Volvo slavi 70 godina PV444 modela
Volvo slavi 70 godina PV444 modela
Volvo PV444 je bio početak i simbol novog Volva nakon Drugog svjetskog rata, te je obilježio početak izvoza Volvo automobila u S.A.D. Ovaj izuzetno važan model za Volvo 1. septembra 2014. godine slavi 70 godina postojanja.
Tog 1. septembra 1944. godine, organizovana je posebna izložba Volvo automobila u novosagrađenoj Royal Tennis dvorani u Stockholmu.
U ostatku svijeta još uvijek je bjesnio Drugi svjetski rat. No, Volvo je gledao u budućnost, očekujući skori mir. Izložba je trebala pokazati šta je tada 18 godina stara švedska automobilska kompanija postigla, kao i ono što kupci mogu očekivati kada zavlada mir.
Izložba je „pokrila“ cijelu ponudu Volvo Group, pa su posjetioci mogli vidjeti sve ono što Volvo proizvodi, uključujući i dva nova automobila: PV60 i PV444. Oni su u Volvo magazinu Ratten prozvani „Volvo golubovi mira“.
Volvo PV60 je zapravo bio predratni model, predstavljen još 1940. godine, ali je početak Drugog svjetskog rata pokvario planove o proizvodnji.
Velika zvijezda izložbe u Royal Tennis Hall je bez sumnje bio „mali Volvo“, model PV444. Posjetioci su se naguravali da vide taj novitet, no ono što su mogli vidjeti, zapravo je bio prototip koji nije bio u voznom stanju.
Kada je PV444 predstavljen u septembru 1944. godine, razvojni proces je bio star tek par mjeseci. Oko 40 dizajnera je radilo na ovom novom automobilu. Prvo je izrađen drveni model u punoj veličini, obojen u crno, sa srebrnom bojom na mjestima gdje bi trebali biti prozori. Završen u martu 1944. godine, bio je predstavljen osnivačima kompanije Assaru Gabrielssonu i Gustafu Larsonu. Nakon pomnog posmatranja, oni su donijeli sudbonosnu odluku da automobil krene u proizvodnju.
Tokom izložbe i kratko nakon toga, potpisano je 2.300 predračuna za novi PV444. Ali proći će dosta vremena, prije nego što automobili budu isporučeni kupcima. Tokom sljedećih godina, prototipi su bili podvrgnuti opsežnom testiranju, pa je prvi gotov automobil predstavljen tek 3. februara 1947. godine, da bi proizvodnja počela sljedećeg mjeseca.
Volvo PV444 nije samo bio prvi mali Volvo. Bio je i prvi model sa samonosivom karoserijom. Četverocilindarski 1.4 litarski motor sa 40 konjskih snaga je također bio potpuno nov. Prvi primjerci su bili obojeni isključivo u crnu celuloznu boju, dok su metalni dijelovi unutar automobila bili obojeni u svijetlozelenu boju. Među istaknutim posjetiocima inauguracije tog 1. septembra 1944. godine, bile su brojne važne ličnosti iz vladajućih strukura Švedske. Izložbu u Stockholmu je za deset dana pohodilo 148.437 posjetilaca, a zabilježeni su dugački redovi svih zainteresovanih, koji su htjeli vidjeti Volvo novitet. Prihod od karata doniran je Crvenom Krstu.
Kada su PV60 i PV444 predstavljeni, izvoz Volva je bio skroman. U magazinu Ratten je između ostalog pisalo da ova dva automobila publiku u Švedskoj čini sretnom, a sigurno bi usrećili i mnoge druge narode, kada rat prestane. I upravo je sa modelom PV444, Volvo uspostavio svoje istorijski najvažnije izvozno tržište – Sjedinjene Američke Države. Prvi primjerci su u Los Angeles isporučeni 15. augusta 1955. godine, da bi već sljedeće godine Volvo postao drugi uvozni automobilski brend u Kaliforniji.
Izvorno je planirana proizvodnja 8.000 primjeraka modela PV444, što je bio zaista hrabar potez, jer Volvo prije toga nije nikad proizveo više od 2.000 automobila. Ali „mali Volvo“ je bio pun pogodak. Skoro 200.000 primjeraka je proizvedeno 1958. godine. Ukoliko se uračuna i modernizovani PV544, koji je proizvodio do oktobra 1965. godine, ukupno je proizvedeno čak 440.000 automobila. Od tog broja, 160.000 je prodano izvan Švedske, a 280.000 primjeraka u Švedskoj.