Predstavljen redizajnirani Citroën C4 2015.

Citroen C4 2015 facelift - 03

Nova gama Citroën C4: Novosti u 2015.

Predstavljen tržištu 2010. i u više od 450 000 primjeraka proizveden u tvornici u Mulhouseu u Francuskoj, Citroën C4 druge generacije uzor je u klasi kad je riječ o udobnosti, a osuvremenjen je novim svjetlosnim potpisom, korisnim tehnologijama i motorima najnovije generacije. U 2015. potvrdit će svoj položaj kompaktne limuzine ugodne za vožnju i boravak. Otmjen dizajn, posvemašnja udobnost i odlična vozna obilježja. Jake strane koje dokazuju sposobnost marke Citroën da kreativnost i tehnologiju upotrijebi za stvaranje ugode i za tijelo i za duh.

Novu gamu Citroën C4 odlikuje:

  • novi svjetlosni potpis koji zahvaljujući dnevnim LED svjetlima osnažuje izražajnost prednjeg dijela, a stražnja se strana zbog svjetala s 3D efektom doima dinamičnijom. Tu je i unutrašnjost s novim presvlakama i pojednostavnjenom armaturnom pločom s novim 7” tabletom osjetljivim na dodir u sredini.
  • i dalje iznimna udobnost zahvaljujući voznim obilježjima koja upijaju neravnine s ceste ne narušavajući užitak vožnje. U kabini je osjećaj ugode istaknut zvučnom izolacijom koja je uzor u svojoj klasi, udobnošću sjedala, prednjim masažnim sjedalom i velikim panoramskim ostakljenim krovom s električnim sjenilom za sunce. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2,61 m, djeljivoj stražnjoj klupi i obujmu prtljažnika od 408 litara, što je uzor u klasi, CITROËN C4 nudi i iznimnu prostranost.
  • korisne tehnologijeu službi jednostavnosti uporabe, s ugradnjom sustava za pristup i pokretanje vozila bez ključa(ADML),novim 7” tabletom osjetljivim na dodirkoji objedinjuje medijske funkcije i navigaciju. Tehnologije koje pojednostavnjuju vožnju, poput sustava za pomoć pri kretanju na uzbrdici, inteligentnog nadzora prianjanja te sustava za nadzor mrtvog kuta (SAM). No valja spomenuti i funkcijuCitroën Connect Box(koja uključuje pozive u pomoć i pozive za asistenciju na cesti, virtualnu knjižicu održavanja i uslugu Eco Driving dostupnu putem interneta).
  • motori najnovije generacije koji nude užitak u vožnji i smanjenu potrošnju. U ponudi su trocilindarski PureTech motori koji ispunjavaju zahtjeve norme Euro 6. Upareni s tehnologijom Stop & Start te s gumama niskog otpora kotrljanja, imaju vrlo malu potrošnju 4,8 l/100 km uz 110 g CO2 u motora PureTech 130 S&S EAT6. Nevjerojatne performanse povezane su s novim automatskim mjenjačem EAT6.

Novu gamu CITROËN C4 obilježavaju optimalne usluge, koje nude još veću bezbrižnost i opuštenost.

Citroen C4 2015 facelift - 01
Dizajn
Uravnotežen vanjski stil s novim svjetlosnim potpisom

Citroën C4 već na prvi pogled ostavlja dojam robusnosti i kvalitete. Dimenzije su mu uravnotežene, a karoserija postavljena posve blizu kotača. Prednji je dio lako prepoznatljiv po kromiranim chevronima koji međusobno povezuju svjetla i po reljefnom poklopcu motora koji se zaobljuje pri dodiru s bokovima vozila.

Pogled nove game modela Citroën C4 mijenja se zahvaljujući novim svjetlima. Izražajnost njegovih svjetala izduženih prema blatobranima naglašena je uporabom tehnologije LED koja stvara doista pravi svjetlosni potpis. Zbog pomne obrade svjetala s dva kromirana 3D modula postavljena na sjajnu crnu osnažen je dojam kvalitete tih tehnoloških elemenata.

Straga, nova svjetla s efektom 3D ističu svu iskorištenu tehnologiju, dajući dodatnu vrijednost odižućim vratima prtljažnika pročišćenih linija i oslobođenih svih višaka te naglašavajući prestižan karakter te kompaktne limuzine. Taj dojam dodatno pojačavaju pomno izvedeni spojevi i zazori među karoserijskim pločama, kromirani ukrasi (prednji i stražnji odbojnici, obrubi stakala itd.) te novi aluminijski naplatci veličine 17” Miami.

U ponudi je devet boja karoserije, među kojima su dvije nove, siva Galet i siva Platinium, kao i kotači velikog promjera, čak od 18”.

Raskošna unutrašnjost

U unutrašnjosti nova paleta Citroën C4 ima novo pročelje armaturne ploče, osuvremenjeno i vizualno rasterećeno ugradnjom 7” tableta osjetljivog na dodir.

Sjedala su istodobno udobna i dobro podupiru tijelo. Imaju nove presvlake odmjerenih i otmjenih boja, poput tkanina Rayados Mistral i Libéria Gris.

Unutrašnjost modela Citroën C4 vrlo je bogata. Obložena je materijalima na najvišoj razini u klasi, poput obloga slush (tehnologija obrade materijala kojim on postaje mek na dodir) na armaturnoj ploči, tkanina na stropu i kromiranih ukrasa na komandama pri upravljaču, ventilacijskim otvorima i ručici mjenjača.

Citroen C4 2015 facelift - 06

Udobnost

Nit vodilja nove game Citroën C4 jest ponuditi vozaču i putnicima udobnost tijela i duha za jedinstven doživljaj boravka u vozilu.

Vozna svojstva kao izvor bezbrižnosti

Citroën C4 ponajprije pruža bezbrižnu vožnju, zahvaljujući točnosti upravljanja i ponašanju na cesti koje se dobro prilagođava profilu podloge, što je svojstveno obilježje Marke. To se očituje kroz sigurnost, koja je uvijek na prvom mjestu, i stvarni užitak u vožnji, uz istodobno zajamčenu najveću moguću udobnost.

Tako je ugrađen prednji ovjes pseudoMcPherson i stražnji ovjes s torzijskom poprečnom gredom te hidrauličkim servoupravljačem s električnom pumpom. Svi su ti elementi već iskušani i obilježeni znanjem te stručnošću marke Citroën, a svrha im je odgovoriti na očekivanja kupaca glede udobnosti i ponuditi dinamičke kvalitete na visokoj razini.

Citroën C4 obilježava i vrlo dobar nadzor nad naginjanjem vozila kao i njegove brze reakcije, poglavito tijekom izbjegavanja prepreka ili pri naglom kočenju, što vozaču nudi vrlo uočljiv doživljaj jednostavnosti i lakoće vožnje kao i nadzora nad vozilom.

Njegova uravnotežena vozna obilježja ističu tehnološka rješenja za pomoć u vožnji, poput elektroničke raspodjele kočne sile, sustava pomoći pri naglom kočenju i sustava inteligentnog nadzora prianjanja povezanog s ESP-om.

Citroen C4 2015 facelift - 04

Udobnost u kabini

Citroën C4 pruža trenutke uživanja i obnavljanja energije. Tu udobnost u kabini stvaraju:

  • iznimno udobna sjedala, poglavito vozačevo s masažnom funkcijom i električnim namještanjem u leđnom dijelu;
  • velike staklene površine koje povećavaju vidljivost i daju optimalnu količinu svjetlosti (vjetrobransko staklo s kutom vidljivosti prema gore od 27°);
  • velik panoramski stakleni krov površine 1,3 m2 s električnim sjenilom, što povećava količinu svjetlosti a time i osjećaj ugode svih putnika;
  • zvučna izolacija na najvišoj razini. Citroën C4 pravi je uzor kad je riječ o apsorpciji zvukova neposredno uz izvor buke: akustičko vjetrobransko staklo u koje je ugrađen apsorpcijski sloj, dodavanje apsorpcijskih materijala u motorni prostor, usvajanje koncepta nepropusnosti zvukova koji omogućavaju periferna izolacija na karoseriji, izolacija na vratima te vanjska izolacija,
  • učinkovit audiosustav zahvaljujući tehnologiji prostornosti zvuka i Hi-Fi sustavu DENON s digitalnim pojačalom, visokotoncima straga i niskotoncem;
  • oprema osmišljena tako da vozaču i putnicima zajamči optimalnu udobnost: vozačko mjesto na kojem su sve komande nadohvat ruke, utičnica od 230 V i 12 V kao i prenosiva svjetiljka u prtljažniku.
 Prostranost i polivalentnost

 Prostranost, polivalentnost i udobnost, Citroën C4 raspolaže svim tim adutima.

Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2,61 m i stražnjoj klupi sa zaista velikim prostorom za laktove od 1,45 m ponajprije nudi veliku prostranost.

Važan čimbenik u klasi kompaktnih limuzina omjer je između kompaktnosti i prostranosti. Dimenzije mu ostaju iste: duljina od 4,33 m, širina od 1,79 m i visina od 1,49 m. Obujam prtljažnika od 408 litara i dalje je uzor na tržištu jer je najveći u klasi. Potpuno je iskoristiv zahvaljujući pravokutnom obliku, niskom i tankom utovarnom pragu te unutarnjem uređenju.

Citroën C4 ima brojne pretince, poput velikog pretinca ispred suvozača, pretinaca u prednjim vratima u koje stane boca od 1,5 litre, ladice ispod prednjih sjedala, pretinca na središnjem pročelju i pretinca ispod prednjeg naslona za laktove.

Zadržao je svoju višenamjensku ulogu zahvaljujući stražnjoj klupi djeljivoj u omjeru 2/3 – 1/3 kao i otvoru za prijevoz dugačkih i nezgrapnih predmeta.

Citroen C4 2015 facelift - 05
Tehnologije

Nova paleta Citroën C4 pojednostavnjuje svakidašnjicu i očarava svojim korisnim tehnologijama.

Intuitivne tehnologije

Nova gama Citroën C4 iskorištava najnovije tehnologije za što veću jednostavnost i udobnost uporabe, primjerice novi 7” tablet osjetljiv na dodir. Povrh vizualnog rasterećenja armaturne ploče koje tablet donosi, on ujedno objedinjuje:

  • nov dodirni navigacijski sustav koji omogućava pogled na karte iz ptičje perspektive, prikaz ograničenja brzine, uzima u obzir uvjete u prometu i nudi mogućnost odabira puta koji omogućava najveću uštedu goriva;
  • telematske funkcije (uključujući radio audio streaming, priključivanje prenosivih uređaja);
  • telefon (funkcija Bluetooth 8telefoniranje bez ruku), pristup izborniku i upravljanje dvostrukim pozivom);
  • namještanje parametara vozila.
Tehnologije za jednostavnu i opuštenu vožnju

U novoj paleti modela Citroën C4 nalazimo inteligentne tehnologije kojima je svrha donijeti osjećaj ugode i opuštenosti u kabini vozila. To su:

  • otključavanje i pokretanje vozila bez ključa (ADML),koji omogućava pristup vozilu i pokretanje motora dok elektronički ključ ostaje uz vas;
  • inteligentni nadzor prianjanja (CTI), koji poboljšava vučnu silu kad je prianjanje kotača slabo (snijeg, poledica, blato itd.). Ta funkcija prepoznaje uvjete u kojima je prianjanje slabije, što može otežati pokretanje i kretanje vozila. U tim situacijama CTI zamjenjuje sustav protiv proklizavanja ASR, prebacujući pogonsku silu na kotač s najboljim prianjanjem kako bi optimirao vuču i zadržao putanju;
  • pomoć pri kretanju na uzbrdici električna je parkirna kočnica. Ta funkcija automatski zadržava vozilo zakočenim tijekom dvije sekunde i omogućava opušteno kretanje na kosinama nagiba većeg od 3 %;
  • svjetla za maglu sa statičkim osvjetljenjem pri skretanju. Ta svjetla dodatnim svjetlosnim snopom osvjetljavaju unutrašnjost zavoja, povećavajući tako vidljivost i sigurnost u zavojima i na križanjima. Mogu se uključiti na dva načina: kad su upaljena kratka svjetla dovoljno je uključiti pokazivač smjera, a pale se i kad kut upravljača dosegne 60°. Naposljetku, svjetla za maglu mogu do 75° osvijetliti desni ili lijevi ugao vozila;
  • sustav za upozorenje nenamjernom prelaženju crte (AFIL) jedno je od rješenja namijenjenih borbi protiv gubitka pozornosti koji uzrokuje nesreća u prometu, poglavito na brzim cestama. Putem infracrvenih senzora ugrađenih u prednji odbojnik sustav „čita” punu ili isprekidanu liniju na cesti i obavještava vozača ako vozilo skrene s putanje. Sustav se može isključiti, a aktivan je pri brzini iznad 80 km/h. Kad sustav zabilježi prelazak preko crte, a nije uključen pokazivač smjera, vozača upozorava vibracijama jednog ili dva vibracijska uređaja ugrađena u sjedalo. Uključuje se vibracijski uređaj koji se nalazi na strani sjedala na koju je vozilo skrenulo.
  • sustav za nadzor mrtvog kuta (SAM) s ultrazvukom. To je funkcija koja vozača narančastom diodnom lampicom ugrađenom u kut retrovizora obavještava o prisutnosti vozila u mrtvom kutu. Sustav ima četiri senzora u prednjem i stražnjem odbojniku, aktivan je pri brzinama od 12 do 140 km/h i nadzire područje oko vozila od vanjskih retrovizora do otprilike pet metara iza stražnjeg odbojnika te 3,5 m bočno od vozila.
Kabina povezana na internet

Inovativna funkcija Citroën Connect Box obuhvaća funkcije poziva u pomoći li poziva za asistenciju na cesti, a te su funkcije besplatne i zahvaljujući ugrađenoj SIM kartici dostupne 24 sata na dan i sedam dana u tjednu. Njima je u slučaju kvara ili nesreće zajamčeno brza intervencija potrebnih službi. Usto obuhvaća još dvije internetske usluge: virtualnu servisnu knjižicu i uslugu Eco Driving. One upozoravaju vozača na mehanički kvar ili kvar koji utječe na sigurnost vožnje, obavještavaju ga o nužnim servisnim zahvatima i prate potrošnju goriva i ispuštanje CO2.

Citroen C4 2015 facelift - 02
Novi motori

Nova gama Citroën C4 odlikuje se novim motorima Euro 6 u kojima su povezane jednostavnost i učinkovitost: dva benzinska motora PureTech i dva dizelska motora BlueHDi.

Benzinski motori PureTech 110 s ručnim mjenjačem i PureTech 130 S&S EAT6

Konstruirane i proizvedene u Francuskoj, motore PureTech (novu porodicu trocilindarskih benzinskih motora) krasi inovativna, učinkovita i ekonomična tehnologija (do 25 % manja potrošnja goriva).

Nakon predstavljanja motora s prednabijačem PureTech 130 S&S i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa u ožujku, nova gama Citroën C4 sada dobiva dva nova motora: PureTech 110 s ručnim mjenjačem i PureTech 130 S&S EAT6. Razvijene na temelju konstrukcije s tri cilindra atmosferskih motora porodice PureTech, izvedbe s prednabijačem imaju visokoučinkovit turbopunjač nove generacije (240 000 o/min) i središnje postavljeno visokotlačno izravno ubrizgavanje (200 bara). Kako bi se zadovoljili veliki zahtjevi tih izvedbi s turbopunjačem, neki su dijelovi motora ojačani u usporedbi s atmosferskim motorima:

  • aluminijska glava motora ojačana je bakrom kako bi izdržala velike napore;
  • aluminijski blok motora (kao u atmosferskoj izvedbi) termički je obrađen, a košuljice (umetnute u blok kao u atmosferskoj izvedbi) obložene su aluminijem kako bi se poboljšalo odvođenje topline;
  • koljenasto vratilo je čelično (a ne od lijevanog željeza kao u atmosferskoj izvedbi);
  • ventili su zaobljeni i sadrže natrij kako bi se poboljšalo hlađenje glave ventila;
  • klipnjače su od vrlo kvalitetnog čelika (velike elastičnosti, velike mehaničke otpornosti i velike izdržljivosti;
  • za podmazivanje motora prisutna je uljna pumpa promjenjiva obujma: tako regulacijom tlaka upravlja nadzor motora kako bi se protok i tlak prilagodili na pravu mjeru.

Motor PureTech 110 s ručnim mjenjačem najveću snagu od 81 kW (110 KS) razvija na 5500 o/min, a okretni moment od 205 Nm na 1750 o/min modelu C4 nudi užitak vožnje i vrhunsku učinkovitost. Tako opremljen, C4 ima potrošnju u mješovitoj vožnji od 4,7 l/100 km i 110 g CO2 po kilometru s gumama iznimno niskog otpora kotrljanja (UBRR).

Motor PureTech 130 S&S EAT6 najveću snagu od 96 kW (130 KS) razvija na 5500 o/min, uz okretni moment od 230 Nm na 1750 o/min. Mjenjač EAT6 automatski je mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa najnovije generacije, a osmislila ga je i razvila tvrtka AISIN AW.

Od prošlog ga sustava prijenosa razlikuju:

  • brže promjene stupnjeva prijenosa (40 % brže) zahvaljujući novoj strategiji sinkroniziranog upravljanja motora i mjenjača (tehnologija Quick Shift) i zahvaljujući ugradnji novog, učinkovitijeg računala,
  • veći užitak u vožnji zahvaljujući uporabi pretvarača okretnog momenta s kompaktnijim prstenom i poboljšane filtracije koji omogućavaju smanjenje brzine vrtnje motora te zahvaljujući povećanom mjenjačkom rasponu, kako bi se istodobno zadržala učinkovitost kretanja i smanjenje broja okretaja na najvećoj brzini,
  • smanjena potrošnja zahvaljujući smanjenju unutarnjeg trenja automatskog mjenjača (optimirani diskovi spojke, reguliran protok u uljnoj pumpi ovisno o naprezanju motora i uljna pumpa smanjene veličine zahvaljujući preoblikovanju hidrauličnog ventila.
  • Povezan s tehnologijom Stop&Start, zahvaljujući ugradnji unutarnje električne pumpe motor PureTech 130 S&S EAT6 omogućava da nova gama CITROËN C4 u mješovitoj vožnji dosegne potrošnju od samo 4,8 l/100 km te emisiju CO2 smanjenu za 49 g u usporedbi sa zamijenjenim motorom VTi 120 BVA4, uz samo 110 g CO2 po kilometru s gumama iznimno niskog otpora kotrljanja (UBRR).
Kategorije: Automobili