Opel Meriva: Velika nadogradnja
Opel Meriva: velika nadogradnja prvakinje ergonomičnosti i prilagodljivosti
Nova Meriva – dorađena, učinkovitija, privlačnija i funkcionalnija nego ikad prije – upravo je sredinom siječnja premijerno predstavljena svijetu na Sajmu automobila u Bruxellesu (od 16. do 26. siječnja 2014.). Osim svojom jedinstvenom fleksibilnošću Opelov mali jednovolumen sada se izdvaja i osvježenim, strožim dizajnom te cijelim nizom revolucionarnih tehnologija koje dodatno unaprjeđuju njegovu udobnost i učinkovitost. Predstavljena je ponuda motora koji svi nose certifikat Euro 6, uključujući novu generaciju motora 1.6 CDTI, najtiših i najučinkovitijih u klasi – jedna od verzija troši svega 3,8 litara na 100 km.
Uz to se prvi put u kategoriji benzinskih ili dizelskih jednovolumena emisija ugljikova dioksida spustila ispod 100 g – na nevjerojatnih 99 g/km. Novi mjenjači omogućuju lakše i preciznije mijenjanje stupnjeva prijenosa, a nova generacija Opelova informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink koji je sada brži i nudi više funkcionalnosti savršeno integrira mogućnosti pametnog telefona u kokpit.
Kad je predstavljena prva generacija Opel Merive 2003., stvorila je segment malih jednovolumena i postavila standarde fleksibilnosti koja je sada postala dostupna široj publici. Druga je generacija, predstavljena 2010., na revolucionaran način podigla standarde zahvaljujući inovativnim značajkama koje nisu samo dodatno unaprijedile fleksibilnost, nego i ergonomičnost, poput FlexDoors vrata sa stražnjim šarkama koja su znatno olakšala ulazak u vozilo i izlazak iz njega, zatim podesivog sustava stražnjih sjedala FlexSpace, vrhunskih ergonomskih prednjih sjedala, brojnih pametnih rješenja za pohranu i Opelova jedinstvenog posve integriranog sustava stražnjeg nosača za bicikle FlexFix. Te su revolucionarne značajke učinile trenutnu Merivu prvakinjom ergonomičnosti, i to prema odluci nezavisnih zdravstvenih stručnjaka, a to je pak, zajedno s povišenom pozicijom prilikom sjedenja, bilo ključno za uspjeh ovog modela.
Meriva impresionira i postavljanjem standarda kad se radi o sigurnosti, kvaliteti i zadovoljstvu kupaca. Nova Meriva zadržala je maksimalnih pet zvjezdica od Euro NCAP-a svoje prethodnice, a novo je izvješće TÜV-a za 2014., objavljeno u prosincu 2013. nakon pregleda gotovo osam milijuna rabljenih automobila svih vrsta i marki, pokazalo da je Opel Meriva automobil s najmanjim brojem kvarova. U kategoriji automobila starih od dvije do tri godine – u kojoj su se praktički našle sve Merive druge generacije koje je pregledao TÜV – Meriva je pobijedila sve modele Mazde, Toyote, Porschea, BMW-a i Audija te se izdvojila kao ukupno gledano „automobil najbolji po kvaliteti“ od svih pregledanih osobnih automobila u Njemačkoj.
Stoga je Meriva dobila TÜV-ov zlatni certifikat. Merivu ne hvale samo TÜV-ovi stručnjaci, nego i njeni korisnici: i prema pokazatelju istraživanja zadovoljstva vlasništvom nad vozilom (Vehicle Ownership Satisfaction Study, VOSS) ankete o zadovoljstvu koju je provela tvrtka J.D. Power Meriva je ostavila iza sebe svu konkurenciju i plasirala se na prvo mjesto sa zadivljujućom ocjenom od 80,6%. To je osobito važno jer tvrtka „J.D. Power i suradnici“ za istraživanje tržišta mjeri zadovoljstvo automobilom vlasnika koji su vozili model u prosjeku dvije godine i imaju odgovarajuće praktično iskustvo vlasništva.
„Nova je Meriva bolja nego ikad prije“, rekao je Karl-Thomas Neumann, glavni izvršni direktor Opela. „Opel Meriva postavila je standarde u svojem segmentu, a možda čak i branši, kad se radi o ergonomičnosti, pristupačnoj fleksibilnosti i kvaliteti. Sada zahvaljujući revolucionarnim tehnologijama nudi još udobnije sveukupno iskustvo vožnje: novoj ponudi motora s certifikatom Euro 6 uključujući najnoviju generaciju motora 1.6 CDTI koja je najtiša u klasi, novim mjenjačima koji nude glatkiju i precizniju promjenu stupnja prijenosa te novoj generaciji informacijsko-multimedijskog sustava Opel IntelliLink koja integrira funkcionalnosti pametnog telefona u automobil. A kako smo se pobrinuli da novu Merivu ponudimo po boljim cijenama, ona je sada privlačnija nego ikad prije kupcima koji žele spojiti vrhunsku udobnost, funkcionalnost i vrijednost za novac.“
Svjež nadograđeni dizajn sa strogim detaljima i blještavim kromiranim ukrasima
Opelova dizajnerska filozofija prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost savršeno odgovara ovom malom i vrlo fleksibilnom jednovolumenu. Novu Merivu krase brojna unaprjeđenja koja poboljšavaju precizan izgled njenih ključnih elemenata i daju joj rafiniraniji dojam. Nova prednja maska s još više kroma i kromiranim detaljima oko svjetala za maglu definiraju novi izgled prednjeg kraja. Masku uokviruju novodizajnirana prednja svjetla u obliku orlova oka. Svjetla za dnevnu vožnju sada dolaze s LED tehnologijom što im daje oštar i futuristički izgled.
Sa strana se nalazi nova elegantna letvica koja učinkovito naglašava valovit dizajn stražnjeg prozora i nudi dodatnu vidljivost djeci na stražnjoj klupi. Valoviti dizajn stražnjeg stakla uz središnje pozicionirane kvakama na vratima integralni su i najprepoznatljiviji dijelovi inovativnih FlexDoors vrata sa stražnjim šarkama, koja omogućuju lak ulazak u vozilo. Dinamičan i elegantan karakter stražnjeg dijela dobio je dodatan dašak stila zahvaljujući štedljivim LED svjetlima novog dizajna.
Nova Meriva dolazi i s novodizajniranim 17 i 18-inčnim naplatcima premium izgleda. Tako Meriva ostaje jedini jednovolumen koji nudi 18-inčne naplatke koji joj daju jedinstven i dojmljiv izgled tijekom vožnje pa je i to smješta iznad konkurencije. Dostupno je dvanaest boja, uključujući i novu vrlo elegantnu smaragdno zelenu boju s bisernim efektom te novu svježu limeta žutu boju. Moguće je birati i između četiri različita uređenja unutrašnjosti.
Nova ponuda Euro 6 motora predvođena revolucionarnim, učinkovitim, 1.6 CDTI dizelom
Nova Meriva dolazi s novom ponudom benzinskih, LPG i dizelskih motora već usklađenih s budućim emisijskim standardom Euro 6 koji će stupiti na snagu u rujnu 2015.
Vrh ponude je nova generacija 1.6 CDTI dizelskog motora prvi put predstavljena u Zafiri Tourer. Motor plijeni niskom potrošnjom i ekološkom prihvatljivošću, izvanrednom uglađenošću u radu, te iznimno niskom bukom i vibracijama. Ovaj supertihi dizelski motora jednostavno je najtiši u svojoj klasi. Vrlo profinjen motor common rail tehnologije izravnog ubrizgavanja, u potpunosti je izrađen od aluminija i u ponudi motora će zamijenit 1.3 i 1.7 CDTI dizelske motore iz prethodne generacije Merive.
Prva verzija motora 1.6 CDTI koja će krasiti novu Merivu nudi 100 kW/136 KS i troši samo 4,4 l/100 km te pritom emitira 116 g/km ugljikova dioksida. To je 10-postotno poboljšanje učinkovitosti u odnosu na prethodni 1.7 CDTI s 96 kW/130 KS (koji je trošio 4,9 litara i emitirao 129 grama). To je moguće prvenstveno zahvaljujući inženjerskim poboljšanjima uz koja 1.6 CDTI ima najniže trenje u svojoj klasi motora između 1500 i 2500 okretaja u minuti. Novi 1.6 CDTI razvija 320 Nm maksimalnog okretnog momenta (što je 7% više u odnosu na prethodni 1.7 CDTI) pri 2000 okretaja u minuti.
Daljnje izvedbe ovog motora biti će predstavljene u bliskoj budućnosti. Dvije najavljene izvedbe imaju istu snagu od 81 kW/ 110 KS, no jedna od njih posebno će isticati niskom potrošnjom goriva od samo 3,8 litara na 100 km te emisijom CO2 od svega 99 g/km. Time će Meriva biti prvi benzinski ili dizelski jednovolumen s emisijom manjom od 100 g.
Poboljšani su i mjenjači za novu Merivu zahvaljujući Opelovom ulaganju 50 milijuna eura u optimizaciju vlastitih peterostupanjskih i šesterostupanjskih mjenjača. Značajno poboljšanje tečnosti i preciznosti promjene stupnjeva prijenosa omogućile su brojne promjene komponenti i mehanizama za mijenjanje brzina kao i njihove integracije u vozilo.
Novi ručni mjenjači s niskom razinom trenja nude novu razinu udobnosti prilikom promjene stupnjeva prijenosa i dolaze sa svim benzinskim, LPG i dizelskim motorima. Uz obje izvedbe 1.4 turbo benzinskog motora s 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS od sada je na raspolaganju i automatski šesterostupanjski mjenjač niske razine trenja. Taj spoj automatskog mjenjača i benzinske snage ispunit će sva očekivanja Merivinih kupaca.
Nova generacija informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink
Novu Merivu krasi nova generacija informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink koja omogućuje jednostavnu integraciju pametnog telefona u vozilo. Veliki zaslon u boji visoke razlučivosti dijagonale sedam inča novo je sučelje prema grafici sustava IntelliLink koje olakšava čitanje i čini upravljanje bržim i jednostavnijim. Sustav nudi mogućnost hands-free povezivanja putem Bluetootha i streaming zvuka te dodatnu mogućnost povezivanja putem USB-a.
IntelliLink u novoj Merivi standardno dolazi s CD playerom, dok se digitalni DAB+ (Digital Audio Broadcast) nudi kao opcija i podiže ljestvicu kad se radi o dosegu radijskih postaja, dobrom prijemu signala i kvaliteti zvuka. Navigacija je sastavni dio sustava kod modela Navi 650 i Navi 950 IntelliLink. Iznimno je precizna i brza prilikom izračunavanja ruta, zumiranja i smanjivanja, a odredišta je moguće unositi prepoznavanjem govora, pomoću brzog „jednopoteznog unosa“ (korisnik zatraži navigaciju i jednostavno izgovori adresu u jednom izrazu), kao što je to ponuđeno kod Insignijina sustava.
Dostupni su detaljni podaci o područjima istočne i zapadne Europe, dok je ažuriranja karte moguće preuzeti putem USB-a. Osim uobičajenog glasovnog upravljanja funkcijama IntelliLink sustava, nova Meriva podržava i integrira i glasovne kontrole pametnih telefona, kao što je Siri za uređaje s operacijskim sustavom Apple iOS (npr. iPhone, iPod touch, iPad). To omogućuje vozaču da se koncentrira na cestu dok mu se čitaju kratke poruke, npr. odgovori na više vrsta pitanja ili zahtjeva. Kod svih je informacijsko-multimedijskih sustava u novoj Merivi – radija CD 400 i CD 600 i navigacija Navi 650 i Navi 950 – poboljšana akustika.
Merivina sveobuhvatna fleksibilnost i ergonomičnosti ključ su njena uspjeha
Usprkos novim modelima u segmentu Opel Meriva ostala je nenadmašna u svojoj ponudi vrhunske fleksibilnosti i ergonomične udobnosti. Naime, kupci su je odabirali upravo zbog tih kvaliteta i visokog položaja prilikom sjedenja. Baza kupaca Merive, koja se sastoji od mladih obitelji, mladih majki i umirovljenih baka i djedova, navela je izrijekom da su im fleksibilnost jednostavna za korištenje i vrhunska udobnost uz pristupačnu cijenu najvažniji čimbenici prilikom odluke o kupnji vozila.
Meriva je prvi i jedini automobil na svijetu koji je certificiran za svoj sveobuhvatni koncept ergonomičnosti. Godine 2010. nezavisni stručnjaci iz područja zdravstva iz organizacije AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V., Kampanja za zdrava leđa) dodijelili su Merivi svoju cijenjenu garanciju kvalitete radi superiorne ergonomičnosti i zaštite leđa. Certifikat se temelji na Merivinim četirima ključnim i ekskluzivnim inovacijama: vrhunski fleksibilnom konceptu razmještaja stražnjih sjedala FlexSpace, sustavu vrata FlexDoors koji omogućuje široko otvaranje svih vrata do kuta od 84° te koji sa svojim vratima sa stražnjim šarkama i čvrstim rukohvatima na B-nosačima znatno olakšava ulazak i izlazak iz vozila i čini ga udobnim, zatim ergonomična prednja sjedala s brojnim mogućnostima podešavanja te na kraju jedinstveni integrirani nosač bicikala FlexFix koji je uvijek pri ruci i može se izvući u bilo kojem trenutku kao ladica. Sve to i dalje čini Merivu vodećom u područjima fleksibilnosti i ergonomičnosti.
Dodatne značajke koje pridonose sigurnosti i udobnosti – pregršt automobila za uloženi novac
Sveobuhvatnu sigurnost putnika u Opel Merivi jamči niz sinkroniziranih aktivnih i pasivnih sigurnosnih sustava. Kad se radi o aktivnoj sigurnosti, napredna AFL (napredna aktivna prednja svjetla) halogena svijetla podrazumijeva zakretanje svjetlosnog snopa kad se vozilo kreće, te se automatski prilagođuje brzini vozila. Kao statično svjetlo ono pomaže vozaču prilikom vožnje unatrag radi parkiranja.
Nekoliko pomoćnih sustava dodatno povećavaju sigurnost vozila i smanjuju pritisak na vozača. Oni su dio opcionalnog dodatnog paketa koji se nudi uz Merivu. U tom su paketu i prednja svjetla koja se automatski zatamnjuju, senzor kiše koji automatski uključuje brisače i podešava njihov rad prema količini padalina i brzini vozila te unutrašnji retrovizor koji se automatski zatamnjuje i sprječava da vozača zabljesnu prateća vozila.
Među standardnim su sustavima pasivne sigurnosti tri sustava zračnih jastuka (ukupno šest zračnih jastuka: prednji, stražnji i oba bočna) te sustav otpuštanja papučica (PRS) koji osigurava da se kočnica i spojka otkvače sa svojeg fiksnog mjesta, smanjujući tako mogućnost ozljede donjeg dijela nogu. Prednji sigurnosni pojasevi imaju dvostruke predzatezače koji maksimalno povećavaju zaštitu putnika i osiguravaju da se u slučaju sudara nalaze u najsigurnijem položaju.
Što se tiče dodatnih značajki vezanih uz udobnost, Opel Meriva je jednako pametna koliko je i velikodušna. S jedne strane ona oslobađa prostor između prednjih sjedala za inovativan i djelomično redizajniran sustav pohrane FlexRail, koji se sastoji od tri razine vrlo promjenljivih rješenja za pohranu s plohama i kutijama smještenima na dohvat ruke vozača i suvozača. S druge strane i električna parkirna kočnica, koja je dostupna u standardnom paketu opreme i jedinstvena u klasi, omogućuje razne funkcije koje pridonose udobnosti. Kad se automobil pokrene, ona se automatski otpušta i tako osigurava krajnje lako i jednostavno kretanje na uzbrdicama. Sustav pomoći za kretanje na uzbrdici sprječava vraćanje automobila na uzbrdici u trajanju oko dvije sekunde pa nije potrebno koristiti parkirnu kočnicu.
Za male putnike koji zauzimaju stražnju klupu nova je Meriva opremljena nosačima ISOFIX i točkama za učvršćivanje TOP TETHER na dvama vanjskim sjedalima, koji povećavaju sigurnost i lakoću instalacije. TOP TETHER povezuje vrh dječjeg sjedala s točkom za učvršćivanje koja se nalazi na naslonu sjedala vozila.
Povećana je udobnost osigurana i unaprijed instaliranim sustavom parkirnih senzora koji otkrivanjem prepreka ispred i iza ili samo ispred vozila znatno olakšava parkiranje. Sada je s novom Merivom dostupna i stražnja kamera. Ona na 7-inčnom zaslonu informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink prikazuje sve moguće prepreke prilikom parkiranja i omogućuje da se opazi, primjerice, dijete uz automobil koje je premalo da bi bilo vidljivo kroz stražnje vjetrobransko staklo.
Radi povećanja dojma prostornosti iznad prvog se i drugog reda sjedala proteže panoramski krovni prozor. Za osobito sunčanih dana bit će koristan električni štitnik, a za povećanje udobnosti tijekom hladnih zimskih dana Meriva može biti opremljena grijanim prednjim sjedalima i upravljačem.
I na kraju, bezbrižno korištenje neizostavan je dio iskustva posjedovanja Merive, zbog čega je Opel svom vrhunskom proizvoda dodao i vrhunsku post-prodajnu mrežu čije usluge su dostupne i dugo nakon dana kupovine, uz niske troškove obaveznih servisa radi smanjenja troškova vlasništva za kupce.
Početna cijena nove Merive 1.4 XER (100 KS) sa bogatim Selection plus paketom opreme koji između ostalog sadrži: šest zračnih jastuka, klima uređaj, CD radio, putno računalo i svijetla za maglu je 23.600 KM.