Predstavljen novi Volkswagen Golf VII
Predstavljen novi Volkswagen Golf VII
Potpuno nova verzija modela Volkswagen Golf predstavljena je Berlinu, 36 godina nakon što je originalni model redefinisao segment malih gradskih automobila. Sedma generacija VW Golf modela izgrađena je na uspjehu prethodnika, kojih je prodato do sada 29 miliona jedinica.
Novi model donosi nove nivoe komfora, praktičnosti, bezbjednosti i efikasnosti klasi kojoj pripada. Uprkos tome što nudi više prostora za putnike i naprednije tehnološke karakteristike nego ikada ranije, nove proizvodne tehnike koje su primjenjene omogućile su da novi Volkswagen Golf VII bude za 100kg lakši u odnosu na model koje zamjenjuje.
Ovo omogućava da bude za 23% efikasniji kada je riječ o potrošnji goriva nego prije. Pored toga, novi Golf je bezbjedniji nego ikada, zahvaljujući ne samo snažnijoj strukturi karoserije koja je 23 kg lakša već takođe mnoštvu standardnih i opcionih sistema pasivne i aktivne sigurnosti.
Novi Volkswagen model je izrađen na tzv. MQB platformi. Ona standardizuje parametre komponenti mnogih vozila različitih brendova i klasa te omogućava pristup novim pogonskim agregatima i tehnologijama uključujući inovacije u polju sigurnosti, informaciono zabavnih sistema, koju su do sada bili rezervisani za vozila u višim segmentima.
Sa 4255 mm dužine, novi Volkswagen Golf je 56 mm duži od prethodnika, te 59 mm duže međuosovinsko rastojanje koje sada iznosi 2637 mm. Prednji točkovi su za 43 mm pomjereni naprijed čime se stvara veći prostor u kabini, dok je novi Golf istovremeno 13 mm širi, odnosno njegova širina je 1799 mm, te 28 mm niži odnosno 1452 mm. Ovo je pomoglo da se napravi napredak od 10% kada je riječ o koeficijentu otpora zraku koji sada iznosi 0.27 Cd.
Uprkos većim dimenzijama dizajn ovog modela je ostao specifičan za Golf zahvaljujući dizajnu DNA koji je evoluirao kroz dekade. Walter de Silva, jedan od rukovodilaca dizajna pri Volkswagen AG navodi da uspjeh Golfa upravo leži u njegovom kontinuitetu.
U kabini novi Golf nudi više prostora nego ikada ranije. Prostor za noge putnika na zadnjem sejdištu je povećan za 15 mm, a prednja sjedišta su pomjerena za 20 mm unazad, što će prijati višim vozačima.
U kokpitu, centralna konzola je sada više okrenuta prema vozaču, dajući mu lakši, ergonomičniji i direktniji pristup pomoćnim kontrolama, uključujući novu generaciju informaciono zabavnog sistema sa ekranom osjetljivim na dodir. Svi Golf modeli sada imaju ekrane osetljive na dodir kao standard.
Između prednjih sjedišta prostor je ispunjen novom elektronskom parkirnom kočnicom sa karakteristikom automatskog zadržavanja. Novi Golf sadrži mnoštvo inovativnih standardnih bezbjednosnih sistema, dok opcioni sistemi uključuju one koji su prethodno bili kod modela više klasa.
Standardna karakteristika kod svih novih Golf modela je sistem kočenja koji automatski koči vozilo nakon sudara sa ciljem smanjenja kinetičke energije i minimizovanje šansi za drugi udar. Takođe, standardan je i PreCrash sistem koji je debitovao kod modela Touareg. Ukoliko detektuje potencijalnu nesreću on steže pojaseve za vezivanje, zatvara prozore i panoramski krov sa ciljem osiguravanja najbolje moguće zaštite vazdušnim jastucima.
Kada govorimo o pogonskim agregatima, novi Golf donosi paletu benzinskih i dizel motora. Svi motori opremljeni su Start/Stop sistemom i sistemom regenerisanja akumulatora. Po predstavljanju ovaj model će biti dostupan sa benzinskim 1.2-litrenim TSI motorom koji razvija 85 KS snage i troši 4.9 L/100km i 1.4-litrenim TFSI motorom koji razvija 140 KS snage.
Ovaj motor ima opciju deaktiviranja dva cilindra ako nisu potrebni i njegova potrošnja je 4.8L /100km. Kada je riječ o dizel motorima biće dostupni 1.6-litreni TDI BlueMotion motor koji razvija 105 KS snage i troši 3.8L /100km kao i 2.0-litreni TDI koji razvija 150 KS snage, uz potrošnju od 4.1L /100km.