Formula 1 ostaje bez jednog slobodnog treninga?
Formula 1 ostaje bez jednog slobodnog treninga?
Formula 1 u sezoni 2015. mogla bi ostati bez jednog od slobodnih treninga, a prvi prijedlog je da o bude prvi trening petkom ujutro! Timovi proučavaju načine s kojim bi smanjili troškove bez obaveznog ograničenja troškova koje nije prošlo među ekipama.
Ograničenje troškova podržavale su manje ekipe, ali zbog veta većih/jačih ekipa kao što su Ferrari, McLaren, Red Bull i Mercedes do toga ipak neće doći. Ipak, manji timovi su ponovno pozvani da dođu na sastanak s vlastitim novim.
Sport Bild navodi da je jedna od mjera koja je uzeta u obzir reduciranje trkaćeg vikenda s jednim slobodnim treningom od 90 minuta. Drugi prijedlog je produžavanje trenutnog pravila o parc fermeu. Trenutno, specifikacija bolida je ‘zamrznuta’ samo nakon kvalifikacija, što znači da do tada novi dijelovi po velikom trošku skoro konstantno dolaze iz matičnih tvornica svih timova.
Novi prijedlog je da za sezonu 2015., parc ferme stupi odmah nakon jedinog slobodnog treninga koji bi se vozio u petak poslijepodne. Sport Bild navodi da su prošle sedmice timovi također razmatrali ograničavanje aerodinamičkih nadogradnji, npr. maksimum od četiri promjene specifikacije prednjeg krila po sezoni, ali se oko toga nisu mogli jednoglasno složiti.
“Prošle sedmice održan je sastanak i razgovaralo se o troškovima. Svi su se složili da troškovi moraju biti drastično smanjeni”, rekao je Mercedesov Toto Wolff.
Ipak, Wolff je stao u odbranu velikih timova kada je riječ o uloženom vetu na smanjenje troškova.
“Moramo biti iskreni i reći da su velike razlike između timova. Ako mislite na Red Bull, Mercedes i Ferrari, i također McLaren koji će od iduće godine biti s Hondom, njihov glavni cilj je zastupanje globalnog multinacionalnog brenda. To je teško za manje timove koji su tu samo da se takmiče u Formuli 1.
Sport čine svi timovi, veliki i mali, tako da to morate poštovati i tražiti solucije koje će dugoročno pomoći svima. Ograničenje troškova teško je izvedivo jer postoje timovi koje to ne žele. Osim toga, to bi bilo veoma teško kontrolisati. Uzmimo u obzir Ferrari koji pod istim krovom ima tim Formule 1 kao i glavnu, globalnu kompaniju.”, objasnio je Wolff.