Novi Kia Sorento osvojio maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost na Euro NCAP testu
Novi Kia Sorento osvojio maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost na Euro NCAP testu
Zahvaljujući čvršćoj karoseriji i širokom izboru pasivne i aktivne sigurnosne opreme Kijin novi veliki sportski terenac se iskazao maksimalnom ocjenom na sva četiri područja testiranja (90% svih mogućih bodova za zaštitu odraslih putnika, 83% za zaštitu djece, 67% za zaštitu pješaka i 71% za sigurnosna pomagala).
Sorento je zaradio posebnu pohvalu zbog putničkog dijela koji ostaje stabilan i u slučaju sudara, dok putnicima različitih dimenzija nudi dobru zaštitu bez obzira gdje sjede u vozilu. Svi putnici – uključujući i one koji sjede u trećem redu sjedišta – sigurni su i od povreda vrata pri sudaru otpozadi, a kod sudara s pješacima istima je od velike pomoći Sorentov aktivno udubljujući poklopac motora.
Poboljšana pasivna sigurnost zahvaljujući osjetno čvršćoj karoseriji
Zahvaljujući većoj upotrebi vrlo čvrstog čelika struktura novog Sorenta je mnogo čvršća. Stari Sorento je bio napravljen od 24,4% vrlo čvrstog čelika (UHTS), dok je kod novog Sorenta udio ovakvog čelika čak 52,7-postotni, što doprinosi većoj čvrstoći vozila u slučaju sudara, a i povećava torzionu čvrstoću za 14 posto.
Kod novog Sorenta je upotreba vrućeg kovanog čelika dvaput veća nego kod prethodnika – sa 4,1% na 10,1% – što osjetno ojačava A i B stubiće.
Visokotehnološka aktivna sigurnosna pomagala
Novi Sorento dobio je najvišu ocjenu i u kategoriji pomoćnih sigurnosnih pomagala. Novi model serijski je opremljen pomoćnim stabilizacijskim sistemom VSM, koji bdije nad djelovanjem sistema elektronske stabilnosti (ESC) i električnog servo volana, omogućava stabilnost vozila kod istovremenog kočenja i vožnje u krivini, pogotovo na podlogama sa slabijim prianjanjem. Oba sistema se aktiviraju kada senzori detektuju pomicanje od željenog smjera i pomažu tako što vozaču i dalje omogućuju kontrolu kretanja vozila.
Kupci će moći birati među brojnim tehnologijama s područja aktivne sigurnosti, kao npr.: prilagodljivi pametni tempomat ASCC (Adaptive Smart Cruise Control); sistem za upozoravanje kod promjene vozne trake LDWS, koja vozača zvučnim signalom upozorava prilikom promjene trake bez uključenih žmigavaca; detekcija mrtvog ugla BSD s vizuelnim upozorenjem u bočnom ogledalu kada se neko drugo vozilo nalazi u njegovom mrtvom uglu; RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), koji pri parkiranju vozača upozorava na vozila pozadi; te SLIF (Speed Limit Information Function), koji na monitoru armaturne ploče prikazuje ograničenja brzine, koja na saobraćajnim znakovima detektuju kamere.
Prodaja novog Kia Sorenta u Evropi počinje u prvoj polovini naredne godine kada ga možemo očekivati i u našoj zemlji.