Lotus Evora 400 – Najbrži i najjači
Lotus Evora 400 – Najbrži i najjači
Lotus će na sajmu u Ženevi predstaviti model Evora, koji će biti najbrži i najjači serijski model ovog proizvođača. Najave o maksimalnoj brzini od 300 km/h i ubrzanju od 0 do 100 km/h za 4,2 s, su tačne, što je potvrđeno i na testovima, pa je na stazi Hethel postavljen rekord kruga, brži za čak 6 s u odnosu na prethodni model (modelsku generaciju Evora).
Kao što se iz oznake može naslutiti, motor razvija 400 KS koji se dobijaju iz 3,5-litrenog V6 agregata, sa kompresorskim punjenjem (Edelbrock supercharger) i hlađenjem sabijenog zraka. Motor je postavljen centralno, a za prenos 410 Nm okretnog momenta zaduženi su 6-stepeni manuelni mjenjač i torsen diferencijal sa ograničenim proklizavanjem (limited-slip).
Sve na ovom vozilu podređeno je performansama. Šasija je sačinjena od ekstrudiranog aluminija, zbog čega je lagana, ali pruža visoku torzionu čvrstoću od 27.000 Nm/°. Od aluminija su sačinjene felge i elementi ovjesnog sistema, dok je karoserija od kompozitnih materijala. Na taj način, nova Evora je za 22 kg lakša od prethodne, ali je konstrukcija čvrća. Kočioni sistem zasniva se na diskovima, prednjim prečnika 370 mm i stražnjim 350 mm, koje stežu 4-klipne AP Racing čeljusti, dok su opruge i amortizeri djelo kompanije Bilstein.
Dizajn i aerodinamika kod ovog modela idu „ruku pod ruku“, pa Evora zaista dobro izgleda, te pri brzini od 240 km/h postiže downforce od 32 kg. Napor dizajnera i konstruktora da proizvedu zaista dobar automobil vidljiv je i u unutrašnjosti. Sjedišta su lagana i sportski oblikovana, te dobro drže tijelo posebno u području slabina, dok je točak upravljača napravljen od magnezijeve legure i opšiven kožom.
U standarnu opremu spadaju Alpine (2 DIN) audio sistem sa satelitskom navigacijom, 5 zvučnika i ugrađenim subwoofer-om, kamera za vožnju unatrag i parkirni senzori, klima uređaj i grijanje sjedišta. Budućim kupcima na izboru će biti 3 različita materijala unutrašnjosti: Standard, Leather i Alcantara. Iako su rijetkost u ovoj klasi vozila, ni porodični kupci neće biti zakinuti, jer Evora ima 4 sjedišta (2 + 2), a stražnja su opremljena sa 12 V utičnicom i Isofix kopčama za dječije sjedalce.