Kia predstavlja viziju buduće mobilnosti – Bezgranično za sve
Kia predstavlja viziju buduće mobilnosti – Bezgranično za sve
“‘Bezgranično za sve’ je Kijina vizija budućnosti, gdje će svako moći da uživa u beskonačnim mogućnostima, koje donosi mobilnost u budućnosti. To je Kijin manifest pružanja masovne mobilnosti u skoroj budućnosti. U današnje vrijeme korisnici su ograničeni razmišljanjem da je automobil “tek vozilo’, ali Kia se obavezuje da će nuditi kompleksnija rješenja mobilnosti. ‘Bezgranično za sve’ predstavlja budućnost u kojoj je vozilo puno više od zbira dijelova,” rekao je dr. Woong-chul Yang, podpredsjednik i vođa Kijinog centra za istraživanja i razvoj.
Cijela gama modela poveziva do 2030. godine
• Autonomno – Kia u 2021. godini kreće s prodajom tehnologije autonomne vožnje 4. stepena, koja će biti raspoloživa u ‘pametnim gradovima’
• Povezano – 2025. godine Kia će imati tehnologije povezivosti u svim automobilskim razredima, a do 2030. žele da ih ugrađuju u sve svoje modele
• Eko/Električno – Kia će do 2025. nuditi 16 novih modela s naprednim pogonima – različita hibridna, plug-in hibridna i električna vozila, a već u 2020. potpuno novo električno vozilo s gorivim ćelijama (FCEV).
U ovoj godini početak WiBLE usluge dijeljenja automobila u Evropi
Unapređena autonomna vožnja: rješenja povezivost vozila
Na ovogodišnjem CES-u Kia predstavlja nekoliko interaktivnih rješenja, koja kombinuju postojeće i dolazeće tehnologije. Izložba najavljuje u kom pravcu će Kijina autonomna vozila u budućnosti unaprijediti povezivost.
Kijin izložbeni prostor najavljuje autonomnu vožnju u budućnosti. Posjetioci mogu pomoću simulatora virtuelne stvarnosti (VR) interaktivno isprobati Kijine tehnologije autonomne vožnje, koje su još u fazi razvoja, dok istovremeno mogu isprobati i komunikacijski sistem V2X (vehicle-to-everything), koji pokazuje kako bi se vozila mogla povezivati s drugim vozilima, infrastrukturom, pješacima, uređajima i punionicima u urbanim sredinama.
U 2021. u pametnim gradovima početak prodaje Kijinih autonomnih vozila 4. stepena
Kia će do 2025. ponuditi 16 električnih vozila s hibridnom, EV i FCEV tehnologijom
Kia će u godinama koje dolaze i dalje širiti svoju ponudu ekološki prihvatljivijih vozila i do 2025. namjerava lansirati čak 16 električnih vozila. Već 2020. godine – Korejci će kupcima ponuditi vozilo koje će pokretati struja i gorive ćelije (FCEV).
“Do 2025. ćemo ponuditi ukupno 16 modela s naprednim pogonima – 5 novih hibrida i priključnih (plug-in) hibrida, 5 novih električnih vozila i potpuno novo vozilo na gorive ćelije. Do svog dolaska na tržište 2020., taj FCEV predvodnik Kijinog napretka će da omogući mobilnost s nultim emisijama štetnih plinova,” rekao je podpredsjednik Yang.
Kia, u okviru svoje strategije, na ovogodišnjem sajmu predstavlja koncept Niro EV. Radi se o konceptu električnog vozila, koji kombinuje dizajn modernog kompaktnog sportskog terenca s vrlo učinkovitim, naprednim električnim pogonom i tako predstavlja sljedeći korak na Kijinom dugogodišnjem električnom putovanju.
Koncept Niro EV, koji je nastao u Kijinom dizajnerskom studiju u Južnoj Koreji, u potpunosti je električni kompaktni SUV. Njegova aerodinamična karoserija mu omogućava da zrak s lakoćom struji oko i ispod vozila. Tradicionalnu masku, koja nije više potrebna za hlađenje motora, zamijenio je gladak interaktivni ekran, koji se na prednjem dijelu vizuelno odlično slaže s vrlo tankim svjetlosnim tijelima. Na boku je vidljivo da je koncept našao inspiraciju u postojećem hibridnom Niru, sa siluetom modernih kompaktnih krosovera, podignutom karoserijom i širokim C stubom. Zadnji kraj koncepta ima zbog boljeg odvoda zraka čiste i oštre rubove.
S tihim djelovanjem elektro motora i očekivanjima da će se takvo vozilo većinom voziti po gradskim i prigradskim cestama, Niro EV donosi nove tehnologije koje poboljšavaju sigurnost pješaka. Novi aktivni sistem za upozoravanje pješaka APWS (Active Pedestrian Warning System) je kombinacija prednjih kamera, tehnologija za prepoznavanje predmeta i prednjih zvučnika. Ako sistem prepozna pješaka ili biciklistu, koji prolazi ispred vozila, zvučnici tu osobu upozoravaju na vozilo. APWS je usklađen s novim interaktivnim svjetlosnim sistemom, koji korisnicima i pješacima pruža visokointuitivnu komunikaciju s vozilom.
Minimalistički uređena kabina, u kojoj je pregršt digitalnih ekrana, omogućava veću interakciju korisnika s novim tehnologijama i pomagalima. Armaturna ploča zbog svoje širine i vodoravnih, glatkih površina kod vozača i saputnika stvara prijatan ambijent i osjećaj sigurnog utočišta. S mekanim nijansama srebrne, sive i bronzane boje donosi osjećaj mira i topline u kabini.
Koncept Niro EV će imati domet od 383 km
Interaktivna izložba razotkriva nove tehnologije
Kia na sajmu predstavlja svoju najnoviju tehnologiju HMI interfejsa (human-machine interface), određene funkcije autonomne vožnje i kao prva na svijetu predstavlja automobilsku povezivost 5. generacije. Te inovacije najavljuju njihovo buduću upotrebu u vozilima Kia. Najstariji južnokorejski proizvođač automobila kroz futuristički osmišljenu kabinu predstavlja ove inovacije i tako pruža nezaboravno interaktivno vozačko iskustvo. Kia svim posjetiocima sajma pokazuje svoju viziju autonomne vožnje s tehnologijama koje kupci mogu očekivati u njenim vozilima u ne tako dalekoj budućnosti.
Prvi kokpit posjetiocima omogućava da na konceptu Niro EV isprobaju novi HMI interfejs, koji nudi poboljšanu interakciju između posjetilaca i vozila. Infotainment sistem i klima uređaj upravlja se pomoću dugmeta, pokreta i upravljačkog obruča koji djeluje kao daljinski upravljač. Različitim pokretima ruke na dvokrakom i perforiranom kožom presvučenom upravljačkom obruču vozač može da upravlja različitim funkcijama kao npr. emitovanje omiljene muzike, podešavanje glasnoće zvučnika i podešavanje klima uređaja. Digitalni ekran armaturne ploče vozaču nudi dodatne informacije (npr. podešavanje vozila, status pogona i putne informacije).
S ciljem pružanja bolje digitalne interakcije između vozila i vozača u odnosu na tradicionalno vozilo, HMI interfejs vozaču omogućava ‘ulogovanje’ u vozilo upotrebom prepoznavanja lica i glasa. Tehnologija prepoznavanja lica i glasa, razvijena u saradnji s Amazonovim web uslugama AWS (Amazon Web Services), na početku pozdravlja vozača i prilagođava postavke vozila s obzirom na predprogramirane individualne postavke. Upotrebom usluga‘Amazon Rekognition’ i ‘Amazon Polly’, koje vrlo precizno analiziraju lice i glas, ovaj novi sistem onemogućava brojne funkcije vozila ukoliko sistem identifikacije ne prepozna pravog vozača odnosno vlasnika vozila.
Drugi Kijin kokpit kao prvi na svijetu predstavlja 5G povezivost vozila – povezivost Las Vegasa u SAD i Seula u Južnoj Koreji u realnom vremenu. 5G povezivost korisnicima omogućava pouzdano praćenje sadržaja u vozilu, koje je povezano s infotainment sistemom.
Drugi kokpit takođe predstavlja odvojeno upravljanje ozvučenjem u konceptu Niro EV, što korisnicima na prednjim i zadnjim sjedištima omogućava testiranje Kijine tehnologije odvojenog ozvučenja (Separate Sound Control System). Tehnologija omoguća putnicima koji sjede sprijeda i pozadi da istovremeno slušaju svoju muziku, bez ometanja ostalih u vozilu. Sistem ima 8 zvučnika, ugrađenih u naslone za glavu, koji istovremeno emituju zvuk za 1. i 2. red sjedišta i upotrebom tehnologije neemitovanja buke ‘gase’ zvuk iz drugog reda sjedišta. Stvaranjem dva područja zvuka u vozilu, putnici u različitim redovima sjedišta mogu slušati različit izbor muzike ili podcasta. U Kiji, koja je sama razvila ovu tehnologiju, vjeruju da će to poboljšati udobnost putnika u vozilu u budućnosti.
Posjetioci mogu isprobati i Kijinu tehnologiju autonomne vožnje pomoću različitih VR izložbenih eksponata. VR naočale različitim simulacijama predstavljaju Kijine pomoćne tehnologije, namijenjene autonomnoj vožnji u različitim sredinama.
Usluga dijeljenja vozila WiBLE u Evropi već krajem ove godine
Kia je najavila širenje poslovanja usluge dijeljenja vozila WiBLE, koja omogućava gradsku i prigradsku mobilnost. Široko dostupna usluga (WiBLE je skraćenica za pojam ‘Widely Accessible’) , koju je Kia pokrenula prošle godine u Južnoj Koreji, krajem ove godine počinje s radom u nekim evropskim zemljama i većim gradovima. Kia u narednih nekoliko godina namjerava proširiti ovu uslugu na još neka globalna tržišta.
WiBLE će biti raspoloživ u središtima (vele)gradova i namijenjen je strankama, koje ne posjeduju svoje vozilo i ponekad im treba vozilo ili jednostavno žele praktičnije doći u centar grada.
U Koreji WiBLE korisnici, kada žele završiti svoje putovanje, mogu koristiti različita vozila Kia (električni Soul, hibridni crossover Niro i veće modele). Vozila su opremljena s Kijinim sigurnosnim tehnologijama, koje pružaju sigurnu vožnju s vozilima, koja inače ne poznaju baš najbolje. Ovakav format bi trebali upotrijebiti i na ostalim novim WiBLE tržištima.
Usluzi WiBLE pristupa se preko aplikacije na pametnom telefonu. Korisnici nakon toga plaćaju vrijeme upotrebe WiBLE vozila. WiBLE će u Evropi korisnicima omogućavati zaključenje jednosmjerne vožnje, umjesto vraćanja vozila na polaznu tačku. Zbog toga povećava udobnost i pruža veliku vrijednost u odnosu na cijenu taksi prijevoza ili klasičnog najma vozila.
Kia će uskoro objaviti prve WiBLE lokacije u Evropi, a krajem godine očekujemo početak rada ove usluge dijeljenja vozila.