Porsche 911 GT3 RS – Na granici između cestovnog i trkaćeg
Porsche 911 GT3 RS – Na granici između cestovnog i trkaćeg
Porsche predstavlja novi 911 GT3 RS, sa kojim briše granice između cestovnih i trkaćih automobila. Ovaj model opremljen je tako da donosi najviši nivo trkaćih tehnologija u automobil predviđen za svakodnevnu cestovnu upotrebu. O uspješnosti takve fuzije, možda najbolje svjedoči podatak da Porsche 911 GT3 RS „obiđe“ Nürburgring Nordschleife za 7 minuta i 20 sekundi, što je nova granica za cestovna vozila.
Zapravo, Porsche već godinama priozvodi modele sa oznakom 911 i svaki put, iznova, pomijera granice. Da podsjetimo, model 901, preteča 911, predstavljen je na sajmu u Frankfurt-u 1963. godine i postavio putokaz za budućnost. Danas je oznaka 911 gotovo sinonim za Porsche (kao proizvođača automobila), jer svaki novi model ovog proizvođača u sebi nosi dio tada definisane filozofije. Do sada je proizvedeno preko 820.000 vozila koja s ponosom nose oznaku 911, a kao „mjerna jedinica“ može poslužiti činjenica da je Porsche do sada ostvario gotovo 30.000 pobjeda u trkama, a da se dvije trećine toga broja vezuju uz 911.
Tako i novi Porsche 911 GT3 RS nastavlja precizno „zacrtan“ put. Pokreće ga 4.0 litreni, 6-cilindarski motor sa 500 KS i 460 Nm okretnog momenta. To je atmosferski motor sa direktnim ubrizgavanjem, sa najvećom radnom zapreminom i sa najviše snage u čitavoj porodici 911, što mu uz specijalno razvijenu PDK transmisiju, osigurava odlične performanse. Tako da ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,3 s, ili od 0 do 200 za 10,9 s, je zapravo tek nagovještaj mogućnosti.
Posebnu pažnju konstuktori su posvetili primjeni laganih i čvrstih metrijala, pa je krovna ploha, po prvi put sačinjena od magnezija, dok su paneli oko motora i prtljažnika od karbonskih vlakana. Zbog toga je težište niže, a ukupna masa manja za 10 kg od prethodnika. Aerodinamički paket sa nisko spuštenim prednjim spoilerom i izdignutim stražnjim krilom čini ga pogodnim za oštru vožnju po trkaćoj stazi, što je specifikum za oznaku RS.
U standardnu opremu spadaju bi-Xenon svetla, kovane felge (centre-lock) prečnika 20 inča naprijed i 21 inč straga, PASM (Porsche Active Suspension Management) aktivni ovjes, PTV (Porsche Torque Vectoring Plus) sistem sa limited-slip diferencijalom, PSM (Porsche Stability Management), te Porsche Vehicle Tracking sistem za zaštitu od krađe.
Također, mjenjač ima funkciju „paddle neutral“ (kao kod konvencionalnih manualnih mjenjača) i „Pit Speed“ (ograničenje brzine) sa kojima vozač ima veću dinamičku slobodu prilikom vožnje na trkaćoj stazi. U opcijama su još Sport Chrono Package i Porsche Track Precision aplikacija za smartphone, koja uz pomoć GPS-a čini dostupnim mnogobrojne parametre kao što su brzina, lateralno ubrzanje, ubrzanje, usporenje (deceleracija), te mogućnost poređenja sa prethodno postignutim rezultatima ili rezultatima drugih vozača.
Unutrašnjost nudi visok nivo luksuza i sigurnosti, koju posebno naglašavju sigurnosni pojasevi sa vezivanjem u 6 tačaka i protivpožarni aparat. Razvoj modela je potpuno završen, pa Porsche već prima narudžbe, a prvi primjerci u prodajnim salonima se očekuju tokom maja ove godine.