Lada Niva – 37. rođendan legendarnog terenca – Kraljica – 3.dio
Lada Niva – 37. rođendan legendarnog terenca
Kraljica – 3.dio
Tokom 37 godina proizvodnje Lada Niva je ušla u uski krug legendarnih automobila koji čine : VW Buba, Citroen 2CV, Mini, Fiat 500, Land Rover, Toyota Land Cruiser … Zasluga je to odličnih terenskih mogućnosti, pouzdane i robusne mehanike, niske nabavne cijene i jeftinog održavanja. Do današnjih dana, uz minimalne promjene, fabriku je napustilo blizu 3 miliona Niva koje se tvrdoglavo kotrljaju na svim kontinentima.
[gmedia id=126]
Piše: Alden Hadžagić
.
Praksa je pokazala da Nivu nije moguće voziti a da se kod vozača ne razvije nekakva specifična ljubav prema njoj. Istina je da Niva nije auto za cjepidlake koje će nervirati sitnice. Vlasnik se treba pomiriti sa činjenicom da će plastične obloge otpasti nakon dva dana te da će počesto neka komanda ostati u ruci. Ali treba naglasiti da to uopće nije bitno za eksploataciju. Istaknimo da se svi kvarovi otklone brzo i jeftino te da je često dovoljno par odmjerenih udaraca čekićem na pravo mjesto da bi se Niva ponovo pokrenula. Očekivano, postoji mali broj uglancanih i besprijekornih Niva ali one, ruku na srce, ne djeluju prirodno. ”Prava” Niva mora biti izgrebana i pomalo zapuštena sa svih strana. To otkriva da je vlasnik koristi u njenom prirodnom okruženju, off-roadu.
Prije odluke o kupovini treba znati da li nam Niva treba za svakodnevno obavljanje poslova, rad na terenu ili vikend zabavu. U principu može zadovoljiti sve kriterije, naročito ako vozač nije razmažen. Zbog kompaktnih dimenzija, odlične preglednosti i neočekivanog malog kruga okretanja pogodna je za svakodnevnu gradsku upotrebu, pogotovo ako raspolaže sa servo pomagalom. To je ujedno i najveće pozitivno iznenađenje koje vozači Niva doživljavaju. Naravno, tvrde, gotovo kamionske komande, brzo će umoriti vozača tokom gradskih gužvi a bez serva volana parkiranje se pretvara u pravu moru. Već rekosmo da se dame za komandama Nive neće baš najbolje snaći…
Jedina veća mana Lade Nive jeste katastrofalno loša antikorozivna zaštita te se hrđa, bukvalno, pojavljuje već u prodajnom salonu (obratite pažnju na vijke na retrovizorima). No, to se u vlastitoj režiji uz dodatni trošak da ublažiti ali ne i u potpunosti iskorijeniti. Onaj ko ima namjeru jednu te istu Nivu voziti godinama mora se pomiriti s činjenicom da će svake dvije godine morati investirati u ”krpljenje” limarije i zaštitu podvozja.
Tokom 37 godina postojanja Niva se bezbroj puta dokazala kao vrhunsko terensko vozilo. Prilikom gradnje tunela koji povezuje Englesku i Francusku izvođač radova je koristio 45 Niva od kojih je svaka u ekstremno teškim uslovima prevalila 70.000 km. Nakon toga su, bez većih oštećenja, prodate ”običnim” građanima koji su nastavili dugotrajnu eksploataciju.
Nedavno je predstavljena Lada Niva Urban. U principu radi se temeljitom osvježenju postojećeg modela izvedenog u saradnji sa Renaultom kao najvećim partnerom AvtoVaza. Odmah se vidi da su stilske promjene stručno izvedene. Bez nekih većih rezova postignut je moderniji izgled. Unutrašnjost je osvježena ugradnjom utora za boce s pićem, prekidačima za električno pomicanje prednjih stakala i vanjskih retrovizora, fabrički ugrađenim klima i audio uređajem te modernijom instrument tablom (digitalni umjesto mehaničkog brojača kilometara). Ali većina interijera ostala je ista u šta se ubrajaju prastari, ćoškasti, prekidači, čiji je poseban šarm teško opisati…
Kao što se može primijetiti proizvođač automobila Lada u prošlosti je sarađivao sa mnogim automobilskim gigantima: FIAT, Chevrolet i Renault. Svaki od njih ostavio je dubok trag na modelu Niva. Partneri se mijenjaju, Niva ostaje…
Već danas se može reći da je Niva istinski klasik koji spada u istu klasu sa nekolicinom najboljih terenaca na svijetu. Dakako, postoje terenci koji imaju slične ili malo bolje terenske sposobnosti ali treba imati na umu da su višestruko skuplji. Iako neki Nivu žele omalovažiti daleko je veći broj onih koji je želi imati. U današnja vremena, kada je prodaja polovnih automobila otežana, Niva veoma lako mijenja vlasnika što kod neupućenih izaziva čuđenje.
Jedina situacija kada se vozač Nive osjeća inferiorno je nadmetanje sa modernim SUV-ovima na asfaltu. Ali silaskom sa uglađene podloge situacija se drastično mijenja u korist vremešne Nive. Tada će je razvikani terenci ”gledati” samo kratko. Ruskinja će se uspeti nebu pod oblake dok će ostali vjerovatno ostati zaglavljeni na prvoj ozbiljnijoj prepreci. Baš zbog toga vlasnici šminkerskih SUV-ova sa tamnim staklima i širokim gumama sa prikrivenim poštovanjem gledaju vozače ”neuglednih” Niva…
Kraj…