Od radnog konja do legende – Happy Birthday, Bulli!
Od radnog konja do legende – Happy Birthday, Bulli!
Uobičajeno je da ljudi nakon 65 godina „idu u penziju“, Bulli je još daleko od penzije. Sve je počelo davne 1947. godine, kada je holandski uvoznik automobila Ben Pon prepoznao mogućnosti već tada popularne „bube“ (Beetle) i olovkom, na listu papira skicirao prvi Transporter.
Dvjie godine kasnije, Volkswagenov proizvodni menadžer Heinrich Nordhoff predstavio je četiri prototipa: dva panel-vana, kombi i mali bus. Jedan od njih isporučen je proizvođaču parfema 4711 u Köln. Nordhoff je tada obećao da će Transporter biti beskompromisan i robusan kao buba, da se neće morat voziti u rukavicama, već da će se s njim moći postupati grubo i nemarno.
Konstuktori su upotrijebili već postojeći motor i osovine, a umjesto cijevnog okvira, napravljen je čvrst čelični okvir (šasija) nalik na merdevine. U stražnji dio ugrađen je već postojeći motor radne zapremine 1.131 ccm sa 25 KS pri 3.300 o/min. Na taj način nastalo je vozilo visoke upotrebne vrijednosti, prostrane unutrašnjosti i robusne, gotovo neuništive građe. U formi busa, iza vozača i suvozača bila su dva reda sjedišta (zapravo klupe) pa je vozilo moglo primiti ukupno 8 putnika, a te klupe mogle su se jednostavno izvaditi i tako stvoriti tovarni prostor sposoban za prevoz 750 kg tereta. Proizvodnja je počela 08. marta 1950. godine u tvornici u Wolfsburgu, sa dnevnim kapacitetom od 10 vozila. Do kraja godine, proizveden je 8.001 Transporter, a tržišna potražnja se povećavala iz dana u dan.
Uvidjevši velike mogućnosti primjene, već 1951. godine, na izložbi u Berlinu, predstavljena je verzija osposbljena za kampovanje. Nakon četiri godine, proizvedeno je 100.000 Transportera, dnevna proizvodnja povećana je na 80 vozila, a u ponudi je bilo čak 30 različitih modelskih izvedbi. Tako je nastala legenda, popularni Bulli. Do danas proizvodnja ovog modela nije napuštena, aktuelna je šesta modelska generacija, a proizvodnja je kumulativno dosegla 11 miliona primjeraka.
Opširnije u martovskom izdanju CARLANDER online magazina.