Jadi i bijeda Hondinog inženjerstva
Jadi i bijeda Hondinog inženjerstva
Povratak Honde u Formulu 1 može se okarakterisati kao jedan od najvećih blamova u skorijoj prošlosti auto sporta. Britansko japanski tnadem, McLaren-Honda, na sav glas se hvalio obnavljanjem saradnje te mnogo obećavao, ali ipak svojim vozačima, navijačima i drugim gledaocima ponudili su potpunu blamažu kroz čitavu sezonu!
Na početnim utrkama sezone 2015. bolidi McLaren Honde zaostajali su po 4,5 sekundi po krugu, u odnosu na vodećeg, a uspijeh je bio ako bolidi dođu do kraja utrke. Kako je sezona odmicala, McLaren i Honda uspijeli su smanjiti zaostatak na 2,5 sekunde po krugu, te zahvaljujući Jenson Buttonu privoditi utrke kraju, dok je Fernando Alonso većinu utrka završavao pored staze sa kvarom.
Na ulicama Monte Carla vozi se najsporija utrka u F1 kalendaru, pa McLaren Honda uz splet sretnih okolnosti osvaja i prve bodove, a prava “žetva” bodova dolazi na VN Mađarske na isti način.
Ulazak u drugi dio sezone trebao je donijeti značajna poboljšanja Hondine pogonske jedinice, pa je prema riječima japanaca pogonska jedinica od VN Italije jača za 45 KS. Možda i jeste, ali još uvijek ima jadne performanse u odnosu na Renault koji ima drugu najslabiju pogonsku jedinicu. Zanimljiva je izjava bila i Yasuhisa Araia da s tim pojačanjem sad “imaju 25 KS više od Renaulta, a 30 KS manje od Ferrarija”, te da je Ferrari njihova sljedeća meta. Zanimljiv način računanja i pogleda na realnost, da nije žalostan bio bi smiješan.
Sramota na domaćoj stazi Suzuka upalila je po ko zna koji put alarm u Hondi, mada mislimo da se alarmna sirena odavno pokvarila, pa je ekspresno napravljeno pojačanje sramotnog motora koji je već isproban na narednoj utrci u Rusiji. Jedan od većih nesretnika moderne Formule 1, Fernando Alonso, dobio je pojačani motor na VN SAD i gle čuda, to pojačanje motora donijelo je “veliku” desetinku sekunde po krugu, a uoči same utrke Alonso i tim najavljivali su dobre rezultate te hvatanje pravog razvojnog pravca.
Stari vuk, Jenson Button, na svoju sreću a i sreću tima, ostao je na staroj specifikaciji, pa se uz nešto sreće domogao šestog mjesta na VN SAD-a, dok je Alonso ispao iz utrke za bodove zbog mehaničkog kvara.
Do kraja sezone ostale su još tri utrke, a Honda ima još jedan razvojni token. Postavlja se logično pitanje, kako će ga iskoristiti i koliko će “desetina konjskih snaga” dobiti dvojac Alonso-Button u narednim utrkama?
Pred početak utrke za VN SAD-a Fernando Alonso je izjavio da je 2,5 sekunde moguće nadoknaditi tokom zimske pauze, te ako u tome Honda uspije da će se moći boriti za pobjede. Po dosadašnjim rezultatima, ako svi ostali timovi zalede svoje razvojne programe, McLaren Honda za pobjede moći će se boriti 2020. godine, pod uslovom da motor bude pouzdan.