Novi S80, V70 i XC70
Novi Volvo S80, V70 i XC70 – Novi nivo ekskluzivne sofisticiranosti
„Novi elementi u novom Volvu S80, V70 i XC70, bazirani su na humanom pristupu, koji je zaštitni znak Volva već više od 85 godina. Ti elementi podižu elegantnu sofisticiranost naših najvećih modela na novu razinu, te ih vizuelno približavaju, Ovo je jedno od najopsežnijih osvježavanja modela u istoriji naše kompanije, sa glavnim fokusom na povećanu kvalitetu i posebnu pažnju posvećenu detaljima.“ – kaže Lex Kerssemakers, stariji potpredsjednik odjela za proizvodnu strategiju pri Volvo Car grupaciji.
Novi Volvo S80 – unaprijeđena ekskluzivna sofisticiranost
Brojne novosti na vanjskom dizajnu jačaju sofisticiran nastup novog Volva S80. Novi prednji i stražnji branici stvaraju efekat šireg i nižeg automobila. Nova dnevna svjetla daju prednjem dijelu savremen izgled, dok zaobljena stražnja svjetla automobil vizuelno približavaju zemlji. S80 se može opremiti i izražajnim 19-inčnim točkovima, bez gubitaka po pitanju udobnosti vožnje.
„Čitav zahvat je automobilu dao sofisticiran nastup, dok hromirani detalji automobilu daju elegantan premium osjećaj“ – tvrdi Fedde Talsma, direktor eksterijernog dizajna.
Pažnja posvećena detaljima daje novom Volvu S80 unaprijeđenu sofisticiranost. Executive enterijerni paket nudi najviši nivo luksuza i kvalitete izrade, dok Inscription paket donosi bogatu paletu opcija, koji kupcu omogućava usklađivanje automobila u skladu sa vlastitim željama.
„Posebno smo ponosni na kompaniju Brigde of Weir iz Škotske, koja nas snabdijeva kvalitetnim kožnim sjedištima. Njihova koža zahtijeva jako malo obrade, te je mekša i prirodnija od one kod konkurenata, pa tako nudi pravi skandinavski osjećaj“ – tvrdi Lena Jiseborn, direktor dizajna za boje i materijale.
A ispod kože, u srcu vrhunskog iskustva vožnje stoji sjajna šasija. Kupci Volva S80 mogu birati između tri vrste šasije – Comfort, skraćena Sport šasija i Four-C (konstantno kontrolisan koncept šasije).
Novi Volvo V70 – naglašena elegancija
„Mi u Volvu karavane stvaramo još od 1953. godine, odnosno modela Volvo Duett. Šest decenija poslije, naš novi Volvo V70 nastavlja bogatu tradiciju spajanja udobnosti, funkcionalnosti i ljepote“ – kaže Fedde Talsma.
Ultimativni porodični automobil nudi prvoklasnu udobnost i sofisticiranost u kombinaciji sa 575 litara osnovne zapremine prtljažnika. Jednostavnim segmentnim preklapanjem sjedišta u omjeru 40/20/40, nude se dodatne opcije konfiguracije prostora, te maksimalna zapremina prtljažnika od čak 1.600 litara. Električno pokretan poklopac prtljažnika, kojim se upravlja daljinski putem ključa ili tipkom na instrument tabli je još jedan dokaz humanog pristupa. Roditelji će posebno cijeniti integrisana booster sjedišta za djecu uzrasta od tri godine naviše.
Novi V70 se ističe novim stražnjim branikom, završecima izduvnog sistema i dodatnim hromiranim detaljima, kao i redizajniranim stražnjim svjetlima. Automobil je dostupan i sa točkovima promjera 19 inča.
Novi Volvo XC70 – sofisticirani grubijan za avanturu
Volvo je 1997. godine sa modelom V70 Cross Country stvorio potpuno novi automobilski segment. Glavni cilj bio je stvoriti udoban cestovni automobil sa off-road potencijalom, koji nagovještava grubijanski nastup. Pogon na sve točkove i Hill Descent kontrola prilikom spuštanja niz padinu, dodatno povećavaju terenske mogučnosti ovog automobila.
Veliki broj dizajnerskih detalja, naglašavaju stamenit nastup novog Volva XC70. U to se ubraja široka maska hladnjaka, naglašen tvornički logo, dnevna svjetla, te opcionalni 19-inčni točkovi.
„Naš cilj je bio da naglasimo luksuzni osjećaj sa terenskim nastupom, kako bi XC70 u svakom okruženju izgledao kao kod kuće, bila to livada ili ekskluzivni hotel.“ kaže Fedde Talsma.
Tako je XC70 dobio dodatno naglašene off-road detalje, kao što je zaštita karoserije. No, praktične su vrijednosti ostale netaknute, odnosno identične klasičnom V70, što se prvenstveno odnosi na prtljažnik zapremine od 575 do 1.600 litara, električno otvaranje vrata prtljažnika, te booster sjedišta za djecu.
Unaprijeđenja na vozilima V70, XC70 i S80
Novi Drive-E dvolitarski četverocilindraši, bit će lansirani u jesen 2013. godine. Na samom početku komercijalizacije, modeli V70, XC70 i S80 će biti dostupni sa dva motora iz nove porodice; T5 turbobenzincem sa 245 KS, te D4 turbodizelašem sa 181 KS, a tu je i novi 8-stepeni automatski mjenjač, koji dodatno doprinosi rafiniranosti vožnje i ekonomičnosti.
Novi D4 turbodizelaš razvija 181 KS i 400 Nm. Motor donosi inovativnu i-ART tehnologiju ubrizgavanja. Korištenjem povratnih informacija o pritisku ubrizgavanja na svakom injektoru goriva, umjesto korištenja samo jednog senzora pritiska u zajedničkom vodu, i-ART tehnologija omogućava konstantnu kontrolu i odvojeno prilagođavanje ubrizgavanja u svakom od četiri cilindra.
Potrošnja goriva je na ovaj način dovedena na minimalan nivo. Tako ovaj motor u kombinaciji sa manuelnim mjenjačem u modelu S80 na svakih 100 km troši tek 3,8 l/100 km, što odgovara emisiji ugljen dioksida od 102 g/km. U modelima V70 i XC70 potrošnja iznosi 4.1 l/100 km (109 g/km) i 4.4 l/100 km (117 g/km). U kombinaciji sa novim 8-stepenim automatskim mjenjačem potrošnja iznosi 4.3 l/100 km (114 g/km) u modelu S80, 4.4 l/100 km (117 g/km) u modelu V70 i 4.8 l/100 km (129 g/km) u modelu XC70.
Turbopunjeni T5 benzinac razvija 245 KS i 350 Nm obrtnog momenta. U kombinaciji sa 8-stepenim automatskim mjenjačem prosječno troši 4.3 l/100 km (114 g/km) – S80, 4.4 l/100 km (117 g/km) – V70 i 4.8 l/100 km (129 g/km) – XC70.
Niža potrošnja goriva
Volvo nastavlja gurati granice efikasnosti svih svojih motora. Tako je prosječna potrošnja četverocilindarskog D2 dizelaša sa 115 KS uparenog sa manuelnim mjenjačem u modelu S80 spuštena na samo 4,1 litru na 100 km, što odgovara emisiji CO2 od samo 107 g/km, što je nepojmljivo za automobil ovih dimenzija. Kako bi se naglasilo dostignuće svojih inženjera, Volvo napominje da njihov najveći limuzinski model troši poput njihovog najmanjeg automobila C30 DRIVe prije tri godine.
U karavanskom V70 te brojke iznose 4,2 l/100 km (109 g/km) sa manuelnim mjenjačem, te 4.2 l/100 km (111 g/km) sa automatskim mjenjačem.
Jači D3 (136 KS) i D4 (163 KS) motori upareni sa automatskim mjenjačem imaju CO2 emisiju od 129 g/km i potrošnju od 4.9 l/100 km.
Novi Volvo XC70 je također štedljiviji, pa tako njegove D5 (215 KS) i D4 (163 KS) verzije sa manuelnim mjenjačem i pogonom na sve točkove prosječno troše 5,3 litre/100 km i emitiraju 139 g/km.
Poboljšani su i benzinski motori, pa tako 1.6 litarski GTDi turbobenzinac sa direktnim ubrizgavanjem u izvedbi T4 (180 KS) u kombinaciji sa automatskim mjenjačem u modelu S80 prosječno troši 7.1 l/100 km (159 g/km). Isti motor u modelu V70 prosječno traži 7,2 l/100 km (167 g/km).
Sensus Connected Touch – novi nivo povezanosti
Sensus je ime koje Volvo koristi za HMI (Human Machine Interface) funkcionalnost, a potpuno novi Sensus Connected Touch je njegov posljednji dodatak. Omogućava Internet konekciju i 7-inčni ekran osjetljiv na dodir pretvara u napredni kontrolni sistem, kojim se može upravljati i sa rukavicama na rukama. To je svjetski novitet, posebno iskoristiv zimi. Konekcija se ostvaruje preko 3G/4G hardverskog ključa ili putem vozačevog mobilnog telefona.
Korisnik ima pristup kompletnim Internet funkcijama (osim prilikom vožnje), kao što je lokator parkinga, lokator Volvo servisa, informacije o vremenskoj prognozi i slično, a moguće je i dijeljenje WiFi mreže sa putnicima. Posebno je pohvalna glasovna aktivacija, te TripInfo opcija, koja uz pomoć informacija sa Wikipedije daje informacije o interesantnim tačkama na ruti putovanja.
Adaptivni digitalni displej
Adaptivni digitalni displej, koji je debitovao na novom Volvu V40, sada je dostupan i u velikim Volvo modelima. Ovaj aktivni TFT kristalni displej interakciji između vozača i vozila daje novu dimenziju, prikazujući u svakom trenutku sve relevantne informacije. Vozač može birati između tri grafičke teme:
Elegance tema je bazni mod sa tradicionalnom mirnom atmosferom.
Eco tema donosi zeleno osvjetljenje, u cilju stvaranja ekološki nastrojene atmosfere. Na lijevoj strani se prikazuje Eco metar, a prikazuju se i informacije o trenutnoj i ukupnoj potrošnji goriva, a štedljivu vožnju nagrađuje zeleno slovo E.
Performance tema svojim crvenim osvjetljenjem stvara sportsku atmosferu. U centralnom dijelu se pojavljuje brojač obrtaja, brzina se prikazuje digitalno, a tu je i pokazivač raspoložive i trenutno korištenje snage.
Ugodnija noćna vožnja
Novi Active High Beam Control čini vožnju po mraku sigurnijom i udobnijom, jer ukida potrebu prebacivanja sa dugog na kratka svjetla. U unutrašnjosti, ambijentalno osvjetljenje nudi savršenu dozu osvjetljenosti vitalnih komponenti, kao što su kontakt brava, kvake vrata, kontrole sjedišta, pretinac, prtljažnik i slično. Pored toga, automobili opremljeni automatskim mjenjačem sada dolaze sa novom ručicom mjenjača, koju krase umetci od piano laka.
Grijano vjetrobransko staklo
Automobili opremljeni senzorom kiše, mogu biti opremljeni i sistemom grijanja vjetrobranskog stakla, koje posebno dolazi do izražaja prilikom hladnih zimskih dana.
Grijano kolo upravljača sa klackalicama za izmjenu stepeni prenosa
Grijano trokrako kolo upravljača sada se može upariti sa klackalicama za izmjenu stepeni prenosa ukoliko je automobil opremljen automatskim mjenjačem. Na taj način automatski mjenjač zapravo postaje manuelni, a vozač dobija novu dozu sportskog dojma i sigurnosti, jer ne mora spuštati ruke sa upravljača.
IntelliSafe sistemi za pomoć vozaču
IntelliSafe je naziv koji Volvo koristi za sve svoje aktivne sigurnosne sisteme, kao što je City Safety automatsko kočenje, zatim sistem detekcije pješaka sa opcijom automatskog kočenja, potom BLIS sistem upozorenja na vozila u mrtvom uglu, a tu je i Road Sign Information sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova.
„Kao lider u automobilskoj sigurnosti, smanjili smo rizik od učešća u saobraćajnoj nezgodi i zadobijanja povreda za nekih 50 posto od 2000. godine naovamo. Stalnim razvojem novih preventivnih i zaštitnih sistema, nastavljamo naš put prema viziji da do 2020. godine niko ne bi trebao poginuti ili biti teško povrijeđen u novom Volvo automobilu“ – zaključuje Thomas Broberg, stariji sigurnosni savjetnik.