Suzuki Vitara – Evolutivna promjena
Suzuki Vitara – Evolutivna promjena
Suzuki Vitara debitovala je 1988. godine kada je stekla zavidnu reputaciju u pogledu stila, gradski orijentisanog dizajna, kompaktnih dimenzija, komfora, te dobrih on-road i off-road performansi. Od tada ovaj model doživio je nekoliko izmjena, ali zavidna reputacija je ostala kao trajna vrijednost. Nova Vitara je u potpunosti novi model, a u skladu sa modernim zahtjevima i usklađivanjima savremenim tokovima, doživjela je ‘downsizeing’, što znači, da u odnosu na prethodnu generaciju ima manje dimenzije.
Tako je nova Vitara dugačka 4.175, široka 1.775 i visoka 1.610 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.500 mm i rastojanjem od tla 185 mm. Također, u novu Vitaru ugrađena je nova ALLGRIP tehnologija pogona na sve točkove, kao i napredni sigurnosni sistemi i sistemi za povezivanje, koji omogućuju personalizaciju. Iako dimenzijama manja od prethodnika, nova Vitara donosi prepoznatljive dizajnerske elemente, koji ipak unose osvježenje, što se posebno odnosi na ponuđeni izbor boja i njihovih kombinacija.
S tehničke strane, nova Vitara ima revidirano podvozje sa većim off-road sposobnostima. Suzuki je posebno ponosan na ALLGRIP sistem, sa četiri predprogramirana moda: Auto, Sport, Snow i Lock.
U ‘Auto’ modu prioritet ima ekonomičnost u tipičnim uslovima vožnje, pa sistem za pogon koristi samo jedan par točkova, dok se drugi uključuje kada sistem detektuje proklizavanje točkova. ‘Sport’ namijenjen je vožnji po vijugavim cestama, a pogon se uključuje u skladu sa potrebnim ubrzavanjem. Ne treba posebno objašnjavati da je mod ‘Snow’ namijenjen uslovima koji vladaju na klizavim, snijegom pokrivenim podlogama, dok je mod ‘Lock’ namijenjen za savladavanje težih prepreka u blatu ili pijesku.
Pogonsku grupu sačinjavaju benzinski i dizel motori, radne zapermine 1,6 litara, sa po 120 KS. Benzinski motor sa oznakom M16A razvija 120 KS pri 6.000 o/min, uz maksimalni okretni momenat od 156 Nm, dostupan pri 4.400 o/min. Dizel Motor sa oznakom D16AA, također, razvija 120 KS, ali i velikih 320 Nm okretnog momenta pri 1.750 o/min. To je postignuto primjenom elektronski kontrolisane turbine sa promjenljivom geometrijom, dok je za nisku emisiju polutanata zaslužan (EGR) sistem recirkulacije izduvnih gasova. Uz dizel motor dostupan je manuelni 6-stepeni mjenjač, dok se uz benzinski motor isporučuje 5-stepeni manuelni mjenjač ili 6-stepeni automatski (opcija).
Iako su vanjske dimenzije smanjene, unutrašnjost je zahvaljujući dobrom rasporedu dosta prostrana. Vozač i putnici sjede na udobnim sjedištima, a prtljažnik ima osnovnu zapreminu od 375 l (VDA). Osjećaju prostranosti svakako pridonosi i ostakljeni krov (opcija) koji se sastoji iz dva staklena panela ukupne dužine 1.000 mm. Također, potrebno je naglasiti da se paneli mogu ‘klizno’ preklopiti, ostavljajući krovni otvor dugačak 560 mm.
Buduće kupce će obradovati činjenica da će serijska proizvodnja započeti već prvih dana iduće godine u Suzukijevim pogonima u Mađarskoj.