Predstavljen novi Renault Scenic: Renault iznova definiše MPV segment
Predstavljen novi Renault Scenic: Renault iznova definiše MPV segment
Zahvaljujući inspiracijama od konceptnog modela R-Space, predstavljenog na sajmu automobila u Ženevi 2011. godine, Novi Renault Scenic donosi novi pristup u MPV segmentu. Četvrta generacija Scenica utjelovljuje redizajn proporcija, visoki kvalitet završne obrade i krajnje predan pristup detaljima podjednako i iznutra i izvana.
Dizajn kod Novog Scenica označava veliki presedan u MPV segmentu, a sve na račun njegovih nekonvencionalnih proporcija. Novi Scenic je postavljen na velike 20-inčne aluminijske točkove – standardne kod najviših razina opreme, koji ugodno vizualno balansira privlačna karoserija sa niskom linijom krova, dugim međuosovinskim rastojanjem i kraćim prevjesima u poređenju sa prethodnikom. Njegova fluidna linija, izražena širina, točkovi u samim uglovima karoserije i bočna linija koja se stepenasto uzdiže ka zadnjem dijelu, pobuđuju novi osjećaj dinamičnosti u klasi.
Poput strme forme prednjeg vjetrobrana i kratkog prednjeg poklopca motora kao na konceptnom modelu R-Space, Novi Scenic pojačava stepen elegancije u MPV segmentu. Prednji kraj ima prepoznatljiv Renaultov potpis sa oblikovanim svjetlima u C formi sprijeda uz beneficije LED PURE VISION tehnologije, dok od nazad preovladava svjetlosna grupa sa Edge Light tehnologijom sa 3D efektom.
Po prvi puta u segmentu, Scenic će biti dostupan u dvobojnoj karoseriji kako bi moderan izgled i dinamične proporcije u potpunosti došli do izražaja. Dvobojna karoserija biće dostupna od drugog nivoa opreme, dok će na najvišim razinama biti standardno obilježje. Boja kućišta vanjskih ogledala i stubova vjetrobranskog stakla biće obojeni u istom tonu kao i krov.
Nenadmašni unutrašnji prostor i najbolji prostor za odlaganje u klasi
Ključna osobina kod Novog Scenica je njegov nenadmašni unutrašnji prostor, kreiran zahvaljujući modularnoj platformi CMF/CD. Unikatna kabina harmonično je dotjerana sa vrhunskim materijalima u crnoj boji i hromiranim dekorativnim umecima, koji pojačavaju impresije vanserijske prostornosti. No, koncept ”oslobođenog” prostora stavlja vozača u fokus više od ijedne prethodne generacija Scenica.
Panel sa instrumentima je orijentisan ka vozačevom vidokrugu i uključuje inovativni Renault Head-Up ekran u boji za još veći užitak u vožnji. Opcionalno dostupni stakleni krov prostire se čitavom širinom i nema centralni nosač, pa u kabinu sada dopire više svjetlosti. Klizna centralna konzola sa pretincem zapremine od 13 litara, nalazi između prednjih sjedišta i omogućava organizaciju prostora po želji i potrebama svih putnika, ne samo vozača i suvozača. Na njoj će se nalaziti 12V utičnica i USB port.
Uvećani prtljažnik ima zapreminu od 572 litra (496 VDA) i pozicionira Scenic među tri najdarežljivija MPV vozila u klasi. Ipak, Novi Scenic je lider u segmentu po pitanju dodatnog prostora za odlaganje sa pretincima ukupnog kapaciteta od 63 litra. Posebno se ističe 11,5 litara kapacitetna Easy Life ladica ispod suvozačevog sjediša, dok putnici odzada uživaju u mini stolićima na dužim putovanjima.
Napredna tehnologija za ležernije iskustvo vožnje
Novi Scenic nastavlja Renaultovu praksu korištenja naprednih sistema sigurnosti. Kao prvo vozilo u segmentu Scenic u standardnoj opremi donosi Sistem za kočenje u nuždi (AEBS) u kombinaciji sa detekcijom pješaka koji funkcioniše pri brzinama od 7 do 60 km/h. Ovaj sistem konstantno analizira prostor oko vozila detektujući statične i pješake u pokretu, te vizuelno i zvučno upozorava vozača na rizik kontakta između vozila i pješaka. Ukoliko vozač ne reaguje na upozorenje, sistem zahvaljujući kameri i radaru smještenim u vjetrobranskom staklu samostalno aktivira kočnicu i u potpunosti zaustavlja vozilo.
Osim AEBS sistema, novi Scenic posjeduje niz naprednih sigurnosnih sistema kao što su: kontrola ”mrtvog ugla” (Blind Spot Warning), sistem samostalnog parkiranja (Easy Park Assist) ili adaptivni tempomat pri brzinama između 50 i 160 km/h (Adaptive Cruise Control). Međutim, Novi Scenic inaugurira dvije nove inovacije za Renaultova vozila: Kontrola vozne trake (LKA) – radi pri brzinama između 70 i 160 km/h, a funkcioniše na način da samostalno koriguje upravljač ukoliko registruje da vozilo napušta voznu traku. Detekcija umora kod vozača – Sistem koji preko unutrašnjih senzora detektuje umor kod vozača i šalje mu upozoravajuće signale. Ovaj sistem će uskoro biti dostupan kod modela: Espace, Talisman i Novi Megane.
Pet dizelskih agregata, dvije benzinske alternative i jedan hibrid
Ergelu od sedam agregata na fosilna goriva čine dva benzinska i pet dizelskih agregata snage od 95 do 160 KS. Svi agregati dolaze iz aktuelne Energy generacije i karakteriše ih visok stepen iskoristivosti snage i obrtnog momenta na niskim obrtajima, te izuzetno niska potrošnja i brige za okoliš. No, Renault u MPV segmentu ide korak dalje i do kraja 2016. godine namjerava na tržište lansirati hibridni model, koji će uz još nižu potrošnju goriva ponuditi veći užitak u vožnji.
Naime, Renault Scenic Hybrid će u osnovi koristiti 1.5 dCi 110 agregat potpomognut 48-voltnom baterijom, koja će asistirati motoru sa unutrašnjim sagorjevanjem, te uz pomoć napredne tehnologije obnove energije, koja se oslobađa prilikom deakceleracije i kočenja, postaviti nova pravila u MPV segmentu u pogledu niske potrošnje goriva.
NOVI Scenic nudi pet dizelskih agregata, dvije benzinske alternative i jedan hibrid:
- Energy dCi 95 sa 6-stepenim ručnim mjenjačem
- Energy dCi 110 sa 6-stepenim ručnim mjenjačem
- Energy dCi 110 Hybrid sa 6-stepenim ručnim mjenjačem
- Energy dCi 110 sa EDC sa 7-stepenim automatskim mjenjačem
- Energy dCi 130 sa 6-stepenim ručnim mjenjačem
- Energy dCi 160 sa EDC 6-stepenim automatskim mjenjačem
- Energy TCe 115 sa 6-stepenim ručnim mjenjačem
- Energy TCe 130 sa 6-stepenim ručnim mjenjačem
Personalizovana vožnja uz MULTI-SENSE tehnologiju
Inovativnu tehnologiju Multi-Sense, nakon modela Espace, Talisman i Megane, Renault implementira i u Novom Scenicu. Ova tehnologija omogućava personalizovano iskustvo vožnje svim putnicima, suptilnije prilagođavajući odziv motora i promjene brzina u EDC mjenjaču, zatim bolju kontrolu upravljanja, kao i podešavanje ambijentalnog osvjetljenja prema raspoloženju putnika i kontrolu masažera u sjedištima ukoliko je vozilo opremljeno tom opcijom.
Multi-Sense se aktivira preko tastera na centralnoj konzoli i dopušta pet različitih stilova vožnje: Neutral, Sport, Comfort, Perso i Eco, čije karakteristike su prikazane na centralnom ekranu veličine 8,7 inča R-Link 2 sistema.