Na rubu legalnosti!
Na rubu legalnosti!
Sezona je tek počela a otrovne strelice između timskih šefova počele su da lete. Već u prošloj sezoni jasno su se znala tehnička pravila, koja su sada sporna. Ko je ilegalan, a ko legalan? Čini se da će neki timovi za svoje moguće loše rezultate tražiti opravdanje u (ne)legalnosti drugih.
Red Bull Racing je u prošloj sezoni pomeo konkurenciju, a njihov sistem upumpavanja toplog zraka u zadnji difuzor doveden je bio do savršenstva što im je pružalo veliku prednost. Ove godine taj sistem je zabranjen, a čini se da je njih to najviše pogodilo. Mclaren je takođe imao taj sistem ali ni blizu tako dobro razvijen.
Tokom pred sezonskih testiranja Mercedes i Ferrari odmah su uvijdeli da nešto „smrdi“ sa novim Red Bull Racing bolidom pa su poslali svoje ekipe na stazu kako bi pratile njihov bolid, ponajviše na kočenju pred zavojima. Tom prilikom su ustanovili da novi bolid Red Bulla ima gotovo isti zvuk kao u vrijeme dok je imao sistem upumpavanja toplog zraka u difuzor. Predpostavlja se da Red Bull pred zavojima gasi određene cilindre motora, a da se ubrizgavanje goriva nastavlja, te ubačena smješa goriva i zraka dolazi u izduvnu granu gdje se od visoke temperature pali. Tom prilikom stvara se veliki pritizak te gasovi izlaze brzinom od oko 300 km/h koji se opet usmjeravaju prema difuzoru. Na ovaj način dobija se efekat mlaznog motora. Iako su bili toga svjesni, samo se Mercedes oglasio dok je Ferrari ostao po strani.
Ako se brzo vratimo kroz posljednje 2 sezone, prisjetit ćemo se očitog varanja Red Bulla sa savitljivm dijelovima njihovog bolida, o čemu govre mnogi snimci i fotografije. Tako da činjenica da Adrian Newey ponovo traži rupu u pravilima nije novost.
Postoji mogućnost da Red Bull nije jedini tim koji ima problema sa legalnošću. Optužbe stižu i na zadnje krilo Mercedesa, a čak se spominje da imaju i jednu frstu F-Dcut sistema koji je odavno zabranjen. Iako je novi Mercedes W03 prošao FIA-inu tehničku inspekciju, Christian Horner iz Red Bulla traži jasno očitovanje FIA-je o legalnosti spornog mercedesovog krila.
Sad pitamo se ko je tu legalan a ko ne. Činjenica je da svi veliki timovi uvijek idu po ivici legalnosti, ali činjenica je da ima timova koji uvijek zagaze malo u taj kontraverzni dio, a često druge optužuju kako nisu legalni. FIA svake godine dolazi u situaciju da mora odlučivati o legalnosti nekih dijelova. Tako su pod pritiskom određenih timova popstili i pred sami početak sezone zabranili prednji reaktivni ovjes Ferrariu i Lotusu. Srećom Lotus nije tom odlukom oštećen, imaju dosta brz bolid, al Ferrari s pravom može jadikovati i žaliti se na nedosljednost odluka!
Zašto se dešavaju ovakve stvari? Koliko dugo će se ponavljati pitanje legalnosti? A zašto nema više afera „Spygate“ i „Crashgate“??? Mclaren Mercedes za aferu Spygate debelo je platio, 100.000.000$ i oduzimanje svih bodova u konstruktorskom poretku, što je dodatno oduzimanje novca. Glavni akteri afere Mike Coughlan i Nigel Stepney kažnjeni su i odbačeni od svojih timova žargonski rečeno „kao posljednje krpe“. U aferi Crashgate takođe su letile glave, Flavio Briatore prvobitno je bio kažnjen sa doživotnom zabranom rada u motorsportu, Nelson Piquet zapečetio je vozačku karijeru u Formuli 1, a Pat Saymond malo je odškrinuo vrata u Formuli 1, kao savjetnik.
Iz napisanog može se zaključiti da FIA ako želi stati u kraj trakavicama oko legalnosti, mora biti vrlo dosljedna svojim odlukama, te prijestupnike drakonski kazniti kao primjer drugima šta ih čeka ako prekrše pravila.