Ferrari F12 Berlinetta
Ferrari F12 Berlinetta
Otkriven je nasljednik Ferrarija 599 GTB/GTO Fiorano pod imenom F12 Berlinetta. Najnoviji Ferrari svjetsku premijeru imat će za nekoliko dana u Ženevi na sajmu automobila. Prije nego se pojavi u Ženevi, Ferrari je objavio zvanične fotografije novog modela.
Od kako postoji Ferrari nikad nije postojao jači automobil koji su proizveli. Pokreće 6.3-litreni V12 motor koji bi trebao isporučiti nevjerovatnih 730 KS i 690 Nm okretnog momenta. Ovaj sportaš do stotke trebao bi ubrzati za svega 3.1, do 200 km/h stizati za 8.5 sekundi, a maksimalna brzina prelazit će 340 km/h.
Motor koji ga pokreće zasnovan je na 6.3-litarskom V12 motoru iz Ferrarija FF. Radi se o dva slična motora, ali motor iz F12 Berlinette razvija 80 KS i 7 Nm okretnog momenta više no atmosferski iz FF-a. On je 118 konja jači od 6.0-litrenog V12 motora koji pokreće Fiorano. Da je Ferrari napravio odličnu stvar sa novim motorom govori i podatak da potrošnja nije rasla sa rastom snage. Ferrari F12 Berlinetta trebala bi trošiti prosječno 15 l na 100 km, a to je za 10% manje od potrošnje Fiorana. Ferrari se potrudio i oko ekologije pa novi motor u okolinu ispušta 350 g/km. CO2.
Novi mode dug je 4.618 mm, širok 1.942 mm i visok 1.273 mm, a to znači da je zamjena za 599 63 mm niži, 20 mm uži i 47 mm kraći od svojeg prethodnika. Međuosovinski razmak automobila je takođe kraći. U novi model ugrađena je najmodernija tehnologija kojom Ferrari raspolaže kada su cestovni automobil u pitanju. Automobil je sada dobio dotjerani mjenjač sa dvostrukom spojkom F1 stila i poboljšani stražnji ovjes. Kako je Ferrari spustio motor znatno niže tako se promijenilo i težište automobila koje je sada postavljeno znatno niže i pomaknuto više prema natrag. Pri izradi šasije Ferrari je koristio dvanaest različitih varijanti aluminija što je rezultiralo 20% većom čvrstoćom i 70 kg manjom masom jer F12 Berlinetta teži 1.525 kg.
Odlični aerodinamični rezultati zasluga su Pininfarininog i Ferrarijevog dizajnerskog centara koji su različitim metodama uspijeli za 76% povećati silu potiska i koeficijent otpora dovesti na svega 0.299. Jedna od lukavih metoda je korištenje “Aero mosta” koji zrak kroz bočne usisnike vodi preko lukova točkova i dalje preko vrata odvodi na stražnji dio automobila. Druga metoda je aktivni sistem hlađenja kočionog sistema koji se otvara samo kada se karbonsko-keramički diskovi pregriju.
Kako bi bio siguran i upravljim za manje iskusne vozače Ferrari je ovaj model opremio sa čitavom paletom elektronskih pomagala. Tu su sad E-Diff, ESP Premium, F1-Trac, vrhunski ABS sistem i posljednja generacija Ferrarijeva SCM-E sistema ovjesa.
Cijena prema prvim glasinama trebala bi biti prava “sitnica”, oko 310.000 eura.