Audi A7 Sportback h-tron quattro
Audi A7 Sportback h-tron quattro
Sa jednim punjenjem spremnika on prelazi više od 500 kilometara – iz izduvnog sistema sad dolazi samo par kapljica vode: A7 Sportback h-tron quattro koristi snažan, sportski elektro pogon sa gorivim ćelijama kao isporučiocem energije, kombinovano sa hibridnom baterijom i dodatnim elektromotorom u zadnjem dijelu vozila. Njegovo projektovanje pogona čini 170 kW snažan Audi A7 Sportback h-tron quattro bez emisija istinskim quattro vozilom – novost kod automobila sa gorivim ćelijama. Prednja i zadnja osovina nisu pri tom mehanički povezane. Kao e-quattro A7 Sportback h-tron quattro raspolaže potpuno elektronskim upravljanjem raspodjele momenta.
U okviru Sajma automobila u Los Angelesu 2014. Audi poziva međunarodne novinare, da sami dožive prve kilometre sa nosiocem tehnologije na javnim cestama.
„ A7 Sportback h-tron quattro je tipičan Audi – sportski i efikasan istovremeno. Koncipiran kao e-quattro, on sa dva elektromotora pokreće sva četiri točka“, objašnjava prof. dr. Ulrich Hackenberg, direktor Audija za Tehnički razvoj. „Sa konceptom Car h-tron mi pokzujemo, da savladavamo i tehnologiju gorivih ćelija. Čim tržište i infrastruktura to opravdavaju, mi možemo ući u serijsku proizvodnju.“
U pogonu gorivih ćelija A7 Sportback h-tron quattro treba samo oko jedan kilogram vodika na 100 kilometara vozne dionice – sadržaj energije odgovara onom od 3,7 litra benzina. Volumen spremnika čini mogućim domet više od 500 kilometara.
Postupak punjenja spremnika traje – kao kod automobila sa motorima sa unutarnjim sagorijevanjem – samo oko tri minute. Dodatni domet do 50 kilometara omogućuje bateriju, koja obuhvata 8,8 kW/h, koja se može napuniti pomoću rekuperacije, alternativno i na utičnici. Kao Plug-in-hibrid A7 Sportback h-tron quattro sebi stvara ubuduće važnu rezervu dometa.