Williams-Mercedes 2014
Williams-Mercedes od 2014. godine
Nakon nagađanja o budućem partnerstvu Williamsa i Mercedesa, stigla je i službena potvrda o postignutom dogovoru dvije strane. Tako će Mercedes isporučivati motore Williamsu od 2014. godine.
Williams je 2012. godine prešao sa Cosworth motora na Renaultove motore, nadajući se boljim rezultatima, a ujedno i oživljavajući legendarno partnerstvo sa početka devedesetih kada je Williams bio u samom vrhu Formule 1. Iako se forma Williamsa u malo mjeri popravila sa Renaultovim motorima, ipak od njih su morali odustati zbog visoke cijene.
Neke špekulacije su govorile kako bi Mercedes mogao biti samo prelazno rješenje za Williams do dolaska Honde, gdje bi se opet oživjelo staro partnerstvo, ali do toga ipak neće doći. Potpisani ugovor između Williamsa i Mercedesa dugoročnog je karaktera. Ono što je svakako zanimljivo jeste da će Mercedes dobavljati i sve sisteme za obnovu energije, dok će Williams i dalje koristiti vlastiti mjenjač. Razlog leži u činjenici da će od iduće godine sistemi za obnovu energije biti različiti od motora do motora te je puno jednostavnije, pouzdanije i jeftinije dopustiti proizvođaču motora da proizvede svoj KERS.
U proteklih 14 godina Williams je promijenio ukupno 5 dobavljača motora. Saradnja sa BMW-om bila je najdugotrajnija, od 2000. do 2005. godine, gdje su ostvarili 10 pobjeda i bili su blizu osvajanja naslova svjetskog prvaka 2003. godine. Nakon pokušaj da BMW kupi Williams doveo je do privremenog prelaska Williamsa na Cosworth 2006. godine, da bi iduće tri godine koristili Toyotine motore. Povratak na Cosworth za 2010. i 2011. godinu bio je razočaravajući.Dolaskom Renaultovih motora u 2012. godini situacija se znatno popravila, pa su uspjeli zabilježiti i jednu pobjedu te nekoliko dobrih rezultata. U sezoni 2013. Williams ima značajnih problema, a boljitak se može očekivati tek u drugom dijelu sezone.
Kada je riječ o Mercedesu, njegove motore koriste tri ekipe, fabrički tim Mercedesa, Mclaren i Force India. Od 1995. godine Mclaren je bio tim s kojim je Mercedes napravio svoj povratak u Formulu 1. U tom periodu Mclaren je osvojio 3 vozačke titule i jednu konstruktorsku. Mercedes je upisao još jednu titulu ali sa drugim timom, 2009. godine Brown GP pokretao je Mercedesov motor, a Button je osvojio naslov prvaka. Kako Mercedes nije uspio 2009. godine u potpunosti preuzeti Mclaren, svoje partnerstvo su sveli samo na dobavljanje motora, te je otkupio Brawn GP i napravio fabrički F1 tim. Nakon toga Mclaren je donio odluku da u budućnosti obnovi saradnju sa Hondom kao dobavljačem motora. Ova situacija natjerala je Mercedes da pronađe novi tim kojem će isporučivati svoje motore, jer prema nekim izvorima odlazak Mclarena donio bi gubitak od oko 30 miliona dolara po sezoni. Ipak, pitanje je da li će Williams moći toliko plaćati po sezoni, posebno ako uzmemo u obzir da je Frank Williams najveća škrtica među vlasnicima F1 timova.
“Presretan sam najaviti našu saradnju sa Mercedes-Benzom od 2014. godine pa na dalje. Mercedes-Benz je jedan od najuspješnijih dobavljača motora u Formuli 1 i vjerujemo kako će imati izrazito konkurentan motor,” izjavio je vlasnik tima, Frank Williams.
“Objava partnerstva sa Mercedesom vrlo je uzbudljiva vijest za Williams. Osigurati odgovarajući motor ključni je korak prema implementaciji strategije za dugoročni uspjeh. Zadovoljni smo što smo postigli dogovor tako rano u sezoni i radujemo se saradnji sa Mercedesom na našem novom bolidu.”, dodala je kćerka i zamjenica, Claire Williams.