MQB platforma: Novo doba
MQB platforma: Novo doba
Volkswagen teška vremena u automobilskoj industriji iskoristio je za razvoj nove platforme, za koju vjeruje da će ga još više učvrstiti na vrhu koji drži kao najveći i najjači proizvođač automobila u Evropi. MQB je skraćenica nove platforme koju je Volkswagen razvio za svoju grupaciju, koja će se naći u velikom broju novih modela.
Ime MQB je skraćenica od njemačkog “Modularer Quer Baukasten”, što bi u prevodu moglo značiti “Modularna poprečna izvedba”. Volkswagen je sebi zacrtao cilj da sa MQB platformom smanji troškove proizvodnje te maksimalno pojednostavi određene segmente kako bi proces sklapanja automobila bio što lakši, jednostavni i unificirani.
MQB platforma je razvijena isključivo za automobile koji imaju poprečno smješten motor. U Volkswagenovoj gami automobila gotovo svi imaju poprečno smješten motor. Polo, Golf, Jetta, Caddy, Transporter, Passat, svi oni imaju poprečno smješten motor i na sve njih u budućnosti će biti primjenjena ova filozofija MQB platforme.
Pored Volswagen modela MQB platforma bit će i u drugim brendovima kao što je Audi, Škoda i Seat. Čast prvog automobila sa MQB platformom koji će krenuti u serijsku proizvodnju pripast će modelu Audi A3 treće generacije koji će biti predstavljen na ženevskom Auto salonu, u martu 2012. godine. Nakon njega sljedeći model na novoj platformi bit će VW Golf sedme generacije koji bi na tržište trebao doći 2013. Do sada MQB platforma je imala svoje predstavljanje u studiji VW Cross Coupé koji je predstavljen 2011. na Auto salonu u Tokiju.
MQB platforma omogućava korištenje istih dijelova platforme u izradi više različitih modela automobila, sa naglasakom na modularnosti. Tako će se ista platforma koristii i za automobile veličine VW Pola i Audia A3. MQB platforma omogućava različite međuosovinske razmake kao i širinu traga točkova, a smještaj ovjesa i spremnika goriva za sve veličine i modele automobila je standardiziran.
Inžinjeri u Volkswagenu otišli su tako daleko u konstruiranju nove platforme da bez ikakvih promjena u MQB platformu idu benzinski i dizelski motori. To nije sve, takođe nikakve modifikacije nisu potrebne ako se ova platforma koristi i za automobile koji koriste plin za pogonsko gorivo, hibiridni pogon (benzin/dizel i elektromotor) ili čisti električni pogon. Na ovaj način Volkswagen grupacija ostvarit će velike uštede u proizvodnim procesima, ali i u vremenu sklapanja automobila, što će dodatno učiniti da njihovi modeli budu jeftini ili profitabilniji za ovu grupaciju.
Nakon Audia A3 i Golfa 7, MQB platforma treba da zaživi i na modelima Škoda Octavia i Seat Leon. Do 2018. godine VW grupacija namjerava novu MQB platformu koristiti za izradu novih 40 modela automobila.