je dostupno više energije po niskoj cijeni, više će se koristiti.’

Paralelno s ovim, naprednim upravljanjem energetskih izvora, Renault Trucks također radi na ograničavanju energetskih potreba vozila. Da bi se postigao ovaj cilj, posebna pažnja je posvećena izolaciju kabine. Glazirana područja koriste posebnu vrstu stakla, sa većom izolacionim svojstvima, a na krovu je podesiv krovni deflektor.

Kada vozilo miruje, deflektor se rasklapa da zaštiti kabinu od sunca, dok zračni ekstraktor, pokretan vlastitim solarnim panelom, izvlači topli zraka iz kabine. Kada se vozilo kreće, deflektor se sklapa, kak bi poboljšao aerodinamičke performanse vozila. Osim toga, instalisani klima uređaj se u potpunosti napaja energijom iz solarnih panela, pa se kabina može hladiti i kada motor ne radi.

optifuel_lab_2_renault_trucks_04

Solarni paneli kojima je opremljena poluprikolica, posebno su dizajnirani za ovaj projekat, kako bi ispunili posebne zahtjeve. Solarni paneli prate zakrivljeni profil poluprikolice, tako da ne remete aerodinamiku vozila, a istovremeno treba da se ‘nose’ sa uslovima na putu i eventualnim incidentima. Tako je Optifuel Lab 2 opremljen sa 48 solarnih modula, koji pokrivaju površinu od 40 m² i stvaraju 30% više energije u odnosu na standardne panele.

Značajan dio energije nastao u procesu sagorijevanja, emituje se neiskorišten u atmosferu kao toploa, kroz izduvne gasove. Tehnički gledano, povrat toplotne energije ostvaruje se na temelju Rankine-ovog ciklusa, pa se isparavanjem radnog fluida pokreće generator, te tako stvara novi izvor električne energije i smanjuju zahtjevi konvencionalnog alkternatora.

Aerodinamika je veoma bitan element, jer je otpor koji stvara zrak veliki, a time se povećava potrošnja goriva.

Smanjenjem otpora, smanjuje se i potrošnja. Zbog toga su ivice zaobljene, a deflektori pomični. Krovni deflektor se sklapa pri brzinama iznad 50 km/h, veliki retrovizori zamijenjeni su kamerama, a tu su i bočni spoileri koji se također sklapaju kako bi se izbjegla oštećenja prilikom npr. prelaska preko ležećih policajaca, kao i veliki stražnji difuzor, koji neodoljivo podsjeća na bilde F1.

Kao nastavak aerodinamičkih razmatranja, istraživanja su usmjerena i na smanjenje otpora kotrljanja tegljača. U tom smislu, iskorišteno je originalno rješenje koje se stalno prilagođava nivo ulja na pogonskim osovinama u skladu sa potrebama za podmazivanje i hlađenje. Kada vozilo radi pod opterećenjem i kada postoji potreba za velikim okretnim momentom, sistem povećava količinu ulja na pogonskoj osovini.

optifuel_lab_2_renault_trucks_05

Kada se vozilo kreće stabilnim brzinama, potrebe podmazivanja i hlađenja su manje, pa je i nivo ulja adekvatno manji. Ulje se čuva u posebnom spremniku, uz glavni rezervoar pogonskih osovina. Na taj način sistem ograničava energetske gubitke uljed kretanja. Također, Optifuel Lab 2 je opremljen novorazvijenim Michelin gumama, koje imaju nizak otpor kotrljanju, što znatno doprinosi smanjenju potrošnje goriva.

Ipak, vozač je i dalje ključni faktor, kada je u pitanju smanjenje potrošnje goriva, a stilom vožnje se može uštedjeti i do 3 l na 100 km. U tom cilju inženjeri su razvili specifična vozačka pomagala, pa je Optifuel Lab Stoga 2 opremljen prilagodljivim tempomatom. Opremljen vlastitim GPS sistemom, tempomat izračunava optimalnu brzinu, u zavisnosti od položaja kamiona i profila ceste u realnom vremenu.

Ovaj sistem ‘predviđa’ kretanje na uzbrdici ili nizbrdici, te koriguje brzinu kretanja, unatoč vozačevim komandama. Čak se i pedala gasa prilagođava trenutnoj situaciji, pa pruža manji ili veći otpor, ovisno o potrebama, da li treba ubrzati ili usporiti. Kada je sistem uključen, ikona na kontrolnoj tabli upozorava vozača na predstojeći događaj (kružni tok, uzbrdica, nizbrdica, prilaz carini, itd). Sa ovakvom asistencijom, vozač uvijek zna kako da prilagodi vožnju, te na povoljan način smanji potrošnju goriva.

optifuel_lab_2_renault_trucks_06

Testno vozilo Optifuel Lab 2, Renault Trucks koristi kao svojevrsnu on-road laboratoriju, koja omogućavanastavak istraživanja i testiranja različitih tehnologija za dalje i kontinuirano smanjenje potrošnje. Vozilo je trenutno u testnoj fazi, te na putu izračunava moguće uštede goriva, a rezultati će biti objavljeni u prvom kvartalu iduće godine.

Baš kao što su neke od tehnologije sa Optifuel Lab 1 primijenjene u novoj seriji kamiona sa Euro 6 normama, tako će u budućnosti neka sazananja postignuta sa Optifuel Lab 2, biti primijenjena na novim modelima vozila produkcije Renault Trucks.

Kategorije: Komercijalna vozila