Internacionalna sajamska premijera prije 80 godina: Škoda POPULAR Sport Monte Carlo
Internacionalna sajamska premijera prije 80 godina: Škoda POPULAR Sport Monte Carlo
Jedan od najmarkantnijih modela u historiji marke Škoda slavi 80. jubilej svoje sajamske premijere: 1. oktobra 1936. godine posjetiocima 20. automobilskog salona u Parizu predstavljen je Škoda POPULAR Sport Monte Carlo. U sljedeće tri godine nastala je limitirana edicija sportskih vozila u izvedbama roadster, cabrio i coupé – ona se danas ubrajaju u najatraktivnije oldtimere marke iz Mladá Boleslave.
“Izvanredna vozila tipa POPULAR Monte Carlo nadovezala su se prije 80 godina na uspješne aktivnosti Škode u motorsportu, koje su započele još 1901. godine”, kaže Andrea Frydlová, voditeljica Škoda muzeja u Mladá Boleslavi. “Limitirana serija vozila je proizašla izravno od specijalnog vozila napravljenog za reli Monte Carlo 1936, a njihovi su kupci profitirali od iskustva koje su ranije stekli stručnjaci iz odjela za utrke Škode”, nastavlja Frydlová.
U januaru 1936. godine Škoda je postigla neuobičajen uspjeh u motorsportu: Tim Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman, koji su startali kao autsajderi, zauzeo je u reliju Monte Carlo sa svojim modificiranim roadsterom Škoda POPULAR drugo mjesto u klasi do 1500 cm3.
Kompanija je taj rezultat iskoristila kao povod da izradi limitiranu seriju sportskih modela s markantnim dizajnom – Škoda POPULAR Sport Monte Carlo. Prije tačno 80 godina on je na Međunarodnom automobilskom salonu u Parizu slavio svoju sajamsku premijeru.
Vozila za kupce su, slično reli automobilima, ispod poklopca motora imala snažne motore modela RAPID s četiri cilindra obujma 1,4 litre i s 23 kW (31 KS). Mjenjač s tri stepena prijenosa bio je smješten na stražnjoj osovini u bloku s diferencijalom (transosovinski sistem).
Najveća brzina iznosila je 110 km/h, učinkovite hidraulične kočnice zaokruživale su sportsku prirodu modela Škoda POPULAR Monte Carlo. 1936. je osnovna cijena za modele iz te edicije iznosila 28.500 kruna, dok je standardni roadster, POPULAR 1,0 l/16 kW (22 KS), imao početnu cijenu od 18.700 kruna.
Prva dva vozila tipa Škoda POPULAR Monte Carlo nastala su u julu 1936., a zadnji primjerak – coupé tamnosive metalik boje – isporučen je 13. januara 1939. Od 70 proizvedenih automobila 24 su bila roadsteri u laganoj izvedbi s jednostavnijom opremom. Osim toga je napravljeno 17 udobnijih roadstera s bočnim prozorima koji su umjesto statičnih imali prozore koji su se podizali pomoću ručice. Seriju su kompletirala 23 coupéa, dva kabrioleta, dvije šasije za individualnu konstrukciju karoserije te dva vozna postroja i motori.
Posebno su luksuzno bila opremljena dva roadstera, koje je čehoslovačka vlada 1938. godine poklonila poglavaru Kraljevine Jugoslavije, tada tek 14-godišnjem kralju Petru II. Karađorđeviću. Zahtjevni privatni kupci mogli su se odlučiti za coupé dvosjed Škoda POPULAR Monte Carlo, koji je koštao 35.000 kruna. Bio je dugačak 4,20 m, širok, 1,50 m i visok 1,37 m, a težina mu je bila 960 kg.
U oktobru 1937. u prodaju je krenuo facelift-model, a njegove tehničke karakteristike bile su modificirani ovjes i postavke te produžen međuosovinski razmak. Kompaktna karoserija je nosila četiri elementa tadašnjeg dizajna s aerodinamičnim linijama, reflektori su djelomice bili integrirani u blatobran.
Danas je od tipa Škoda POPULAR Sport Monte Carlo očuvano dvanaestak automobila i ubrajaju se u najpopularnije oldtimere marke. Već 1968. godine je tada tek osnovani Škoda muzej nabavio jedan crni coupé iz 1937. godine i krajem prošlog stoljeća ga podvrgnuo brižljivoj restauraciji.
Od tada se dvosjed koristi za prezentacije povijesti marke iz Mladá Boleslave i sudjeluje na mnogim oldtimer-manifestacijama. Još jedan primjerak iz limitirane serije POPULAR Sport Monte Carlo trenutno se brižljivo restaurira u radionicama Škoda muzeja.