Novi Ford Focus ST – Predstavljen na Goodwood Festival of Speed 2014.
Novi Ford Focus ST – Predstavljen na Goodwood Festival of Speed 2014.
Ford je na Goodwood festivalu brzine predstavio novi Focus ST. Naime, kada je predstavljen redizajnirani Focus, ljubitelji ovog brenda jedva su čekali da Fordov sportski odjel zaokruži ponudu adekvatnim modelom. Da podsjetimo, Ford Focus ST prvi put je predstavljen 2002. godine od kada je prodato preko 140.000 primjeraka na tržištima 40 zemalja svijeta.
U skladu sa očekivanjima, Focus ST je dobio nova prednja i stražnja svjetla, veću prednju masku, suptilne aerodinamičke elemente, prednji branik, bočne suknjice i stražnji difuzor, te nove 19 inčne točkove, što mu daje atraktivniji i agresivniji izgled.
S tehničke strane, Focus ST je dobio novi upravljački sistem i čvršće opruge, što su preduslovi za veći dinamički potencijal. Kako bi novi Focus ST zaista bio kompetitivan, Ford je pripremio dva pogonska agregata: po jedan za ljubitelje ‘benzinaca’ i ‘dizelaša’.
Benzinski EcoBoost 2.0-litreni motor, sa turbo punjenjem i direktnim ubrizgavanjem pod povišenim pritiskom, razvija 250 KS pri 5.500 o/min, te isporučuje 360 Nm okretnog momenta u intervalu od 2.000 do 4.500 o/min. Tako pokretan Focus ST iz mjesta do 100 km/h stiže za 6,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 248 km/h, uz prosječnu potrošnju od 6,8 l/100 km i emisiju CO2 od 158 g/km. Na taj način efikasnost je povećana za 6% u odnosu na prethodni model.
Ni ljubitelji ‘dizelaša’ neće biti zakinuti, njima je namijenjen 2.0-litreni TDCi motor sa 185 KS (pri 3.500 o/min) i 400 Nm okretnog momenta dostupnog pri 2.000 do 2.750 o/min. Drugačije rečeno, elektronskom kalibracijom, revidiranim usisom i ispuhom, u odnosu na prethodnika, snaga je povećana za značajnih 23%. Posebno je potrebno naglasiti povećanu elastičnost, jer je za međuubrzanje od 80 do 120 km/h u 6-tom stepenu prenosa potrebno svega 9,7 sekundi, dok je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno 8,1 sekunda. Zadovoljni će biti i ekološki nastrojeni korisnici, kojima će prosječna potrošnja od 4,4 l /100 km i 114 g/km CO2 biti veoma značajni podaci.
Kako bi Focus ST bio sigurniji i stabilniji, pripremljeni su i novi elektronski sistemi. Prije svega tu je Electronic Transitional Stability funkcija kao unaprijeđenje već postojećeg ESP-a, koja ‘interveniše’ i održava optimalnu kontrolu prilikom brzih promjena pravca pri velikim brzinama. Također, revidiran je Electronic Torque Vectoring Control sistem koji optimizira distribuciju okretnog momenta, što poboljšava trakciju i ponašanje u krivinama.
Redizajn je primijetan i u unutrašnjosti, a korisnici će biti oduševljeni sa novim 8-inčnim displejom postavljenim u centralnu konzolu, te već ustaljenu ‘trodjelnu instrumentaciju’ na vrhu centralne konzole.
Cijene novih ST modela (5-vrata i karavan) još nisu objavljene, ali će biti dostupni za naručivanje već na jesen ove godine, dok će se prvi primjerci na cestama naći početkom iduće godine.