Novi Fiat Doblò Cargo – U skladu sa potrebama korisnika
Novi Fiat Doblò Cargo – U skladu sa potrebama korisnika
Fiat Professional je na sajmu IAA u Hannoveru prošle godine predstavio četvrtu generaciju modela Doblò Cargo, te sada nudi kompletiranu gamu ovih vozila primjerenu različitim potrebama korisnika.
Kao što se i očekuje, novi model nudi veću funkcionalnost i bolje performanse, a osnovne smjernice su se odnosile na bolji dizajn, funkcionalniju unutrašnjost, veći tovarni kapacitet, smanjenje potrošnje goriva i eksploatacionih troškova. Zadržana je osnovna dizajnerska forma, ali je prednji dio naglašeniji, sa novom većom maskom hladnjaka, te novim branicima i svjetlosnim baterijama i sprijeda i straga.
Unutrašnjost sada više podsjeća na putničko vozilo, prijesvega zahvaljujući novim ergonomskim rješenjenjima, ali i novim materijalima, multifunkcionalnom prednjom dvosjed klupom za suvozače, te redizajniranim pretincima za odlaganje dokumentacije.
Kao i do sada, u ponudi su dva različita međuosovinska rastojanja i dvije visine karoserije. Također, karoserijski oblici mogu biti različiti, ostakljeni ili ne, sa bočnim kliznim vratima ili bez njih, te karoserija sa otvorenim tovarnim prostorom. Drugačije rečeno, u ponudi su 4 osnovna karoserijska oblika: Cargo, Combi, WorkUp i Load platform.
Ponuda pogonskih agregata je veoma raznolika kako bi se izašlo u susret različitim potrebama korisnika. Tu je čak 6 turbodizel varijanti: MultiJet II 1.3 sa 75 i 90 KS, Multijet II 1.6 sa 100 i 105 KS, Multijet II 1.6 sa 90 KS i robotiziranim mjenjačem, dok je na vrhu ponude Multijet 2.0 sa 135 KS. Dodajmo tome i benzince 1.4 sa 95 KS, 1.4 TurboJet sa 120 KS, kao i TurboJet 1.4 bi-fuel sa 120 KS koji uz benzin, može koristiti i prirodni plin.
Interesantno je pomenuti da su motori MultiJet II 1.3 sa 90 KS i Multijet II 1.6 sa 105 KS dostupni u EcoJet verziji, što podrazumijeva Start&Stop sistem, gume sa smanjenim otporom kotrljanja, smart alternator, varijabilnu „uljnu“ pumpu i aerodinamički paket, što rezultira smanjenjem potrošnje za 12 do 15%.
S tehničke strane, novi Doblò ima novi neovisni stražnji ovjes nazvan Bi-link sa kojim je vožnja udobnija i sigurnija. Također, tu su i brojna sigurnosna pomagala, kao što su ABS, EBD, ESC sa ASR (Anti Slip Regulation), HBA (Hydraulic Brake Assist) i Hill-Holder, kao ispomoć pri kretanju na uzbrdici. Uz to, kao opcija će biti dostupan Traction + sistem koji poboljšava trakciju na klizavim podlogama, te tovarni prostor, u zavisnosti od međuosovinskog rastojanja može biti dug 182 ili 217 cm i visok 130 ili 155 cm. Specifično rastojanje između lukova blatobrana je (širina podnice) od 123 cm, čime je omogućen lak utovar i manipulacija standardnim Euro paletama. Takav tovarni prostor može imati zapreminu od preko 5 m3, te korisnu nosivost do 1 tone.
Sa novom generacijom Doblò Cargo ima dobre predispozicije da nastavi uspjeh prethodnika, koji su od 2000. godine našli put do 1,4 miliona korisnika, tim prije, što je Doblò dostupan na tržištu više od 80 zemalja svijeta, uključujući i Sjedinjene Američke države gdje nastupa kao RAM Promaster City.
Kao i prethodne generacije, novi Doblò Cargo će se proizvoditi u Turskoj, u pogonima Tofaş u Bursi, koja je jedna od najboljih tvornica automobilske industrije, što potvđuje zlatna medalja za „World Class Manufacturing“.