Mercedes-Benz G 500 4×4 na kvadrat
Mercedes-Benz G 500 4×4 na kvadrat
U svijetu terenskih vozila često se postavljalo pitanje: Postoji li nešto bolje od G-klase? Iz Stutgart-a stiže nedvosmislen odgovor: Samo G-klasa može biti bolja od G-klase! Ovaj odgovor utjelovljuje vozlo sa oznakom G 500 4×4² (čitaj G 4×4 na kvadrat). Recept je relativno jednostavan: „Uzmite Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6, oduzmite mu jednu osovinu i dobićete G 500 4×4².“
Ipak, nije baš tako jednostavno. G „na kvardat“ je namijenjen entuzijastima sa najvišim zahtjevima, zato je sve na i u njemu vrhunsko. Kao osnova poslužio je okvir pripremljen za G-Klasu sa dugim međuosovinskim rastojanjem, na koji su umjesto standardnih postavljene krute „portalne“ osovine sa velikim 22-inčnim felgama, čime je rastojanje od tla povećano za 240 mm, a trag točkova proširen za 299 mm. Pogon je povjeren 4-litrenom V8 biturbo motoru sa 422 KS, a kako bi sve to skupa imalo manju masu, pojedini dijelovi karoserije, kao npr. lukovi blatobrana napravljeni su od karbonskih vlakana.
Vozna svojstva ovakvog vozila su izuzetna, te će savladati prepreke na kojima bi svi ostali terenci serijske proizvodnje kapitulirali. U odnosu na standardno vozilo G-klase, značajno su povećani napadni i silazni uglovi, kao i „prelomni“ ugao, te ugao naginjanja, dok je gaz povećan sa 600 na 1.000 mm. Uz to, „portalne“ osovine ovješene su o dvostuko kombinovane spiralne opruge i amortizere sa mogućnošću dvostrukog odvojenog podešavanja, a svaki od tri deferencijala se mogu zasebno blokirati, kako bi se osigurao pogon u svim zamislivim okolnostima.
Specifičnost pogonskog agregata odleda se u posebno obrađenim zidovima cilindara tzv. NANOSLIDE® tehnologijom. Zbog toga je njihova površina gotovo dvostruko tvrđa (u odnosu na konvencionalni čelični liv), smanjeno trenje, a povećana trajnost. NANOSLIDE® tehnologija se primijenjuje još od 2006. godine, od kada je na taj način proizvedeno 200.000 motora. Kako bi izuduvne cijevi bile zaštićene od eventualnih udaraca, postavljene su bočno, što uz očiglednu praktičnost (jer ne strše od stražnjeg dijela vozila), osigurava izuzetno dobar zvučni efekat.
Velika pažnja posvećena je i kontaktu s podlogom. Naime, za cestovnu upotrebu predviđene su 22-inčne felge sa gumama dimenzija 325/55 R 22, dok se za terensku upotrebu predviđaju M/T (mud/terrain) gume dimenzija 37 x 12.5 x 18 inča, te specijalne dvodijelne čelične „beadlock“ 18-inčne felge, koje mogu izdržati veće napore, a čije zaptivanje neće propustiti pijesak čak ni prilikom probijanja gume.
Kao i sva vozila G-klase, i ovo se može proizvoditi u pogonima u Austriji (Gratz), međutim, u Mercedes-Benz-u naglašavaju da je ovo showcar, te da za sada postoji samo jedan primjerak, ali da je serijska proizvodnja samo stvar odluke.