Citroën Méhari
Méharijem do slobode izvan asfalta!
Maj 1968. godine bilo je slavno razdoblje francuske povijesti koje je nadahnulo pobunu, ali i slobodarski duh, maštu… i bezbrižnost. Sve te vrijednosti utjelovio je Citroën Méhari.
Predstavljen 16. maja na igralištu za golf u Deauvilleu, Méhari, pod nazivom Diane 6 Méhari, iznenadio je:
- neobičnim konceptom: skroman automobil, namijenjen radu i zabavi, mogao je jednako dobro prevoziti sijeno ili daske za jedrenje. Modularnošću i štedljivošću nastavio je filozofiju modela 2 CV, no primjenom najsuvremenijih materijala.
- imenom: Mehari je naziv za jednogrbe deve u sjevernoj Africi i Sahari koje su dobri trkači, izdržljive su i služe za jahanje. To su skromne i izdržljive životinje koje svuda mogu proći i prevesti putnike ili robu.
- i originalnim predstavljanjem: kako bi se slikovito dočarala njegova svestranost, izložene je automobile okružilo dvadeset manekenki odjevenih u kostime seljanki, vatrogasaca, pustolovki i plivačica, usklađenih s bojama karoserije.
Citroën Méhari, kojeg je oblikovao Roland de La Poype, bio je i inovativan: karoserija je bila u cijelosti izrađena od obojene plastike ABS (posebna vrsta plastike). Taj je novi lagani materijal mogao poprimiti bilo kakav oblik i biti vrlo jarkih boja. Druga je osobitost tog modela bila to što je bio otvoren iznad bočne linije karoserije, čak i u razini vjetrobrana koji se preklapao na poklopac motora.
Zahvaljujući visokoj šasiji i plastičnoj karoseriji, Citroën Méhari je bio nezaustavljiv, osobito u izvedbi 4×4 lansiranoj 1979. godine, koja se mogla uspeti uzbrdicama nagiba do 60 %. Tako je ponudio dotad neviđenu slobodu.
Citroën Méhari oduševljava. Bio je zvijezda na filmskom platnu (Žandar iz Saint-Tropeza) i na svjetskim cestama (utrka Liège – Dakar – Liège 1969., utrka Paris – Kaboul – Paris 1970., utrka Paris – Persépolis – Paris 1971., medicinska pomoć u Dakaru 1980. itd.) Čak je postao vjerni partner francuske vojske i žandarmerije jer je zbog male mase i lakoće kretanja bio pogodan za spuštanje padobranom.
U svojih devetnaest godina postojanja, Méhari je imao samo dvije posebne serije lansirane 1983.: Méhari Plage (Španjolska) i, poznatiju, Méhari Azur (Francuska, Italija i Portugal), plavo-bijelu seriju (vrata, prednja maska, platneni krov, rubovi svjetala bili su plavi) sa sjedalima presvučenim frotirom s plavo-bijelim prugama. Ostali modeli nadahnuti istom filozofijom također su bili objedinjeni pod markom CITROËN, primjerice Baby-Brousse, Pony, Dalat i FAF.
S više od 150 000 primjeraka proizvedenih između 1968. i 1987. godine, Citroën Méhari još je i danas pravi fenomen u automobilskoj povijesti.
Povodom proslave njegovih 45 godina, Marka je danas prostor izložbenog salona C42 u Parizu posvetila isključivo modelu MÉHARI. Tom su prigodom bili dočarani najvažniji trenutci njegova lansiranja, a novinari su dobili priliku sjesti za upravljač i prijeći nekoliko kilometara ulicama Pariza.