BMW X5 xDrive40e – Ide kao metak, a troši ko upaljač – 3,3 l/100 km
BMW X5 xDrive40e – Ide kao metak, a troši ko upaljač – 3,3 l/100 km
BMW je prije dvije godine predstavio konceptni X5 eDrive, na osnovu kojeg je nastala proizvodna verzija novog SAV (Sports Activity Vehicle) vozila, te prvi plug-in hibridni model ovog proizvođača koji ne dolazi sa oznakom „i“, što možda predstavlja početak nove modelske linije.
Od svog nehibridnog prethodnika naslijedio je permanentni pogon na sve točkove i benzinski 4-cilindarski motor sa BMW TwinPower Turbo tehnologijom koji postiže 245 KS i 350 Nm okretnog momenta u širokom opsegu od 1.250 do 4.800 o/min. Pogonski sklop je osnažen, preciznije obogaćen, BMW iDrive tehnologijom, odnosno sinhronim elektromotorom ugrađenim u 8-stepeni Steptronic mjenjač, vršne snage 83 kW, sa maksimalnih 250 Nm okretnog momenta (pri startu), te snagom rekuperacije od 20 kW.
Ukupna snaga sistema je 313 KS, što omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 210 km/h. BMW X5 xDrive40e može se pohvaliti prosječnom potrošnjom od 3,3 l/100 km (kombinovani režim) i emisijom CO2 od 77 g/km. Također, ovo vozilo može se kretati i na isključivo električni pogon, kada je maksimalna brzina ograničena na 120 km/h, autonomija tada iznosi 31 km, a potrošnja električne energije (u istim uslovima) 15,3 kWh.
Interesantno je da se baterije, priključene na utičnicu (230 V), mogu napuniti za 3 sata i 50 minuta, a korištenjem uređaja nazvanog BMW Wallbox to vrijeme je moguće skratiti na 2 sata i 45 minuta. Kako bi vozač mogao iskoristiti sve potencijale ovakvog pogonskog sistema, pripremljen je poseban „prekidač“ nazvan Driving Experience Control switch, koji pruža izbor različitih režima (modova) vožnje: COMFORT, SPORT i ECO PRO, a bez obzira na odabrani mod, tu je „prekidač“ eDrive, kojim se omogućava korištenje oba izvora snage.
Uz sve to, BMW X5 xDrive40e donosi sve ono što se od savremenog vozila očekuje: prostranost, luksuz i sigurnost. Prtljažni prostor je zbog toga nešto manji, ali ipak nije za potcjenjivanje, sa osnovnom zapreminom od 500 litara, koju je moguće povećati na ukupnih 1.720 litara.
Oprema vozila je također na visokom nivou, jer BMW od toga ne odustaje, pa BMW X5 xDrive40e može biti dodatno opremljen adaptivnim ovjesom Adaptive Suspension Package Comfort, uključujući zračni ovjes stražnje osovine i dinamičku kontrolu amortizera (Dynamic Damper Control). Za one koji žele više, postoji veoma opsežan spisak dodatne opreme, kao i M Sport paket.
Opširnije u aprilskom izdanju online CARLANDER magazina.