DAF Transport Efficiency – Brojna poboljšanja za svakodnevnu uštedu
DAF Transport Efficiency – Brojna poboljšanja za svakodnevnu uštedu
Sa početkom 2015. godine, DAF će uvesti veći broj inovacija koje će značajno doprinijeti transportnoj efikasnosti. Poboljšanja na već efikasnim agregatima PACCAR MX, kombinuju se sa sa inovativnim tehnologijama, kao što su Predictive Cruise Control, Predictive Shifting i Eco Mode, sa kojima su moguće uštede goriva 4 – 5%.
Novi deflektori i branici, poboljšavaju aerodinamiku i time stvaraju mogućnost za dodatnu uštedu. Sve ove inovacije su dio programa ‘DAF Transport Efficiency’ čiji su proizvodi i usluge namijenji postizanju što većeg ‘povrata uloženog novca po kilometru’.
Poboljšanja na motorima PACCAR MX usmjerena su na što efikasniji rad. Kod motora MX-11, efikasnost sagorijevanja je poboljšana novim dizajnom komore za sagorijevanje, a poboljšan je i protok ulja za bolje podmazivanje i smanjenje trenja. Motori MX-13 dobili su nove bregase osovine, efikasnije podmazivanje, novi turbo punjač, te veoma efikasnu dvostepenu ‘vodenu’ pumpu za bolje hlađenje i optimizirani softverski paket.
Sa ovim poboljšanjim, u zavisnosti od uslova, ostvaruje se smanjenje potrošnje goriva od oko 2%, a zahvaljujući ‘Multi-pulse’ ubrizgavanju, nivo buke motora dodatno je reduciran. Uz motore PACCAR MX-13 će se isporučivati i efikasnija motorna kočnica, sa povećanjem snage od 20% (360 kW pri 2.000 o/min), čime se uspostavlja bolja kontrola i podiže nivo sigurnosti.
Eco Mode će od sada biti standard na kamionima DAF serije CF i XF sa Euro 6 normom. Ovaj sistem smanjuje maksimalni obrtni momenta za 10% kod prvih 11 stepeni prenosa, a na taj način moguće je uštedjeti oko 1% goriva, budući da u većini ‘normalnih’ radnih uslova maksimalna ubrzanja nisu potrebna, a funkcija se uključuje jednostavnim pritiskom na dugme.
Predictive Cruise Control i Predictive Shifting su dobar primjer DAF-ove ‘Transport Efficiency’ filozofije. Ove sofisticirane sisteme razvili su DAF-ovi inženjeri kako bi doprinijeli efikasnosti svojih vozila.
Predictive Cruise Control koristi naprdnu GPS-tehnologiju kako bi odredila tačnu poziciju vozila i na kakve uslove na cesti nailazi u narednih 1 – 2 km. Zapravo ‘sistem ‘gleda unaprijed’ i predviđa uzbrdice i nizbrdice na cesti. Ova funkcija u zajednici sa Predictive Shifting predstavlja idealnu kombinaciju koja donosi uštede.
Prilikom kretanja ovi sistemi nadziru stanje na cesti, prilagođavaju brzinu kretanja u skladu sa uslovima, te osiguravaju da je mjenjač uvijek u adekvatnom stepenu prenosa, a motor dao optimalan okretni momenat. Sa ovim sistemima moguće je postići uštedu goriva i smanjenje emisije CO2 do 3%.
Driver Performance Assistant (DPA) će biti dostupan za kamione serija LF, CF i XF, a omogućuje vozaču dobar uvid u brojne informacije koje će mu pomoći da vozi što efikasnije. Također, tu su dostupne informacije sa tahografa i vozačeve kartice, na željenom jeziku.
Sve ove inovacije će biti dostupne već početkom iduće godine, a cilj je smanjenje operatorskih troškova, te globalno smanjenje zagađenja.