Sajam automobila u Ženevi 2017. 1. dio – Dobro došli u klub 500+ KS
Sajam automobila u Ženevi 2017. 1. dio – Dobro došli u klub 500+ KS
Ženevski sajam automobila nije najveći u svijetu, ali po svom sadržaju definitivno je najprestižniji. S obzirom na to da Švicarska u svijetu nije poznata po proizvodnji automobila već po bankama i bogatim stanovnicima, na Ženevski sajam automobila dolaze svi koji nešto znače u automobilskoj industriju, a posebno oni koji proizvode brze, luksuzne i vrtoglavo skupe automobile.
Kao i prethodnih godina redakcija CARLANDER | auto moto portala bila je prisutna na 87. sajam automobila u Ženevi. U nastavku vam donosimo zanimljive detalje sa ženevskog sajma koje ćemo objaviti u dva dijela.
Piše: Emir Kalender
Malo je automobilskih sajmova u svijetu koji gaje tradiciju poput ženevskog auto salona koji se održava od 1905. godine. Proizvođači automobila smatraju ga jednim od najvažnijih događaja u kalendaru. Zbog toga na Ženevski sajam automobila svi proizvođači izlažu samo najbolje što imaju. Na ženevskom sajmu automobila vidjet ćete proizvođače i razne modele koje nećete vidjeti na drugim sajmovima automobila.
Kao i svake godine Ženevski sajam automobila bliješti od luksuznih i sportskih automobila, bilo da dolaze iz serijske ili ograničene proizvodnje. Zbog toga je zaista teško odrediti ko je „zvijezda sajma“, jer proizvođači poput Bugattija, Lamborghinija, Ferrarija, McLarena, Porschea, Koenigseggia, Paganija, Mansorya i drugih ekskluzivnih proizvođača ne izlažu automobile za obične smrtnike.
Ove godine na izložbenom prostoru Bugattija bio je izložen fascinantni Chiron koji je predstavljen prošle godine na istom sajmu automobila. O Chironu je sve poznato, ali podsjećanja radi spomenut ćemo da ga pokreće W16 8.0-litarski motor s četiri turbo punjača koji razvija čak 1.500 KS pri 6.700 okrtaja u minuti i 1.600 Nm obrtnog momenta između 2.000 i 6.000 okr/min.
Motor je uparen sa sedam stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, a snaga se prenosi na sve točkove. Chiron do 100 kilometara na sat stiže za manje od 2,5 sekundi, a od 0 do 200 kilometara na sat u manje od 6,5 sekundi, te od 0 do 300 kilometara na sat u manje od 13.6 sekundi. Chiron ima maksimalnu brzinu od 420 km/h.
Lamborghini je u Ženevi zvanično predstavio najbrži serijski automobil na stazu Nurburgring, a titulu je preuzeo od Porsche 918 modela. Huracan Performante može se nazvati talijanskim uraganom kojeg pokreće V10 atmosferski motor zapremine 5,2 litre, a koji oslobađa 635 KS i 600 Nm okretnog momenta. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je samo 2,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 325 km/h.
U odnosu na standardni Huracan, Performante je lakši za 40 kg za što je zaslužno korištenje ultralaganih kompozitnih materijala od kojih su napravljeni odbojnici, prednji i zadnji spojler, zadnji difuzor, poklopac motora i detalji u kabini. Olakšan je i ispušni sistem. Novi aerodinamički paket donio je novi vanjski izgled, dok u unutrašnjosti automobila nije bilo značajnih promjena. Početna cijena Huracana Performante u Evropi iznosi 195.040 eura, a prvi primjerci u prodajne salone stižu početkom ljeta.
Ferrari je predstavio model 812 SuperFast model koji je najbrži automobil s atmosferskim motorom. Pokreće ga V12 motor koji razvija 800 KS i 718 Nm okretnog momenta. Uz to kad dodamo luksuz putničke kabine, užitak za sretnike koji kupe ovaj model je zagarantovan. Pagani predstavio Huayra Roadster model. Riječ je o Huayra modelu koji nema krov i ima bolje performanse od obične Huayre. Pagani je Huayru Roadster zasebno razvijao punih šest godina, a kao baza za razvoj poslužila je BC verzija koja je lakša i snažnija u od standardnog Huyra modela.
Za pokretanje ovog modela koristi se Mercedes AMG-ov 6,0-litreni V12 motor s dva turbopunjača koji oslobađa čak 764 KS i nešto više od 1000 Nm okretnog momenta, dostupnog već od 2.400 o/min. Motor je uparen sa 7 stepenim, automatizovanim ručnim mjenjačem koji je oko 40% lakši. Snaga se prenosi na zadnje točkove putem elektronički kontrolisanog diferencijala. Pagani će proizvesti Huayra Roadster model u svega 100 komada, a cijena jednog modela iznosi 2,5 miliona dolara. Ako pomislite da poručite ovaj model, zakasnili ste. Već su svi prodati!
Porsche je predstavio Panamera Sport Turismo model za koji se žargonski može reći da je Panamera karavan. Panamera koja često otvara polemike o njenom izgledu dobila je novu Sport Turismo izvedbu, koja je po nekima i ljepša od klasičnog modela. Osim drugačije stražnjeg kraja i 25 litara većeg prtljažnika sve je isto.
Za razliku od Sport Turismo izvedbe, klasična Panamera predstavljena je u hibridnoj izvedbi, a upravo ta izvedba trenutno je najjača Panamera sa 680 KS. Očekivati je da će uskoro popraviti vrijeme na Nurburgring stazi i vratiti titulu najbrže serijske limuzine. Posebna poslastica na Porsche izložbenom prostoru bila je premijera novog modela 911 GT3.
McLaren je predstavio novi model s oznakom 720. Novi McLaren 720 s prethodnicima dijeli prerađeni motor. McLaren 720 pokreče 4.0 litreni V8 motor koji raspolaže sa 720 KS i 770 Nm okretnog momenta. Zahvaljujući tom motoru on 402 metra prelazi za samo 10,3 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 341 km/h. Težina automobila iznosti 1.419 kg a ubrzanje od 0 do 200 km/h traje 7,9 sekundi. McLaren 720 odlikuje odlično rješenje u unutrašnjost gdje se instrumentn ploča uvlači u armaturu kad vozač želi samo osnovne podatke.
McLaren 720 nije hibridni automobil kako bi zadržao “prihvatljivu” cijenu koja iznosi 240.000 eura u Engleskoj. McLaren je objavio da planira iskoristiti model 720 kao razvojnu bazu za izradu 15 novih modela do 2022. godine.
Drugi dio priče o ženevskom sajmu automobila objavit ćemo sutra…