Analiza: Stvarna snaga Mercedesa, Red Bulla, McLarena i Williamsa
Stvarna snaga Mercedesa, Red Bulla, McLarena i Williamsa
Na prvoj ovogodišnjoj utrci koja se vozila za VN Australije, McLaren i Williams ostvarili su vrlo dobre rezultate, a već na narednoj utrci nisu bili ni blijeda sijenka od onoga što su pokazali na prethodnoj utrci. Postavlja se pitanje da li su rezultati prve utrke bili slučajnost ili nešto drugo u pitanju… Ipak, rezulta prve utrke nije bio slučaj, već se radi o dvije poptuno različite utrke koje najbolje pokazuju sve mane i prednosti bolida.
Naime, Albert Park staza u Australiji ne zahtijeva aerodinamičko savršenstvo bolida, ali zato traži da bolid ima snažan i izdržljiv motor sa visokom efikasnosti u potrošnji goriva. Zbog toga su bolidi pokretani Mercedesovim motorom bili u prednosti ispred drugih, pa dobri rezultati McLarena i Williamsa na ovoj stazi nisu slučajnost. Svakako, oba tima napravili su dobar posao po pitanju aerodinamike, al ne i vrhunski što će se pokazati već na sljedećoj utrici u Maleziji.
Pad u performansama McLarena i Williamsa uslijedio je već na narednoj utrci, na stazi Sepang u Maleziji. Ova staza stavlja motore na težak ispit zbog visokih temperatura i velike vlažnosti zraka, ali zbog svoje konfiguracije zahtijeva savršenu aerodinamiku. Staza ima više brzih zavoja u kojima je aerodinamika ključna, što je posebno izraženo u drugom i trećem sektoru staze. Svaki nedostatak potiska (downforce) jako negativno se odražava na vremena kruga.
Zbog odlične aerodinamike Red Bullovog bolida Sebastian Vettel je u Sepangu bio vrlo konkurentan, što samo ukazuje da je Adrian Newey napravio ključne promjene u poslednji momenat prije početka sezone. Za razliku od Red Bulla, McLaren i Williams imaju dosta problema sa potiskom (downforce) na stražnjoj osovini, a ovaj problem posebno je izražen kod Williamsa.
Éric Boullier trkaći direktor McLarena, izjavio je da njhovi vozači gube dosta vremena u brzim sektorima kruga, upravo zbog nedostatka potiska. McLaren se u razvoju novog bolida fokusirao na pouzdanost, a aerodinamiku planira unaprijeđivati tokom sezone. Već na drugoj utrci sezone dobili su nova aerodinamička unaprijeđenja u što spada novi nos bolida i novo prednje krilo. Ipak, to značajnije nije unaprijedilo bolid pa su hitno ptrebna značajnija unaprijeđenja ako McLaren želi ostati u borbi za titulu. Boullier je naglasio da bi McLaren želio nastaviti razvoj aerodinamičkih dijelova, prvenstveno bez novog povijenog nosa, koji pored svoje funkcionalnost, estatski je vrlo loše riješen.
Na osnovu prve dvje utrke koje su svojom konfiguracijom potpuno različite, možemo zaključiti da Mercedes defnitivno ima najbolji ‘paket’, odličnog motora i ništa manje dobre aerodinamike. Red Bull je odličnom aerodinamikom nadomjestio popriličan nedostatak snage Renaultovog motora. Red Bull će sigurno napredovati još po pitanju aerodinamike pa bi se iz ‘predviđenog pepela’ (na predsezonskim testiranjima) mogao popeti ponovo na vrh.