Novi pravila za nos i DRS
Novi pravila za nos i DRS
Od sezone 2013. nećemo više gledati “pačije” noseve na F1 bolidima jer će oni biti skriveni. FIA je odobrila prijedlog timova za postavljanje dodatka na nos bolida koji će ih učiniti ljepšima. Ipak to ne znači da će taj dodatak svi timovi koristit, mogu ali nisu obavezni. Glavni razlog zbog kojeg su uveden niži nos jeste sigurnost. Neki timovi su pretjerivali sa visinom nosa i kod bočnih sudara postojala je direktna opasnost za glavu vozača ali i za podizanje bolida s tla. Niski nosevi su smanjili tu opasnost ali svi se slažemo kako izgledaju poprilično ružno.
Timovi za 2013. godinu predložile dodatni “poklopac” za nos bolida koji će prekriti i poravnati strmi prijelaz na nosu. FIA je odobrila takav prijedlog ali uz uvjet da se taj dodatak u svakom trenutku može skinuti i da ne čini strukturalnu cjelinu s nosom bolida. Definisan je i materijal od kojeg smije biti izrađen te ne smije biti više od jednog dijela.
“Novi član 3.7.9 tehničkog pravilnika kaže: “Uz iznimku dodatnog, jednodjelnog, nestrukturalnog dodatka od unaprijed definisanog materijala (čija se precizna specifikacija može vidjeti u Dodatku pravilima), koji ne smije biti viši od 625 mm iznad referentne plohe u bilo kojem svojem dijelu, niti jedan dio šasije smješten više od 1950 mm ispred stražnjeg dijela otvora kokpita, ne smije biti više od 550 mm iznad referentne plohe.”
Veličina i materijal poklopca su limitirani tako da se njime ne može steći aerodinamička prednost i da ne utječe na čvrstoću šasije. Uz ovaj dodatak, iduće godine predviđena je i zabrana dvostrukog DRS-a kakav je koristio Mercedes F1 tim.
“Član 3.18 kaže kako pomično stražnje krilo: “Ne može biti korišteno za promjenu geometrije bilo kojeg otvora, direktno ili indirektno, osim promjene udaljenosti između susjednih točaka dopuštenih člankom 3.10.2.”
Ovo pravilo ne govori o zabrani dvostrukog DRS-a koji je dizajnirao Lotus a koji Mercedes pokušava kopirati.