Novi Ford Focus: Napredna tehnologija, fina izrada i poboljšana efikasnost
Novi Ford Focus: Napredna tehnologija, fina izrada i poboljšana efikasnost
Ford Focus premijerno je predstavljen 1998. godine, od kada je širom svijeta prodano više od 12 miliona primjeraka, od čega 6,9 miliona u Evropi. Prema analizama, na globalnom nivou, tokom 2012. godine, registrovano ih je 1.014.965, a u 2013. godini 1.097.618.
Novi Focus, i to u ST verziji predstavljen je ove godine na Goodwood Festival of Speed, a širom Evrope će biti dostupan krajem ove godine. Ipak, prosječnim kupcima namjenjeni su modeli bez oznake ST, koji će biti dostupni sa 4 ili 5 vrata, te u karavnskoj izvedbi, a ponuda pogonskih agregata će biti izuzetno bogata, sa težištem na ekonomičnosti i malim emisijama zagađenja.
Naime, u prvoj polovini ove godine svaki treći prodani Focus u Evropi, pokreće 1.0-litreni Eco Boost motor sa 100 KS (koji se okitio međunarodnom titulom motora godine) i emisijom CO2 od 99 g/km, te je tako Focus prvi nehibridni porodični automobil sa benzinskim motorom, čija je emisija CO2 manja od 100 g/km.
U Fordu s ponosnom najavljuju da će se trend ekonomičnosti nastaviti.
Novi Focus će se takođe prodavati sa novim, štedljivim 1,5-litrenim EcoBoost benzinskim motorom, dostupnim u verzijama sa 150 i 182 KS i novim 6-stepenim automatskim mjenjačem. Kada je u sprezi sa 6-stepenim ručnim menjačem, ovaj motor će ostvariti uštedu u potrošnji goriva od 7% u poređenju sa 1,6-litarskim EcoBoost motorom koji izlazi iz upotrebe, a koji je nudio jednaku pogonsku snagu. Tokom iduće godine u ponudi će se naći verzija sa 6-stepenim automatskim mjenjačem.
Od Fordovog novog 1,5-litrenog TDCi dizel motora sa 120 KS i sa automatiziranim PowerShift 6-stepenim mjenjačem se očekuje da ostvari uštedu od čak 19%, u odnosu na sadašnji 2,0 TDCi sa 115 KS i PowerShift mjenjačem. Verzija sa 150 KS i 6-stepenim ručnim mjenjačem će postići15 % poboljšanja u odnosu na prethodnu verziju sa 140 KS.
Naravno, sve ovo nije noguće postići samo uvođenjem novih pogonskih agregata. Povećana je čvrstoća strukture prednjeg dijela vozila, poboljšana geometrija sistema vješanja, ojačane bočne spone, čime je unaprijeđeno rukovanje, poboljšana dinamika i stabilnost… Uz to, električni servo pojačivač upravljača (EPAS – Electric Power Assisted Steering) je podešen tako da vozaču pruži još bolji osjećaj povezanosti s podlogom.
Novi sistem za sigurnost upravljanja prilikom nagle promjene pravca pri velikim brzinama (Transitional Stability System), prvi takve vrste, prati brzinu vozila i način upravljanja da bi predvidio moguće zanošenje vozila prije nego što do toga dođe i na vrijeme pokrenuo elektronsku kontrolu stabilnosti (Electronic Stability Control), radi stvaranja uslova za sigurnu i nesmetanu vožnju. Također, postignuta su poboljšanja po pitanju buke i vibracija što doprinosi opuštenijoj vožnji s manje stresa.
Novi Fokus će takođe (u opciji) biti opremljen sekvencijalnim mjenjačem sa ručicamam kod volana, koje omogućavaju vozaču promjenu stepena prenosa, zadržavajući ruke na točku upravljača. Ove ručice će biti dostupne kao opcija u svim verzijama sa automatskim i PowerShift (automatiziranim) mjenjačima, kako sa dizel, tako i sa benzinskim motorima.
Po pitanju dizajna, napravljene su izmjene koje odražavaju jedinstven globalni Fordov način dizajnerskog izraza. Tako novi Focus ostavlja dinamičniji utisak, sa novim poklopcem motora, prednjom maskom, užim prednjim i izduženim svjetlima za maglu, te hromiranim detaljima koji podižu nivo elegancije.
U procesu redizajniranja unutrašnjosti novog Focusa, Ford je uzeo u obzir povratne reakcije kupaca i odgovorio intuitivnijim rasporedom, dopunskom opremom na tačku upravljača i centralnom tablom sa manje kontrola i prekidača.
Novi Focus će biti prvo vozilo koje će u Evropi ponuditi SYNC 2, napredni sistem za povezivanje. SYNC 2 ima ekran visoke rezolucije u boji, osjetljiv na dodir, dijagonale 8 inča, kao i naprednu glasovnu kontrolu za pristup audio sistemu, navigaciji, klima uređaju i mobilnim telefonima. Po prvi put u Evropi, SYNC 2 nudi svoj navigacioni sistem sa razdijeljenim displejom i detalje o raskrsnicama, nazive ulica, spajanja sa autoputevima i signalizacju u 3D formatu, kao i MICHELIN vodič.
Vozačima će se nuditi bogat izbor različitih sistema za asistenciju u vožnji. Novi Focus omogućuje bočno parkiranje, kao i tehnologiju aktivne pomoći pri paralelnom parkiranju (Active Park Assist), tako što se pritiskom na dugme aktiviraju ultrazvučni senzori koji lociraju parking mjesto pa se zatim vozilo samo usmjerava dok vozač kontroliše gas i kočnicu. Dodatni senzori takođe omogućavaju pomoć pri manevru izlaženja sa parking mjesta. Cross Traffic Alert upozorava vozače prilikom izlaska sa parking mesta na vozila koja se uskoro mogu naći iza njih. Sistem funkcioniše pomoću radara čiji je domet do 40 metara i sa tri jasna signala će upozoriti vozača ukoliko otkrije da se sa druge strane približava vozilo.
Park-Out Assist pomaže vozačima prilikom izlaska sa paralelnog parkinga. Ford je također unaprijedio sistem za zaustavljanje u gradskoj vožnji (Active City Stop), za izbjegavanje sudara, koji koristi senzore na prednjem dijelu automobila da uoči nepokretne objekte na putu. Sistem za zaustavljanje u gradskoj vožnji sada funkcioniše pri brzinama do 50 km/h, što je povećanje u odnosu na 30 km/h u prethodnoj verziji. U slučaju kada se radi o pokretnim objektima, aktivno kočenje (Active Braking) radi na sličan način, ali sa mogućnošću detekcije vozila pri brzinama od 8 do 180 km/h. Ovaj sistem podržava vozače i pri najvećim brzinama, tako što, prema potrebi, daje upozorenje i priprema kočnice.
Postojeća tehnologija tempomata ACC (Adaptive Cruise Control) omogućuje vozačima da održavaju određeno rastojanje od vozila koje se nalazi ispred njih, čak i kada se to vozilo kreće dosta sporije od putne brzine. Za situacije kada ACC sistem nije u funkciji, uveden je indikator udaljenosti, tehnologija koja omogućuje vozačima da podese željenu razdaljinu od vozila ispred njih. Osim toga, novi Focus će moći biti opremljen MyKey tehnologijom, namijenjenoj mlađim vozačima, kojom se ograničava maksimaln brzina, maksimalna glasnoća audio sistema, a ukoliko vozač i putnici ne koriste sigurnosne pojaseve, može i da onemogući rad motora. Ovaj sistem može priječiti i mogućnost da vozač deaktivira uključene sigurnosne tehnologije.
Budući da se ovaj model prodaje na tržištima preko 140 zemalja svijeta, povećani su i proizvodni kapaciteti, pa se Focus sada proizvodi u 8 zemalja (Nemačkoj, SAD, Rusiji, Kini, Tajlandu, Vijetnamu, Tajvanu i Argentini), a proizvodni kapacitet je 1,5 miliona godišnje. Ovaj podatak najbolje govori o planovima koje bi ovaj model trebao ispuniti, a dosadašnji prodajni rezultati to samo potrvđuju.