Volvo Car Torslanda slavi 50 godina postojanja
Volvo Car Torslanda slavi 50 godina postojanja jasnim pogledom prema naprijed
U trenutku kada slavi 50 godina postojanja, Volvo proizvodni pogon Torslanda prolazi kroz najveći proces obnove u svojoj istoriji.
Proslava 50 godina rada pogona Torslanda, krunisana je inauguracijom nove karosernice, koja je dio opsežne investicije u novu SPA arhitekturu, a koja će biti osnova fleksibilnog razvoja i proizvodnje nadolazećih Volvo modela.
Volvo investicije u SPA platformu od 2011. do 2015. godine će prevazići iznos od 70 milijardi švedskih kruna. Pola od tih investicija odnosi se na Švedsku, sa naglaskom na ekspanziju i unaprijeđenje proizvodnih pogona. Ove investicije predstavljaju važnu šansu za uspješnu budućnost pogona Torslanda.
„Govorimo o projektu gigantskih razmjera, koji je vrijednošću na nivou izgradnje Oresund mosta koji spaja Švedsku i Dansku. Velika čast za pogon Torslanda je početak proizvodnje potpuno novog Volva XC90.“ – izjavio je Lars Wrebo, stariji potpredsjednik odjela za proizvodnju.
Istorija pogona Torslanda počela je 1957. godine. Potražnja za automobilima rasla je uporedo sa rastom životnog standarda. Stara tvornica u Lundbyju nije se mogla više širiti, pa je dvije godine kasnije, odnosno u martu 1959. godine, Volvo kupio četiri miliona kvadratnih metara zemlje u Sörredsdalenu, na ostrvu Hisingen, sedam kilometara zapadno od stare fabrike. To je bio najveći kupljeni komad zemlje u istoriji Švedske, a 4. novembra 1959. godine počela je gradnja pogona koji će vremenom postati Volvo Car Torslanda.
Nova tvornica inaugurirana je 24. aprila 1964. godine i bila je ogromna za tadašnja poimanja sa čak 180.000 kvadratnih metara prostora. Tvornica je sa tri jedinice u dužinu mjerila preko jednog kilometara, a samo ograda oko tvornice je bila dugačka čitavih 4,2 kilometra.
Postavljen je proizvodni plan od 110.000 automobila godišnje u jednoj smjeni, 150.000 automobila u dvije smjene i do 200.000 automobila godišnje u punom kapacitetu. Tvornica je bila sposobna u jednom trenutku u različitim fazama proizvodnje imati čak 1.600 karoserija.
Ukupna investicija iznosila je 240 miliona kruna, a projekat je uspješno završen prvenstveno zahvaljujući uskoj saradnji sa vladajućim strukturama. Status Volva kao važnog izvoznika i kompanije od velikog značaja za regionalni i nacionalni razvoj, značio je da je nova tvornica od iznimne važnosti za čitavu naciju.
Tvornica se sastojala od tri jedinice; TA, TB i TC, koje su bile zadužene za različite faze proizvodnje. Danas su TA pogon za spajanje karoserije i TB pogon za bojenje većinom automatizirani, dok se finalno sklapanje i podešavanje u pogonu TC i dalje većinom vrši ručno.
Volvo Car Torslanda je dugi niz godina bila najveći poslodavac u Švedskoj sa 11.000 zaposlenika. Zbog postupne automatizacije proizvodnog procesa, danas je tvornici potrebno tek 3.000 ljudi. Zahvaljujući etabliranom Lean pristupu i modernoj tehnologiji, proizvodni proces se u potpunosti reguliše ulaznim narudžbama. Zbog optimiziranog logističkog sistema, tvornica proizvodi samo one automobila koje su kupci već naručili i po tačnoj specifikaciji.
SPA je fleksibilna i podesiva automobilska struktura, na koju će biti postavljeni gotovo svi budući Volvo modeli. To omogućava gradnju različitih automobila na standardiziranim modulima i podesivim komponentama. Cilj je da oko 40 posto svih budućih Volvo automobila neovisno o dimenzijama bude identično. S druge strane, SPA čini Volvo grupu nezavisnom i predstavlja konačan prekid veze sa prethodnim vlasnicima.
Nekoliko bitnih prekretnica za Volvo Car Torslanda
.
1964 | Torslanda pogon inaugurirao kralj Gustav VI Adolf |
1973 | Početak korištenja robota u procesu tačkastog varenja |
1976 | Tri miliona proizvedenih automobila |
1988 | Započeta gradnja nove ekološki prihvatljive farbare, koja je sa radom počela 1992. godine |
1995 | Torslanda izabrana za treću najbolju automobilsku tvornicu u Evropi sa ISO 9002 certifikatom |
1998 | Torslanda dobila ekološki ISO 14001 certifikat |
2001 | Značajne investicije i širenje kapaciteta u cilju proizvodnje aktuelnog modela XC90. |
2005 | Novi proizvodni rekord – 184.293 automobila u jednoj godini |
2008 | Proizveden 6-milioniti automobil |
2012 | Početak gradnje nove TA3 karosernice |
2014 | U 50 godina postojanja tvornice proizvedeno ukupno 6.834.729 automobila |
2014 | 24. aprila, otvaranje nove karosernice u sklopu proslave 50.-tog rođendana tvornice. |