Citroën na sajmu automobila u Ženevi 2016: Premijere novih izvedbi poznatih modela
Citroën na sajmu automobila u Ženevi 2016: Premijere novih izvedbi poznatih modela
Francuski avangardni proizvođač automobila u kompleksu Palexpo u Ženevi imao je snažan nastup. Na velikom, lijepo uređenome, izložbenom prostoru bili su izloženi svi bitni modeli Citroëna i relativno nove zasebne marke DS.
[gmedia id=494] Piše: Alden Hadžagić
Citroën Cactus Rip Curl
Ljubiteljima malih praktičnih SUV vozila koja doživljavaju pravi tržišni procvat Citroëne je namijenio popularni Cactus Rip Curl. Oznaka otkriva da se model razvio u saradnji sa vodećom svjetskom markom u svijetu surfanja čije se sjedište u Australiji nalazi blizu legendarne uvale za surfanje ”Cactus Bay”. Vozne sposobnosti nagovještavaju da se radi o vozili koje je spremno i za ozbiljnije odlaske van urbanih zona, odnosno za vožnju po raznim vrstama podloge. Jedno od glavnih obilježja tek predstavljenoga Cactusa Rip Curl jeste sistem Grip Control. Ime sistema valjda i laicima otkriva o čemu je riječ.
Naravno, radi se o elektronskom nadzoru rada difrencijala te umrežavanju ESP, ABS i ASR sistema. Vozač će jednostavno preko prekidača, ovisno o trenutnom stanje podloge, moći odabrati jedan od programa: standardni način vožnje, pješčana podloga, snijeg, univerzalni za sve podloge i ESP OFF (aktivan do brzine od 50 km/h).
Iz fabrike Rip Curl dolazi sa gumama za sve sezone čime se izbjegava kupovina skupog kompleta zimskih točkova. Na sve se nadovezuje funkcionalan i moderan dizajn karoserije koji je prisutan i u prostranom putničkom prostoru. Specijalna edicija malog francuskog SUV-a kupcima se nudi uz novu paletu boja kao i nekoliko specifičnih rješenja za uređenje unutrašnjosti.
Citroën E-Mehari EV
Da bi pokazao kako prati sve najjnovije trendove u autoindustriji Citroën je u Ženevu dovezao E-Mehari Concept. Već je na prvi pogled jasno da oznakom Mehari želi izazvati asocijacija na prošla vremana kada se tadašnji Mehari pokazao kao odlično vozilo za zabavu po plažama ili za odlaske na manje zahtjevne off road terene. No, savim je jasno kako je oznaka jedina poveznica sa istorijom.
Jer konceptna verzija zapravo predstavlja modernu interpretaciju Meherija. U skladu s tim dolazi pogon na električnu energiju koja se akumulira u baterije čiji je kapacitet dovoljan za autonomiju od solidnih 200 km. Puni se kapacitet preko standardne kućne utičnice obnovi za 13h dok će se oni koji u svoju garažu dovedu trofazni sistem na vožnju moći otisnuti poslije 8h konekcije na gradsku strujnu mrežu. Po nekim informacijama finalna bi se verzija trebala predstaviti na jesen pred domaćom publikom u Parizu.
Citroën Hyphen Study
Na bazi nedavno predstavljenih vanova, odnosno kombija, Citroën Space Tourer, Peugeot Travellera i Toyote Proace (razvijeni zajedno po principu gradskih C1, Peugeota 108 i Toyote Aygo) Citroën je pokazao zanimljivu studiju modernog transporta putnika. Tokom razvoja koncepta kontaktirana je lokalna pop grupa ”Hyphen Hyphen” kako bi se što bolje mogle razumjeti želje mlađe populacije. Logično, otuda potječe i naziv koncepta. S vanjske se strane mogu primjetiti atraktivni točkovi od 19 inča te zanimljiva kombinacija boja karoserije.
Ista se ideja prenijela i u unutrašnjot oplemenjenu modernim tehnološkim čudima kao i neizbježnim, vrlo kvalitetnim, audio sistemom. U konceptnu je verziju ugrađen PSA turbodizelaš snažan 150 KS koji uz pomoć BlueHDI tehnologije u atmosferu ispušta minimalnu emisiju štetnih plinova. Preko ručnog mjenjača sa 6 stepeni prenosa snaga će se prenositi na sva 4 točka što pak obećava zavidne vozne osobine na svim vrstama podloge. Za što bolji ugođaj tokom vožnje iznad glava putnika postavljen je veliki stakleni krov koji spriječava prodor jakih sunčevih zraka.
Sve u svemu radi se o modernom kombiju velikih mogućnosti. Još se samo možemo nadati da će i cijena biti u skladu sa primanjima mladih. Naravno, kome je SpaceTourer Hyphen previše futuristički orijentisan na raspolaganju mu je obična verzija koja može ispunit sve potrebe zahtjevnih kupaca…